Pojawienie się kodu P0403 oznacza awarię związaną z obwodem recyrkulacji spalin. Błąd P0403 jest rejestrowany, gdy wartości przekazywanego sygnału odbiegają od wartości referencyjnych. Efektem błędu jest zapalenie się kontrolki silnika. W niektórych sytuacjach może dojść do gaśnięcia motoru, choć częściej efektem będą tylko kłopoty z uruchomieniem oraz istotnie obniżone osiągi silnika. Falowanie obrotów nie wystąpi zawsze, a czasem nie zauważysz żadnych objawów poza kontrolką silnika. Ten kod może dotyczyć awarii systemu EGR, ale także szerokiego spektrum innych awarii, takich jak uszkodzenie czujnika lub okablowania, zatkanych kanałów lub uszkodzonych węży podciśnienia. Nie musisz od razu przerywać jazdy, gdy komputer zarejestruje błąd, jednak postaraj się udać do warsztatu tak szybko, jak to możliwe, by wykonać diagnostykę.
Przyczyny błędu P0403Sprawdź online, jakie mogą być przyczyny pojawienia się kodu P0403:
W bardzo rzadkich sytuacjach ten błąd może powodować awaria modułu ECM.
Objawy błędu P0403Sprawdź, jakie mogą być wymierne objawy kodu P0403:
Czasem pomimo występowania błędu P0403 nie występują żadne objawy, co jednak nie oznacza, że można zbagatelizować awarię samochodu. Może ona doprowadzić do poważnej awarii silnika przy długotrwałej jeździe.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0403Dowiedz się, jakie naprawy mogą Cię czekać po wykryciu kodu P0403:
Przed dokonaniem napraw dokonaj wzrokowych oględzin wszystkich potencjalnych komponentów wpływających na awarię.
Kod P0403 sygnalizuje problem z recyrkulacją spalin. Błąd ten powoduje zapalenie kontrolki silnika, a czasem może prowadzić do kłopotów z uruchomieniem i obniżonych osiągów silnika. Chociaż nie zawsze występują wyraźne objawy, kod ten może wskazywać na różne awarie, takie jak problemy z systemem EGR, uszkodzenia czujników lub przewodów, a także zatkanie kanałów podciśnienia. Choć nie jest konieczne natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, zaleca się szybką wizytę w warsztacie w celu profesjonalnej diagnostyki. Pamiętaj, by udać się do warsztatu tak szybko, jak to możliwe, gdyż w przeciwnym razie koszty naprawy mogą wzrosnąć wielokrotnie.
Błąd P0403 powoduje obniżenie osiągów silnika, zwiększa spalanie, powoduje falujące obroty, a także stwarza zagrożenie dla jednostki napędowej podczas dłuższej jazdy.
By zlikwidować błąd P0403, najczęściej należy wymienić czujnik EGR, naprawić okablowanie lub dokonać naprawy układu EGR (wymiany niektórych elementów lub usunięcia niedrożności kanałów EGR).
Kod P0403 nie zniknie sam, choć może pojawić się samoistnie. Wtedy wystarczy go zresetować, jednak jeśli po teście drogowym od razu się pojawi, niezbędna jest interwencja mechanika.
Długotrwała jazda z kodem P0403 jest niezalecana. Nie musisz od razu przerywać jazdy po wykryciu tego kodu, jednak postaraj się szybko udać do mechanika, zwłaszcza jeśli odczuwasz istotny spadek mocy silnika.
Cena samego zaworu EGR razem z wymianą to średni koszt na poziomie kilkuset złotych. Czasem jednak kłopot tkwi w innych elementach niewymagających zakupu drogich części. W większości przypadków średni koszt naprawy awarii samochodu powodującej ten błąd wynosi od 300 do 700 zł.
Błąd P0403 - Awaria obwodu recyrkulacji spalin może wystąpić w każdym samochodzie, ale najczęściej jest spotykany w następujących samochodach:
Jeśli w Twoim samochodzie pojawi się kod P0403, upewnij się, że diagnostyka została przeprowadzona prawidłowo i że błąd jest nadal aktualny. Sprawdź, czy występują objawy związane z problemem i przeanalizuj możliwości jego rozwiązania.
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty