
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić pompa wody & zestaw paska rozrządu w VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) - poradnik naprawy
ściągnięć:
8
Wyświetlenia:
234

Zalecany okres wymiany kategorii części Zestaw paska rozrządu + pompa wody : 70000 km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 (6R1), VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 BiFuel … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 (6R1), VW Polo Hatchback (6R1, 6C1) 1.4 BiFuel … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zestaw paska rozrządu do Polo Hatchback (6R1, 6C1) i innych modeli VW
Zestaw paska rozrządu + pompa wody
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Uniwersalny spray do czyszczenia
Masa uszczelniająca
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
bit imbusowy numerze H6
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 15
Nasadka o numerze 16
12-punktowe gniazdo o numerze 21
Klucz grzechotkowy
Zestaw narzędzi do rozrządu silnika
Uniwersalny klucz do koła pasowego
Lejek
Zbiornik na płyn
Łom
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Ręcznik z mikrofibry
Pokrowiec na błotnik
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW POLO (6R, 6C). Eksperci z AUTODOC zalecają:
- Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW POLO (6R, 6C) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3Zdejmij osłonę ochronną.
- Krok 4Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 5Odłącz zaciski akumulatora.
- Krok 6Po prawej stronie odłącz przewód zaworu PCV od pokrywy silnika.
- Krok 7Zdejmij pokrywę silnika.Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW POLO (6R, 6C). Wskazówka:Unieś pokrywę silnika, trzymając ją jednocześnie z obu stron.Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
- Krok 8Zasłoń korpus przepustnicy ręcznikiem z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostawaniem się do wnętrza układu pyłu i brudu.
- Krok 9Rozłącz elementy mocujące górną pokrywę rozrządu.
- Krok 10Zdejmij górną pokrywę rozrządu.
- Krok 11Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
- Krok 12Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.Krok 13Przygotuj zbiornik na płyny.
- Krok 14Odkręć zawór spustowy płynu chłodniczego.
- Krok 15Spuść płyn chłodzący z silnika.AUTODOC poleca:Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
- Krok 16Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
- Krok 17Wyjmij pasek klinowy.
- Krok 18Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej.
- Krok 19Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
- Krok 20Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego.
- Krok 21Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
- Krok 23Wkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 24Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 25Otwórz zatrzaski dolnej pokrywy rozrządu. Użyj łomu.
- Krok 26Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
- Krok 27Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Uwaga!Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
- Krok 28Zamontuj blokadę koła zębatego wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 29Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 30Oczyść mocowania wspornika silnika. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 31Odłącz wspornik rury płynu chłodniczego.
- Krok 32Odkręć górne mocowane wspornika silnika. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 33Usuń śruby mocujące.
- Krok 34Oczyść mocowania wspornika silnika. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 35Odkręć mocowania wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Usuń śruby mocujące.
- Krok 37Usuń wsporniki silnika.
- Krok 38Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
- Krok 39Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
- Krok 40Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
- Krok 41Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
- Krok 42Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 43Zdejmij pasek rozrządu.
- Krok 44Wyczyść mocowanie rolki prowadzącej paska rozrządu. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 45Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 46Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
- Krok 47Odkręć wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 48Zdejmij wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego.
- Krok 49Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu. Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
- Krok 50Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 51Zdejmij pasek rozrządu.
- Krok 52Odkręć elementy mocujące boczną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 53Zdejmij boczną pokrywę rozrządu.
- Krok 54Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 55Zdejmij pompę wody.Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW POLO (6R, 6C). Wskazówka od AUTODOC:Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
- Krok 56Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 57Obrób miejsce montażu pompy wody. Użyj uszczelniacza.
- Krok 58Załóż uszczelkę pompy wody.
- Krok 59Zamontuj nową pompę wody.
- Krok 60Zamontuj boczną pokrywę rozrządu.
- Krok 61Wkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 62Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
- Krok 63Wkręć elementy mocujące boczną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 64Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW POLO (6R, 6C). Eksperci z AUTODOC zalecają:Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
- Krok 65Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 66Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 67Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 68Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
- Krok 69Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
- Krok 70Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 71Zamontuj wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego.
- Krok 72Dokręć wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Polo V Hatchback (6R1, 6C1)
Popularne poradniki serwisowe do VW Polo 6R
Kompletne poradniki wymiany produktu Zestaw paska rozrządu + pompa wody w różnych modelach samochodu VW POLO
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VW Polo Hatchback (6R1, 6C1)
Zobacz więcej
- Samodzielna regeneracja pokrywy zaworów | Wskazówki od AUTODOC
- Kiedy, dlaczego i jak wymieniać olej silnikowy | Wskazówki od AUTODOC
- Samodzielna regeneracja podnośnika | Wskazówki od AUTODOC
- Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW POLO
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE