Gdy komputer pokaże numer kodu P0037 oznacza to, że sygnał z drugiego czujnika tlenu (czujnika lambda) jest zaburzony. Ten błąd dotyczy układu wydechowego i jednego z czujników – drugiego w układzie wydechowym. Błąd P0037 mówi, że zarejestrowano sygnał wykraczający poza normy. Może to dotyczyć nieprawidłowości pomiaru lub uszkodzenia samego czujnika, a czasem także wycieku w układzie wydechowym lub zaburzeniem połączenia pomiędzy czujnikiem a modułem sterującym silnika. Nie jest to bardzo poważny błąd i nie wpływa na bardzo istotne pogorszenie parametrów jazdy, jednak w niektórych modelach aut zostanie włączony tryb awaryjny. Postaraj się udać do warsztatu, by wykonać diagnostykę – w przeciwnym razie ryzykujesz uszkodzenie innych czujników lub zaburzenie ich pracy. Samochód będzie miał też większe spalanie.
Przyczyny błędu P0037Dowiedz się online, jakie mogą być przyczyny pojawienia się kodu P0037:
Niekiedy problem tkwi w module ECM jednak to rzadka sytuacja. Najczęściej po pojawieniu się błędu P0037 okazuje się, że awarii uległ sam czujnik, jego okablowanie lub doszło do uszkodzenia układu wydechowego, co zaburzyło pracę czujnika.
Objawy błędu P0037Sprawdź, jakie mogą być objawy kodu P0037:
Podczas diagnostyki zawsze należy uwzględnić różne potencjalne przyczyny, a numer kodu P0037 należy traktować jak wskazówkę.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0037Sprawdź, jakie mogą być zalecane sposoby naprawy awarii samochodu powodującej błąd P0037:
Najczęściej rozwiązaniem problemu jest usunięcie nieszczelności układu wydechowego lub wymiana czujnika tlenu (czujnika lambda) na nowy.
Błąd P0037 oznacza, że doszło do nieprawidłowego odczytu sygnały z czujnika tlenu (lambda), co doprowadziło do zaburzenia prawidłowego doboru proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Czujnik odpowiada bowiem za mierzenie poziomu tlenu w spalinach, co umożliwia sterownikowi optymalizację pracy jednostki napędowej.
Ten numer kodu będzie poprzedzony włączeniem się kontrolki silnika, pogorszeniem parametrów jazdy (czasem różnica nie będzie istotna), a także zwiększonym spalaniem paliwa. Ponadto auto nie będzie pracować na odpowiedniej mieszance, a to poskutkuje zwiększonym poziomem emisji spalin (samochód nie będzie spełniał norm środowiskowych).
By zlikwidować kod P0037, trzeba wyeliminować przyczynę i go zresetować. Najczęściej trzeba wymienić czujnik tlenu (czujnik lambda), naprawić jego okablowanie lub naprawić uszkodzony układ wydechowy (przeważnie są to nieszczelności).
Kod nie zniknie sam. W niektórych sytuacjach błąd mógł zostać zarejestrowany błędnie, jednak jeśli po jego zresetowaniu nadal się pojawia, trzeba wykonać diagnostykę i wyeliminować przyczynę pojawiania się błędu.
Krótkotrwała jazda z kodem P0037 jest dopuszczalna, jednak musisz liczyć się ze zmniejszoną mocą silnika, nierówną pracą i zwiększonym spalaniem. Będzie temu towarzyszyć także szybsza eksploatacja samej jednostki, a auto nie będzie spełniało norm emisji (środowiskowych). Zaleca się, by udać się do warsztatu w możliwie krótkim terminie.
Naprawa przyczyn awarii powodującej błąd P0037 zazwyczaj nie jest skomplikowana. Koszt wymiany czujnika tlenu (lambda) to średnio 100-300 zł za zakup części oraz 200 zł za robociznę. Jeśli trzeba naprawić nieszczelność (lub inne awarie) układu wydechowego, cena wyniesie nieco więcej – do kilkuset złotych.
Błąd P0037 - Niskie napięcie czujnika 2. banku 1. grzałki HO2S może wystąpić w każdym samochodzie, ale najczęściej jest spotykany w następujących samochodach:
Jeśli w Twoim samochodzie pojawi się kod P0037, upewnij się, że diagnostyka została przeprowadzona prawidłowo i że błąd jest nadal aktualny. Sprawdź, czy występują objawy związane z problemem i przeanalizuj możliwości jego rozwiązania.
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty