Wymienić Pasek klinowy wielorowkowy samemu

Jak wymienić Pasek klinowy wielorowkowy - instrukcje i filmiki instruktażowe

Pomocne poradniki i wskazówki dotyczące wymiany Pasek klinowy wielorowkowy
Marka
Model
Kategoria części samochodowych

Jak wymienić Pasek klinowy wielorowkowy: instrukcje krok po kroku

Tutaj możesz znaleźć pomocne poradniki i wskazówki dotyczące wymiany Pasek klinowy wielorowkowy w popularnych modelach samochodów. Stosowanie się do zaleceń naszych ekspertów pomoże Ci samodzielnie wymienić Pasek klinowy wielorowkowy. Wybierz swój samochód z paska wyboru i pobierz bezpłatne poradniki i filmiki.
Wymiana Pasek klinowy wielorowkowy: samouczki wideo

Najczęściej oglądane filmiki instruktażowe

  • Uniwersalne
    Samodzielna wymiana Pas wielorowkowy - wideo online
    Jak wymienić pasek wielorowkowy [PORADNIK AUTODOC]
  • Montaż Pasek wielorowkowy samemu instrukcja wideo na FORD MONDEO
    Jak wymienić pas wielorowkowy, rolka prowadząca w FORD MONDEO 3 TUTORIAL | AUTODOC
  • Jak i kiedy wymienić Pasek wielorowkowy VW GOLF IV (1J1): instrukcje wideo
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w VW GOLF 4 (1J1) [PORADNIK AUTODOC]
  • Wymontować Pas wielorowkowy instrukcje online
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w FORD FIESTA V JH, JD [PORADNIK AUTODOC]
  • Wskazówki do wymiany Pas wielorowkowy AUDI
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w AUDI A4 (B7) [PORADNIK AUTODOC]
  • Dowiedz się jak rozwiązać problem z Pasek wielorowkowy FORD: przewodnik wideo
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w FORD FOCUS (DAW) [PORADNIK AUTODOC]
  • Samodzielna wymiana Pas wielorowkowy - wideo online
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w CITROEN XSARA PICASSO (N68) [PORADNIK AUTODOC]
  • Montaż Pasek wielorowkowy samemu instrukcja wideo na MERCEDES-BENZ 190
    Jak wymienić pasek wielorowkowy, rolka prowadząca oraz tłumik drgań w MERCEDES-BENZ 190 W201
  • Jak i kiedy wymienić Pasek wielorowkowy RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_): instrukcje wideo
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w RENAULT SCENIC 2 (JM) [PORADNIK AUTODOC]
  • Wymontować Pas wielorowkowy instrukcje online
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w PEUGEOT 307 (3H) [PORADNIK AUTODOC]
  • Wskazówki do wymiany Pas wielorowkowy MAZDA
    Jak wymienić pasek wielorowkowy alternatora w MAZDA 2 DY TUTORIAL | AUTODOC
  • Dowiedz się jak rozwiązać problem z Pasek wielorowkowy FORD: przewodnik wideo
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w FORD MONDEO MK3 Sedan [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić pasek wielorowkowy w MERCEDES-BENZ W203 Klasa C [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w MERCEDES-BENZ W203 Klasa C [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić pasek wielorowkowy w SKODA FABIA 1 (6Y5) [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w SKODA FABIA 1 (6Y5) [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić pasek wielorowkowy w PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_) [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_) [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić pasek wielorowkowy w BMW 520i (E39) [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić pasek wielorowkowy w BMW 520i (E39) [PORADNIK AUTODOC]
Pasek klinowy wielorowkowy : prawidłowa utylizacja
Ogólne zalecenia AUTODOC dotyczące redukcji zanieczyszczeń
Wymiana Pasek klinowy wielorowkowy - przewodnik po najlepszych praktykach

Pasek klinowy wielorowkowy: filmy instruktażowe z wymiany - playlista AUTODOC CLUB

  • Wymień Pasek klinowy wielorowkowy samodzielnie - darmowy film instruktażowy
    Play all playlists
    Wymiana pasek wielorowkowy alternatora — instrukcja wideo | Lekcje wideo krok po kroku
Pasek klinowy wielorowkowy przewodnik z rozwiązywania problemów samemu
Porady dotyczące obsługi samochodu
  • Pasek wielorowkowy wymiana i wiele innych - darmowe porady wideo
    Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do wymiany Pas wielorowkowy
    Hałas spod maski | Wskazówki od AUTODOC
  • Pasek wielorowkowy hacki obsługi
    4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do obsługi Pas wielorowkowy
    Objawy i przyczyny wypadania zapłonu | Jak zapobiec wypadaniu zapłonu? | Wskazówki od AUTODOC
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Instrukcje do Pasek klinowy wielorowkowy wymiana - skanuj kod QR
Skanuj

Aby pobrać aplikację:

  • - zeskanuj kod QR
  • - pobierz z App Store
  • - pobierz z Google Play
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty

Najczęściej zadawane pytania na temat wymiany paska wielorowkowego

Jakie są oznaki uszkodzenia paska wielorowkowego?

Wszelkie usterki tego elementu mają bezpośredni wpływ na pracę napędzanych przez niego urządzeń: alternatora, sprężarki klimatyzacji, pompy hydraulicznego wspomagania i wentylatora chłodzącego. Kierowca może na przykład zauważyć, że akumulator samochodowy zaczął się wolniej ładować. W takim przypadku kontrolka akumulatora zapala się lub miga na desce rozdzielczej. Jeśli Twój samochód jest wyposażony w hydrauliczne wspomaganie kierownicy, a pasek wielorowkowy jest zużyty, kręcenie kierownicą będzie wymagało znacznie większego wysiłku niż zwykle. Podczas odpalania silnika i jazdy na wysokich obrotach słychać specyficzny pisk spod maski auta. Podczas kontroli wzrokowej można wykryć pęknięcia, otarcia, zdarte żebra i ślady oleju na powierzchni części.

Czy zużyty pasek wielorowkowy może powodować zwiększone zużycie paliwa?

Nie, zużycie tej części nie wpływa na zużycie paliwa. Zbyt mocno napięty pasek powoduje zwiększenie mechanicznych obciążeń poprzecznych alternatora i wału korbowego. Potrzebują one znacznie więcej energii do obrotu, powodując nieco większe zużycie paliwa. Różnica ta jest jednak tak niewielka, że praktycznie nie da rady jej zauważyć bez użycia specjalistycznych, precyzyjnych przyrządów pomiarowych.

Dlaczego pasek wielorowkowy piszczy, gdy jest zimno?

Piski podczas odpalania silnika, zwłaszcza gdy na zewnątrz jest zimno, są zazwyczaj spowodowane wzrostem lepkości smaru stosowanego w łożyskach alternatora lub kołach pasowych i rolkach prowadzących innych urządzeń pomocniczych. Jeśli smar jest zestalony, obracanie kołem pasowym wymaga więcej wysiłku niż zwykle. Powoduje to ślizganie się paska i powstawanie specyficznego pisku. Po jakimś czasie, gdy wszystkie podzespoły samochodowe nagrzeją się, ten dźwięk znika. Inną przyczyną piszczenia paska zaraz po odpaleniu silnika jest wilgoć, która skropliła się między paskiem a kołami pasowymi i odparowała zaraz po rozgrzaniu silnika.

Czy można kontynuować używanie paska wielorowkowego po wykryciu oznak uszkodzenia?

Uszkodzony pasek należy natychmiast wymienić. W przeciwnym razie może on ulec zerwaniu podczas jazdy, co utrudni kierowcy sterowanie autem i spowoduje awarię sprzętu elektrycznego oraz rozładowanie akumulatora, uniemożliwiając uruchomienie silnika. Co więcej, zerwany pasek wielorowkowy jest niebezpieczny dla układu rozrządu: może owinąć się wokół koła pasowego wału korbowego lub innych kół pasowych tego układu. To z kolei może spowodować zerwanie paska zębatego, uszkodzenie zaworów silnika i pęknięcie koła zębatego (kół zębatych) wałka rozrządu.

Czy mogę samodzielnie wymienić pasek wielorowkowy?

Wymiana paska wielorowkowego jest dość pracochłonną procedurą. Niemniej jednak jeśli będziesz postępować zgodnie z poradnikami od AUTODOC CLUB, będziesz w stanie poradzić sobie z tym samodzielnie. Pamiętaj, że razem z paskiem warto zamontować nowe rolki prowadzące. Przed rozpoczęciem pracy zrób zdjęcie lub wykonaj szkic schematu ustawienia paska. Po zakończeniu procedury niezbędne jest prawidłowe napięcie paska. W tym celu mogą być potrzebne specjalne testery napięcia.

Co powoduje zerwanie paska wielorowkowego?

Z reguły pasek pęka z powodu nadmiernego lub nierównomiernego zużycia lub gdy koła pasowe są ustawione niewspółosiowo, lub też gdy łożyska alternatora i innych podzespołów pomocniczych zablokowały się. Ten problem występuje również wtedy, gdy część została zamontowana nieprawidłowo, na przykład do góry nogami lub lekceważąc schemat ustawienia paska narzucony przez producenta samochodu. Ignorowanie zaleceń producenta dotyczących wymiany kół pasowych wraz z paskiem jest również niebezpieczne: zużyte koło pasowe ma na swojej powierzchni zadziory, które mogą uszkodzić nowy pasek. Ważne jest również, aby był on odpowiednio napięty.

Z czym połączony jest pasek wielorowkowy?

W zależności od konstrukcji pojazdu i jego wersji wyposażeniowej, element ten może łączyć się z różną liczbą podzespołów. Zazwyczaj pasek jest połączony z kołami pasowymi alternatora, sprężarki klimatyzacji i pompy hydraulicznego wspomagania. Ponadto układ obejmuje również napinacz i rolki prowadzące. Szczegółowy schemat ustawienia paska można znaleźć w instrukcji obsługi swojego samochodu.