Gdy zobaczysz na desce rozdzielczej numer kodu P0031 oznacza to, że doszło do zaburzenia odczytu w parametrach obwodu sterowania ogrzewaniem HO2S. Błąd P0031 pojawia się, gdy czujniki tlenu HO2S ulegnie uszkodzeniu lub jego wskazania są nieprawidłowe. Te czujniki wpływają na regulację proporcji paliwa, która powinna wynieść 14,7 Nieprawidłowe działanie czujników sprawia, że silnik nie może działać optymalnie i traci moc. W wielu pojazdach włączy się tryb awaryjny i kontrolka silnika. Długotrwała jazda z tym błędem jest odradzana, choć nie musisz od razu przerywać podróży. Należy jednak mieć na uwadze, że silnik będzie tracił moc, a ponadto spalał więcej paliwa. By uniknąć potencjalnych kolejnych awarii, udaj się do warsztatu tak szybko, jak to możliwe.
Przyczyny błędu P0031Dowiedz się online, jakie mogą być przyczyny pojawienia się kodu P0031:
Niekiedy zdarza się, że błąd P0031 pojawi się na komputerze pojazdu zaraz po włączeniu silnika. Czasem wystarczy go zresetować, by zniknął i nie dawał już żadnych objawów. By to zrobić, należy jednak wykonać diagnostykę i sprawdzić, czy silnik pracuje prawidłowo. W większości przypadków dochodzi jednak do awarii któregoś z komponentów.
Objawy błędu P0031Sprawdź, jakie mogą być objawy kodu P0031:
Często pojawieniu się kodu P0031 nie towarzyszą żadne wymierne objawy, które będziesz mógł zauważyć. Nawet jeśli ECM nie włączy trybu awaryjnego, lepiej udać się do warsztatu, by uniknąć potencjalnego uszkodzenia całego obwodu czujnika tlenu i zmniejszyć koszty naprawy usterki.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0031Dowiedz się, co Cię czeka po pojawieniu się błędu P0031:
Powyższe naprawy należy przeprowadzić po dokładnych oględzinach fizycznych. Najpierw warto skasować błąd i sprawdzić, czy pojawi się ponownie.
Pojawienie się kodu P0031 jest związane z nieprawidłowym napięciem w obwodzie podgrzewacza sondy lambda, co zaburza prawidłową pracę silnika przez nieodpowiednie dopasowanie proporcji mieszanki paliwo-powietrznej. Awarii mógł ulec sam czujnik tlenu, okablowanie lub elementy czujnika. Do rzadszych przyczyn awarii należy między innymi nieprawidłowo działający PCM.
Błąd spowoduje zapalenie się kontrolki silnika, zwiększone spalanie i obniżenie mocy, a także zwiększenie emisji spalin. Czasem jednak takie objawy mogą nie wystąpić i niczego nie zauważysz.
By zlikwidować kod P0031, najczęściej należy usunąć usterkę z okablowania lub wymienić sondę lambda.
Kod może zniknąć sam, gdy pojawił się zaraz po włączeniu silnika lub gdy wynikał np. z chwilowego zaburzenia pracy czujnika tlenu spowodowanego nieodpowiednim napięciem w obwodzie. Wtedy trzeba tylko zresetować błąd na komputerze pojazdu. Jeśli jednak doszło do poważniejszej awarii, trzeba ją usunąć.
Chwilowa jazda z kodem P0031 jest dozwolona, jednak musisz liczyć się ze zwiększonym spalaniem paliwa, a także mniejszą mocą. Nawet jeśli takie objawy nie wystąpią, postaraj udać się do mechanika, gdyż taka jazda obciąża dodatkowo jednostkę napędową.
Koszt samych części potrzebnych do naprawy przyczyny błędu P0031 to najczęściej kwota od 200 do 500 zł. Cena robocizny także nie będzie wysoka, gdyż nie są to bardzo czasochłonne naprawy.
Błąd P0031 - Obwód sterowania grzałki sondy lambda HO2S niski, bank 1, czujnik 1 może wystąpić w każdym samochodzie, ale najczęściej jest spotykany w następujących samochodach:
Jeśli w Twoim samochodzie pojawi się kod P0031, upewnij się, że diagnostyka została przeprowadzona prawidłowo i że błąd jest nadal aktualny. Sprawdź, czy występują objawy związane z problemem i przeanalizuj możliwości jego rozwiązania.
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty