Gdy zobaczysz a komputerze pokładowym numer kodu P0174 oznacza to, że moduł sterujący wykrył zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną w bloku cylindrów (blok 2). To spowoduje zmianę efektywności pracy silnika. Błąd P0174 nie pojawia się od razu, gdy komputer zarejestruje odchylenie od normy. Sterownik przyjmuje pewne widełki, które są akceptowalne przez producenta silnika. Gdy jednak zostaną przekroczone, pojawi się kontrolka silnika, a błąd zostanie zarejestrowany. Oznacza to, że mieszanka jest zbyt uboga w paliwo, więc objawy często będą zauważalne dość szybko w postaci istotnego spadku mocy. W skrajnych przypadkach silnik może nawet zacząć gasnąć lub się zacinać. Krótkotrwała jazda w takiej sytuacji jest dopuszczalna, jednak należy szybko skierować się do warsztatu i wykonać dokładną diagnostykę.
Przyczyny błędu P0174Sprawdź online, jakie mogą być przyczyny błędu P0174:
W niektórych sytuacjach taki błąd może zostać wyświetlony, gdy w baku będzie zbyt mało paliwa. Wtedy rozwiązaniem jest zatankowanie. Jeśli nadal kod P0174 będzie się pojawiał, być może wystarczy go zresetować (jeśli brak paliwa był przyczyną pojawienia się błędu).
Objawy błędu P0174Dowiedz się, jakie mogą być wymierne objawy błędu:
Powyższe objawy należy traktować jako wskazówki – niezbędna jest diagnostyka przy pomocy komputera diagnostycznego i wizualnych oraz manualnych oględzin.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0174Dowiedz się, jakie naprawy mogą Cię czekać po pojawieniu się błędu P0174:
Powyższe naprawy nie są inwazyjne, jednak przed wymianą komponentów należy sprawdzić różne możliwe przyczyny.
Pojawienie się kodu P0174 oznacza, że moduł sterujący silnika wykrył zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną. Awaria samochodu tego typu może dotyczyć czujnika MAF, nieszczelności wlotu powietrza, nieodpowiednie ciśnienie paliwa, awarię czujnika tlenu, awarię lub zatkanie zaworu EGR.
Taki błąd spowoduje falowanie obrotów i zmniejszoną moc. Czasem silnik może się zacinać, jednak rzadko to występuje.
By zlikwidować kod P0174, zazwyczaj należy pozbyć się nieszczelności w układzie dolotowym powietrza lub wymienić któryś z czujników MAF lub czujnik tlenu. Czasem niezbędna jest wymiana zaworu EGR lub przewodów podciśnienia.
Gdy kod P0174 pojawia się na stałe, nie zniknie bez interwencji mechanika. Czasem jednak prace serwisowe będą proste i nie będą wymagać wymiany drogich komponentów. Jedyną sytuacją, gdy błąd może zniknąć sam (choć czasem będzie trzeba go zresetować) jest brak paliwa w baku, który był przyczyną pojawienia się kodu.
Krótkotrwała jazda z błędem P0174 nie będzie niebezpieczna. Lepiej jednak szybko udać się do mechanika, gdyż jeśli powodem awarii samochodu jest nieszczelność układu wlotowego powietrza, do silnika mogą dostawać się cząstki stałe mogące go poważnie uszkodzić.
Zazwyczaj naprawa błędu nie wymaga wymieniania drogich komponentów – większość z nich nie będzie kosztować więcej niż 200-400 zł. Do tego należy doliczyć koszty robocizny, jednak nie są to naprawy wymagające dużego nakładu pracy. Największe koszty poniesiesz wtedy, gdy winowajcą okaże się wadliwy zawór EGR, który będzie trzeba wymienić, wtedy koszt części wyniesie od 500 do 1000 zł. To jednak rzadka przyczyna pojawienia się tego błędu P0174 w samochodzie.
Błąd P0174 - Czujnik O2 (bank 2) – mieszanka zbyt uboga może wystąpić w każdym samochodzie, ale najczęściej jest spotykany w następujących samochodach:
Jeśli w Twoim samochodzie pojawi się kod P0174, upewnij się, że diagnostyka została przeprowadzona prawidłowo i że błąd jest nadal aktualny. Sprawdź, czy występują objawy związane z problemem i przeanalizuj możliwości jego rozwiązania.
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty