Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła przód w VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
0
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.4, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.6 VXR, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.3 CDTi, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.3 CDTi, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.4 … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.4, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.6 VXR, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.3 CDTi, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.3 CDTi, VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) 1.4 … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15) i innych modeli VAUXHALL
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Bity typu Torx T30
Bit imbusowy numerze H5
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 17
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 19
Nasadka o numerze 36
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Pokrętka
Wybijak
Płaskie dłuto
Młotek
3-ramienny ściągacz do zębatek
Imadło
Zestaw do montażu łożysk i tulei
Śrubokręt Płaski
Łom
Separator do łożysk
Ściągacz do przegubów kulowych
Klin pod koło
Wymiana: łożyska koła – VAUXHALL CORSA Mk IV (E). Wskazówka:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie VAUXHALL CORSA Mk IV (E)
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VAUXHALL CORSA Mk IV (E) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1
Zabezpiecz koła klinami. - Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. - Krok 3Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 4
Odkręć śruby koła.Wymiana: łożyska koła – VAUXHALL CORSA Mk IV (E). AUTODOC zaleca:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub. - Krok 5
Ściągnij koło. - Krok 6
Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu. - Krok 7
Oczyść element mocujący wał napędowy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 8
Odkręć element mocujący wału napędowego. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka. - Krok 9
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #36. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 10
Usuń nakrętkę mocującą. - Krok 11
Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 12
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 13
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.Wymiana: łożyska koła – VAUXHALL CORSA Mk IV (E). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu. - Krok 14
Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 15
Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 16
Zdejmij tarczę hamulcową. - Krok 17
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 18
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 19
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 20
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 21
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 22
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych. - Krok 23
Rozłącz przewody czujnika ABS. Użyj łomu. - Krok 24
Odłącz wtyczkę czujnika ABS. - Krok 25
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 26
Zwolnij mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka. - Krok 27
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Użyj łomu. - Krok 28
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.Wymiana: łożyska koła – VAUXHALL CORSA Mk IV (E). Wskazówka:Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony). - Krok 29Usuń śruby mocujące.Krok 30
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. - Krok 31
Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą. - Krok 32
Chwyć piastę koła wraz z łożyskiem w imadło. - Krok 33
Wyjmij piastę koła ze zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka. - Krok 34
Wypchnij wewnętrzny pierścień łożyska z piasty koła. Skorzystaj z trzyramiennego ściągacza do zębatek. Użyj separatora do łożysk. - Krok 35
Wyczyść śrubę czujnika ABS. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 36
Odkręć śrubę czujnika ABS. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 37
Odłącz czujnik ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. - Krok 38
Zdejmij pierścień ustalający łożysko piasty koła. Użyj łomu. Użyj młotka. - Krok 39
Poluźnij imadło i wyjmij z niego piastę koła wraz z łożyskiem. - Krok 40
Wyciśnij łożysko piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. - Krok 41
Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 42
Wciśnij nowe łożysko do piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.Wymiana: łożyska koła – VAUXHALL CORSA Mk IV (E). AUTODOC zaleca:Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym. - Krok 43
Załóż pierścień ustalający łożysko piasty koła. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. - Krok 44
Nasmaruj elementy mocujące łożysko piasty koła. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 45
Zainstaluj piastę koła na zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. - Krok 46
Zamontuj zwrotnicę wraz z piastą. - Krok 47
Podłącz czujnik ABS.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VAUXHALL Corsa Mk4 (E) Hatchback (X15)
Popularne poradniki serwisowe do Corsa E X15
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu VAUXHALL CORSA
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VAUXHALL Corsa Mk IV (E) Hatchback (X15)
Zobacz więcej
5 przyczyn awarii turbosprężarki | Wskazówki od AUTODOC
Jak wypolerować starą pokrywę zaworów silnika na połysk | Wskazówki od AUTODOC
Jak sprawdzić, czy drążek kierowniczy jest uszkodzony?
Co zrobić, jeśli nagrzewnica w samochodzie nie działa? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VAUXHALL CORSA
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE










































