Gdy komputer pokładowy pokaże błąd P0011 oznacza to awarię nastawnika wałka rozrządu lub to, że z jakiegoś powodu nie działa on poprawnie. Uszkodzeniu mógł ulec zawór elektromagnetyczny lub jego działanie zostało zaburzone na przykład w wyniku zablokowania. Jest to poważna usterka, która może spowodować nieprawidłową pracę silnika lub doprowadzić do innych awarii. Kod P0011 oznacza, że położenie wałka rozrządu jest w nieodpowiednim miejscu, co wymaga dalszej zaawansowanej diagnostyki. Tego kodu lepiej nie bagatelizować i od razu udać się do warsztatu.
Przyczyny błędu P0011Do przyczyn pojawienia się kodu P0011 mogą należeć:
Gdy na komputerze pokładowym pojawi się błąd P0011 lepiej przerwać jazdę, gdyż jej kontynuacja może powodować poważne uszkodzenie silnika lub układu napędowego.
Objawy błędu P0011Gdy dojdzie do pojawienia się błędu, oczekuj objawów, takich jak:
Po pojawieniu się kodu P0011 zawsze należy szybko przeprowadzić precyzyjną diagnostykę.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0011Zapoznaj się online z tym, jakie naprawy mogą Cię czekać:
Powyższe naprawy musi poprzedzić dokładna diagnostyka, gdyż tu o pomyłkę.
Pojawienie się kodu P0011 oznacza nieprawidłowe położenie wałka rozrządu mogące być spowodowane wieloma przyczynami – awarią nastawnika wałka rozrządu, uszkodzonym elektrozaworem lub jego okablowaniem, zapchanym elektrozaworem lub zablokowaniem wałka rozrządu.
Ten błąd może spowodować nieregularną pracę silnika, jego gaśnięcie, a także problemy z odpaleniem. Będzie temu towarzyszyć świecąca się kontrolka silnika, która może gasnąć. Czasem kierowca może zauważyć zwiększoną emisję spalin.
By zlikwidować kod P0011, czasem wystarczy zresetować komputer i sprawdzić podczas jazdy, czy wszystko działa. Pomoże to jedynie wtedy, gdy awaria była chwilowa, a praca wałka rozrządu wróciła do normy. Jeśli nie, trzeba zdiagnozować przyczynę, a następnie wymienić olej i filtr, sprawdzić elektronikę i zawór elektromagnetyczny, a niekiedy także poprawić położenie wałka rozrządu.
Tak, kod P0011 może zniknąć sam, jednak dotyczy to tylko sytuacji, gdy wykryte przez moduł sterujący anomalie były chwilowe, a praca wałka rozrządu wróciła do normy. Jeśli jednak ten błąd pojawił się raz, częściej zwiastuje to konieczność wykonania diagnostyki. Gdy pojawił się i znikł, najbardziej prawdopodobne jest to, że olej i filtr nadaje się do szybkiej wymiany lub że doszło do chwilowych problemów z elektroniką.
W większości przypadków pojawienie się tego kodu nie sprawia, że auto traci na parametrach jezdnych, a często kłopoty z pracą silnika nie występują. Jeśli ich nie ma, bez obaw można jeździć samochodem, jednak w możliwie krótkim czasie należy udać się do warsztatu, by zdiagnozować usterkę.
W większości sytuacji wystarczy wymiana oleju i filtrów, by wyeliminować błąd P0011, co wiąże się z kosztem na poziomie 200-300 zł. Jeśli jednak konieczna będzie naprawa elektrozaworu lub innych komponentów, ten koszt może wzrosnąć nawet kilkukrotnie.
Błąd P0011 - Usterka nastawnika wałka rozrządu może wystąpić w każdym samochodzie, ale najczęściej jest spotykany w następujących samochodach:
Jeśli w Twoim samochodzie pojawi się kod P0011, upewnij się, że diagnostyka została przeprowadzona prawidłowo i że błąd jest nadal aktualny. Sprawdź, czy występują objawy związane z problemem i przeanalizuj możliwości jego rozwiązania.
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty