Pojawienie się kodu P0113 oznacza problem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego, co może powodować małe lub poważne problemy z prawidłową pracą jednostki napędowej. Gdy czujnik uległ awarii lub nie działa prawidłowo moduł sterując ECM lub PCM nie jest w stanie odpowiednio zarządzać parametrami silnika, co nie musi być od razu widoczne dla kierowcy, jednak na pewno wpłynie na płynność pracy jednostki.
Przyczyny błędu P0113Błąd P0113 może być spowodowany takimi awariami, jak:
Jeśli znalazłeś potencjalne przyczyny online, sprawdź także wymierne objawy kodu P0113.
Objawy błędu P0113Ten błąd może powodować objawy związane z prawidłową pracą silnika, takie jak:
Często objawy awarii samochodu mogą być niewidoczne w wymierny sposób, więc warto wykonać dokładną diagnostykę.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0113By usunąć błąd P0113, wykonuje się takie czynności serwisowe, jak:
Pojawienie się kodu P0113 nie musi oznaczać awarii samego czujnika, lecz także kłopoty z zupełnie innymi komponentami (np. zawory lub pierścienie). Jest to rzadsza przyczyna jednak diagnostykę lepiej zostawić mechanikowi.
Pojawienie się błędu P0113 oznacza kłopot z prawidłową pracą czujnika temperatury powietrza dolotowego. Spowoduje to nieprawidłowe działanie silnika, choć często nie będzie to mocno odczuwalne dla kierowcy. Awaria może zwiastować poważniejsze problemy, więc nie należy tego bagatelizować.
Awaria czujnika IAT lub innych komponentów zaburzających prawidłową kontrolę pracy silnika spowoduje obniżenie mocy, kłopoty z przyspieszaniem, a czasem gaśnięcie jednostki zwłaszcza na niskich obrotach i nierozgrzanym silniku. Czasem wystąpi nieco zwiększone spalanie.
By zlikwidować kod P0113, najczęściej wystarczy usunąć usterki związane z okablowaniem, napięciem lub samym czujnikiem temperatury powietrza dolotowego.
Tego typu awaria może być incydentalna, a kod może sam zniknąć. Ma to miejsce jedynie wtedy, gdy zaburzenie pracy wynika np. z chwilowego wahania napięcia. Częściej jednak ma miejsce jakaś awaria, a kod sam nie zniknie.
Krótkotrwała jazda z błędem P0113 jest możliwa, jednak na w dłuższej perspektywie może doprowadzić do awarii pierścieni i zaworów, co okaże się bardzo kosztowne. Jednocześnie sama naprawa przy szybkiej interwencji nie będzie problematyczna.
Koszt naprawy tej awarii zazwyczaj wynosi nie więcej niż kilkaset złotych.
Błąd P0113 - Czujnik temp. powietrza wlotowego – wysoki sygnał wejściowy może wystąpić w każdym samochodzie, ale najczęściej jest spotykany w następujących samochodach:
Jeśli w Twoim samochodzie pojawi się kod P0113, upewnij się, że diagnostyka została przeprowadzona prawidłowo i że błąd jest nadal aktualny. Sprawdź, czy występują objawy związane z problemem i przeanalizuj możliwości jego rozwiązania.
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty