Gdy zobaczysz numer kodu P0325 oznacza to, że doszło do zaburzenia odczytu czujnika położenia wału korbowego (CKP). Błąd P0325 pojawi się wtedy, gdy komputer pojazdu wykryje brak sygnału z tego czujnika lub wtedy, gdy napięcie (odczyt) będzie wykraczać poza przyjęte normy. Może to oznaczać awarię samego czujnika, jego obwodu lub uszkodzenie koła zamachowego wału korbowego. Pierwszym objawem awarii samochodu będzie pojawienie się kontrolki silnika, a także nierówna praca jednostki napędowej i falowanie obrotów na biegu jałowym. Zauważysz też trudności podczas rozruchu. Często objawy nie będą jednak bardzo widoczne. Ten błąd nie wymaga natychmiastowej naprawy, jednak jego długotrwałe ignorowanie może doprowadzić do poważniejszej usterki.
Przyczyny błędu P0325Dowiedz się online, jakie mogą być przyczyny pojawienia się kodu P0325:
W rzadkich sytuacjach błąd może dotyczyć kłopotów z modułem sterującym, jednak jest to rzadkie. Najczęściej przyczyną awarii jest sam czujnik lub uszkodzone (wyrobione) koło zamachowe. Ignorowanie tego błędu może uszkodzić inne elementy, gdy dojdzie do poważniejszej awarii w czasie jazdy, więc widząc ten błąd, postaraj się szybko udać się do warsztatu.
Objawy błędu P0325Sprawdź, jakich objawów możesz spodziewać się przy błędzie P0325:
Niekiedy powyższe objawy będą mało widoczne. Jeśli jednak komputer pojazdu włączył tryb awaryjny silnika, należy jak najszybciej udać się do warsztatu.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0325Sprawdź, co może Cię czekać gdy dojdzie do awarii powodującej błąd P0325:
Po pojawieniu się kodu P0325 należy sprawdzić wszystkie opcje, a w tym dokonać fizycznych oględzin wiązki elektrycznej i koła zamachowego.
Błąd P0325 oznacza, że doszło do problemu z czujnikiem położenia wału korbowego (CKP) lub jego obwodu. Czasem ten błąd może oznaczać także fizyczne uszkodzenie koła zamachowego wału korbowego, które trzeba wymienić. Sam błąd oznacza brak sygnału z czujnika lub zaburzenie sygnału (wysyłanie wartości niezgodnych z wartościami referencyjnymi).
Awaria powodująca pojawienie się kodu P0325 powoduje niestabilną pracę jednostki napędowej, kłopot z uruchomieniem silnika, a czasem także jego gaśnięcie. Błąd nie zawsze spowoduje całkowite uniemożliwienie jazdy (rzadka sytuacja), jednak zaleca się szybką wizytę w warsztacie.
By zlikwidować kod P0325, najczęściej trzeba wymienić czujnik CKP, naprawić wiązkę elektryczną lub złącza, wymienić lub naprawić koło zamachowe wału korbowego (najczęstsze rozwiązania problemu).
Samoczynne zniknięcie kodu jest niemożliwe. Wymaga usunięcia przyczyny problemu.
Krótkotrwała jazda z kodem P0325 jest dozwolona, jednak trzeba pamiętać, że wiąże się to z niestabilną pracą jednostki napędowej. Auto może też zostać unieruchomione jeśli dojdzie do pogłębienia awarii (np. gdy problem tkwi w kole zamachowym wału). Po pojawieniu się kodu nie musisz od razu przerywać jazdy, ale zaleca się szybką wizytę w warsztacie mechanicznym.
W większości przypadków błąd P0325 nie będzie wymagał wymiany drogich części. Ich cena średnio wyniesie od 100 do 300 zł. Cały koszt naprawy przeważnie wynosi od 300 do 500 zł. Cena samego czujnika położenia wału korbowego (CKP) to średni koszt na poziomie od 50 do 200 zł.
Błąd P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 (bank 1 lub poj. czujnik) – usterka może wystąpić w każdym samochodzie, ale najczęściej jest spotykany w następujących samochodach:
Jeśli w Twoim samochodzie pojawi się kod P0325, upewnij się, że diagnostyka została przeprowadzona prawidłowo i że błąd jest nadal aktualny. Sprawdź, czy występują objawy związane z problemem i przeanalizuj możliwości jego rozwiązania.
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty