
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła przód w Alfa Romeo 147 937 - poradnik naprawy
ściągnięć:
4
Wyświetlenia:
125
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
ALFA ROMEO 147 (937) 2.0 16V T.SPARK (937.AXA1, 937.AXC1, 937.BXC1), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 16V T.SPARK (937.AXA1A, 937.AXB1A, 937.BXB1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 16V T.SPARK ECO (937.AXA1A, 937.BXA1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD 16V (937.AXG1B, 937.BXG1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD (937.AXF1A, 937.BXF1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 8V (937.AXD1A, 937.AXU1A, 937.BXU1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 16V (937.AXN1B, 937.BXN1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD 16V (937.AXG1B, 937.BXG1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD 16V (937.AXM1B, 937.AXS1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 16V (937.AXN1B, 937.AXZ1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD (937.AXD1A, 937.BXD1A, 937.AXV1A, 937.BXB1A,..., ALFA ROMEO 147 (937) 2.0 (937.AXC, 937.BXC), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD (937AXD1A, 937BXD1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 LPG (937BXB1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 LPG (937AXA1A) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
ALFA ROMEO 147 (937) 2.0 16V T.SPARK (937.AXA1, 937.AXC1, 937.BXC1), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 16V T.SPARK (937.AXA1A, 937.AXB1A, 937.BXB1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 16V T.SPARK ECO (937.AXA1A, 937.BXA1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD 16V (937.AXG1B, 937.BXG1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD (937.AXF1A, 937.BXF1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 8V (937.AXD1A, 937.AXU1A, 937.BXU1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 16V (937.AXN1B, 937.BXN1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD 16V (937.AXG1B, 937.BXG1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD 16V (937.AXM1B, 937.AXS1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTDM 16V (937.AXN1B, 937.AXZ1B), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD (937.AXD1A, 937.BXD1A, 937.AXV1A, 937.BXB1A,..., ALFA ROMEO 147 (937) 2.0 (937.AXC, 937.BXC), ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD (937AXD1A, 937BXD1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 LPG (937BXB1A), ALFA ROMEO 147 (937) 1.6 LPG (937AXA1A) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić przód łożysko koła w ALFA ROMEO 147 (937) [PORADNIK AUTODOC]

Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do 147 (937) i innych modeli ALFA ROMEO
Zestaw łożysk koła
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 19
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 12
Nasadka o numerze 17
Nasadka o numerze 19
Nasadka o numerze 24
Nasadka o numerze 38
Bit imbusowy numerze h7
Bit imbusowy numerze h8
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Zestaw do montażu łożysk i tulei
Separator do łożysk
Ściągacz do przegubów kulowych
śrubokręt płaski
Śrubokręt krzyżakowy
Płaskie dłuto
Pokrętka
Młotek
Imadło
Łom
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
AUTODOC poleca:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie Alfa Romeo 147 937.
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – Alfa Romeo 147 937 – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzić w następującej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika. Odkręć korek pojemnika na płyn hamulcowy.
- Krok 2Zabezpiecz koła klinami.Krok 3Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 4Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
- Krok 5Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Alfa Romeo 147 937
- Krok 6Ściągnij koło.
- Krok 7Oczyść element mocujący wał napędowy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 8Odkręć element mocujący wału napędowego. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.Krok 9Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #38. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 10Usuń nakrętkę mocującą.Krok 11Zdejmij zaślepki przeciwpyłowe trzpieni prowadzących zacisku hamulcowego. Użyj łomu.
- Krok 12Odkręć mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 13Zdejmij sprężynę zabezpieczającą zacisk hamulcowy. Użyj łomu.
- Krok 14Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
- Krok 15Zdejmij zacisk hamulcowy.Wymiana: łożyska koła – Alfa Romeo 147 937. Eksperci z AUTODOC zalecają:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
- Krok 16Zdejmij klocki hamulcowe.Krok 17Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 18Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 19Zdejmij wspornik zacisku hamulcowego.
- Krok 20Wyczyść element mocujący tarczę hamulcową. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 21Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Krok 22Zdejmij tarczę hamulcową.
- Krok 23Odkręć i usuń mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
- Krok 24Usuń osłonę nadkola.
- Krok 25Odłącz wtyczkę czujnika ABS.
- Krok 26Zdejmij uszczelkę kraty grilla.
- Krok 27Rozłącz przewody czujnika ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 28Wyczyść śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 29Wykręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 30Odkręć śrubę mocującą.
- Krok 31Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 32Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #24. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 33Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych. Użyj młotka.
- Krok 34Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 35Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
- Krok 37Wyczyść mocowania wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 38Odkręć mocowanie łączące wahacz ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 39Zdejmij wahacz. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
- Krok 40Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.Wymiana: łożyska koła – Alfa Romeo 147 937. Profesjonaliści zalecają:Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
- Krok 41Umieść zwrotnicę wraz z piastą koła w imadle.Krok 42Oczyść elementy mocujące osłonę tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 43Odkręć elementy mocujące osłonę tarczy hamulcowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 44Zdejmij osłonę tarczy hamulcowej.
- Krok 45Wyczyść miejsce montażu piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 46Zwolnij szczęki imadła i wyjmij zwrotnicę wraz z piastą koła.Krok 47Wyjmij piastę koła ze zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
- Krok 48Umieść zwrotnicę w imadle.
- Krok 49Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 50Odkręć mocowanie łączące łożysko piasty koła ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 51Zwolnij szczęki imadła i wyjmij zwrotnicę.Krok 52Wyciśnij łożysko piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
- Krok 53Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 54Wypchnij wewnętrzny pierścień łożyska z piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj separatora do łożysk.
- Krok 55Nasmaruj łożysko piasty koła. Zastosuj smar miedziany.
- Krok 56Wciśnij nowe łożysko do piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.Wymiana: łożyska koła – Alfa Romeo 147 937. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
- Krok 57Dokręć mocowania łożyska piasty koła. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 58Dokręć element mocujący łożyska piasty koła. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 76 Nm.
- Krok 59Zabezpiecz elementy mocujące piastę koła. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 60Zainstaluj piastę koła na zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.Wymiana: łożyska koła – Alfa Romeo 147 937. AUTODOC zaleca:Upewnij się, że piasta koła jest prawidłowo ustawiona. Nie dopuść do jej przesunięcia.
- Krok 61Zamontuj osłonę tarczy hamulcowej.
- Krok 62Wkręć elementy mocujące osłonę tarczy hamulcowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 63Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 64Wyczyść wielowypusty przegubu homokinetycznego wału napędowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu ALFA ROMEO 147 (937)
Popularne poradniki serwisowe do Alfa Romeo 147 937
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu ALFA ROMEO 147
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące ALFA ROMEO 147 (937)
Zobacz więcej
- Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
- Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
- Samodzielna regeneracja tylnej osi | Regeneracja układu napędowego – Część 2
- 3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ALFA ROMEO 147
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE