Wymiana: łożyska koła – VW GOLF V Variant (1K5). Profesjonaliści zalecają:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Krok 15
Zdejmij klocki hamulcowe.
Krok 16
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #27. Skorzystaj z pokrętki.
Dokręć element mocujący czujnik ABS do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm.
Krok 43
Zamontuj nową piastę koła wraz z łożyskiem.
Krok 44
Dokręć element mocujący łożyska piasty koła. Użyj XZN #12. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 74 Nm. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 45
Nasmaruj elementy mocujące łożysko piasty koła. Zastosuj smar miedziany.
Krok 46
Zamontuj osłonę tarczy hamulcowej.
Krok 47
Wkręć elementy mocujące osłonę tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Krok 55
Zamontuj i dociśnij śrubę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 56
Zabezpiecz piastę w miejscu stykania się jej z tarczą hamulcową. Zastosuj smar miedziany.
Krok 57
Zainstaluj tarczę hamulcową.
Krok 58
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 4 Nm.
Krok 59
Oczyść wspornik zacisku hamulcowego od kurzu i brudu. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – VW GOLF V Variant (1K5). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 60
Ustalij wspornik zacisku hamulcowego.
Krok 61
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 175 Nm.
Krok 62
Zainstaluj klocki hamulcowe.
Krok 63
Zainstaluj zacisk hamulcowy i zamontuj go. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 68
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: łożyska koła – VW GOLF V Variant (1K5). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 69
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW GOLF V Variant (1K5)
Krok 70
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 71
Obniż samochód.
Krok 72
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #27. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 73
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 74
Usuń podnośniki oraz kliny.
Wymiana: łożyska koła – VW GOLF V Variant (1K5). Wskazówka od AUTODOC:
Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniku wyrównawczym i przy konieczności dodaj go.
Krok 75
Dokręć korek pojemnika na płyn hamulcowy.
Krok 76
Zamontuj wspornik zaworu elektromagnetycznego silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 77
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf V Variant (1K5)
Zobacz więcej
Co zrobić, jeśli nagrzewnica w samochodzie nie działa? | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie zrobić pianownicę | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja zacisków hamulcowych | Wskazówki od AUTODOC
Jak wypolerować starą pokrywę zaworów silnika na połysk | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF