Jak wymienić pasek wielorowkowy w VW Polo V Hatchback (6R1, 6C1) - poradnik naprawy
ściągnięć:
2
Wyświetlenia:
68
0
0 - użytkowników zagłosowało
Zalecany okres wymiany kategorii części Pasek klinowy wielorowkowy : 30000km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.6 TDI,
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.6 TDI,
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.6 TDI,
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.2 TDI
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Pasek klinowy wielorowkowy do Polo Hatchback (6R1, 6C1) i innych modeli VW
Wymiana: paska wielorowkowego – VW POLO (6R, 6C). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Odkryj maskę silnika.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 4
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 5
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
Krok 6
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW POLO (6R, 6C)
Krok 7
Ściągnij koło.
Krok 8
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 9
Wyjmij pasek klinowy.
Krok 10
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Wymiana: paska wielorowkowego – VW POLO (6R, 6C). Profesjonaliści zalecają:
Sprawdź stan napinacza koła pasowego oraz rolki zwrotnej. W razie potrzeby wymień je.
Krok 11
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 12
Załóż pasek klinowy.
Wymiana: paska wielorowkowego – VW POLO (6R, 6C). Wskazówka:
Upewnij się, że pasek klinowy jest dobrze dopasowany do wszystkich kół pasowych.
Krok 13
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 14
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 15
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 16
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 17
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 18
Włącz silnik na kilka minut. Jest to niezbędne, aby upewnić się, że części odpowiednio pracują.
Krok 19
Zgaś silnik.
Krok 20
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 21
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Polo Hatchback (6R1, 6C1)
Zobacz więcej
5 najczęstszych przyczyn wycieków oleju | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak pomalować samochód sprayem? | Wskazówki od AUTODOC
Jak wymienić zawieszenie w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW POLO