Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła przód w VW Golf V Variant (1K5) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
4
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Golf V Variant (1K5) 1.6, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI 16V, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TFSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI 4motion, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 1.6 MultiFuel … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VW Golf V Variant (1K5) 1.6, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI 16V, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TFSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI 4motion, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 1.6 MultiFuel … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do Golf V Variant (1K5) i innych modeli VW
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 21
Nasadka o numerze 27
Bit nasadowy XZN o numerze 6
Bit nasadowy XZN o numerze 12
Bit imbusowy numerze h5
Bit imbusowy numerze h7
Bity typu Torx T27
Bity typu Torx T30
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Pokrętka
Młotek gumowy
Śrubokręt udarowy
Łom
Klin pod koło
AUTODOC poleca:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie VW GOLF V Variant (1K5).
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW GOLF V Variant (1K5) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzić w następującej kolejności:
- Krok 1Otwórz maskę.Krok 2
Oczyść korek zbiornika płynu hamulcowego. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.AUTODOC poleca:Wymiana: łożyska koła – VW GOLF V Variant (1K5). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut. - Krok 3
Odkręć wspornik zaworu elektromagnetycznego silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 4
Odkręć korek pojemnika na płyn hamulcowy. - Krok 5Zabezpiecz koła klinami.Krok 6
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. - Krok 7Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 8
Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW GOLF V Variant (1K5) - Krok 9
Ściągnij koło. - Krok 10
Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu. - Krok 11
Zdejmij zaślepki przeciwpyłowe trzpieni prowadzących zacisku hamulcowego. Użyj łomu. - Krok 12
Odkręć mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 13
Zdejmij sprężynę zabezpieczającą zacisk hamulcowy. Użyj łomu. - Krok 14
Zdejmij zacisk hamulcowy.Wymiana: łożyska koła – VW GOLF V Variant (1K5). Profesjonaliści zalecają:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień. - Krok 15
Zdejmij klocki hamulcowe. - Krok 16
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #27. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 17
Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 18
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 19
Zdejmij wspornik zacisku hamulcowego. - Krok 20
Wyczyść element mocujący tarczę hamulcową. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 21
Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z wkrętaka udarowego. - Krok 22
Zdejmij tarczę hamulcową. Skorzystaj z gumowego młotka. - Krok 23
Oczyść elementy mocujące osłonę tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 24
Odkręć elementy mocujące osłonę tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 25
Zdejmij osłonę tarczy hamulcowej. - Krok 26
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 27
Wyczyść elementy złączne łożyska piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 28
Wyczyść mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 29
Odkręć mocowanie podłączające przegub kulowy do wahacza. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 30
Odłącz przegub kulowy od wahacza. - Krok 31
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy. - Krok 32
Wyczyść wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 33
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 34
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego. - Krok 35
Wyczyść elementy złączne łożyska piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 36
Odkręć mocowanie piasty łożyska. Użyj XZN #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 37
Zdejmij piastę koła razem z łożyskiem w komplecie, ponieważ one są nierozbieralnym węzłem. - Krok 38
Odkręć śrubę czujnika ABS. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 39
Odłącz czujnik ABS. - Krok 40
Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 41
Podłącz czujnik ABS. - Krok 42
Dokręć element mocujący czujnik ABS do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm. - Krok 43
Zamontuj nową piastę koła wraz z łożyskiem. - Krok 44
Dokręć element mocujący łożyska piasty koła. Użyj XZN #12. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 74 Nm. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°AUTODOC poleca:Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych. - Krok 45Nasmaruj elementy mocujące łożysko piasty koła. Zastosuj smar miedziany.Krok 46
Zamontuj osłonę tarczy hamulcowej.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Golf V Variant (1K5)
Popularne poradniki serwisowe do VW Golf 1k5
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu VW GOLF
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf V Variant (1K5)
Zobacz więcej
5 łatwych napraw samochodowych, które możesz wykonać bez wizyty w warsztacie
Jak samodzielnie zrobić stanowisko do testowania wtryskiwaczy?
Jak używać sprzętu do piaskowania | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE

















































