Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 19
Ściągnij koło.
Krok 20
Odkręć mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
Krok 21
Usuń osłonę nadkola.
Krok 22
Wyczyść elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 23
Odkręć elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Poluźnij pasek klinowy.
Krok 25
Zdejmij pasek klinowy.
Krok 26
Wyczyść elementy mocujące alternator. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 27
Poluźnij elementy mocujące alternator. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
Krok 38
Zablokuj koło pasowe wysokociśnieniowej pompy paliwa. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 39
Zdejmij obejmę przewodu wentylacji skrzyni korbowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 40
Wyciągnij przewód wentylacji skrzyni korbowej.
Krok 41
Zdejmij obejmę przewodu wentylacji skrzyni korbowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 42
Wyciągnij przewód wentylacji skrzyni korbowej.
Krok 43
Przykryj otwór zaworu PCV ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do układu.
Krok 44
Odkręć elementy mocujące pokrywę zaworów silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 45
Zdejmij pokrywę zaworów silnika.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW Golf 3. Aby uniknąć uszkodzenia części podczas montażu, nie używaj nadmiernej siły.
Krok 46
Zamontuj blokadę wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 47
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
Krok 48
Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
Krok 49
Nanieś oznaczenie na wysokociśnieniową pompę paliwa.
Krok 50
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
Krok 51
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 52
Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 53
Zdejmij pasek rozrządu.
Krok 54
Poluzuj element mocujący koło pasowe pompy próżniowej. Użyj uniwersalnego klucza do koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 55
Zdejmij koło pasowe pompy próżniowej.
Krok 56
Odkręć elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW Golf 3. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Krok 62
Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 63
Zdejmij pompę wody. Użyj łomu.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW Golf 3. Wskazówka od AUTODOC:
Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
Krok 64
Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 65
Obrób miejsce montażu pompy wody. Użyj uszczelniacza.
Krok 66
Załóż uszczelkę pompy wody.
Krok 67
Zamontuj nową pompę wody.
Krok 68
Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 69
Nasmaruj miejsca mocowania koła pasowego pompy próżniowej. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 70
Zamontuj koło pasowe pompy próżniowej.
Krok 71
Dokręć element mocujący koło pasowe pompy próżniowej. Użyj uniwersalnego klucza do koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Dokręć elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 76
Wyczyść miejsce mocowania rolki napinacza paska rozrządu. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 77
Nasmaruj miejsce mocowania rolki napinacza paska rozrządu. Użyj uszczelniacza.
Krok 78
Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 79
Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane.
Krok 84
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 85
Wyczyść miejsce mocowania pokrywy zaworów silnika. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 86
Nasmaruj miejsce mocowania pokrywy zaworów silnika. Użyj uszczelniacza.
Krok 87
Załóż uszczelkę pokrywy zaworów silnika.
Krok 88
Załóż pokrywę zaworów silnika.
Krok 89
Dokręć elementy mocujące pokrywę zaworów silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 90
Zdejmij ściereczkę z mikrofibry z otworu zaworu PCV.
Krok 91
Zamontuj przewód odpowietrzania skrzyni korbowej.
Krok 92
Zdejmij ściereczkę z mikrofibry z otworu zaworu PCV.
Krok 93
Zamontuj przewód odpowietrzania skrzyni korbowej.
Krok 94
Załóż obejmę przewodu wentylacji skrzyni korbowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 95
Zamontuj dolną pokrywę rozrządu.
Krok 96
Dokręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 97
Zamontuj koło pasowe pompy wody.
Krok 98
Dokręć mocowanie koła pasowego pompy wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 99
Zamontuj koło pasowe wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Krok 100
Dokręć mocowanie kół pasowych wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Upewnij się, że pasek klinowy jest dobrze dopasowany do wszystkich kół pasowych.
Krok 102
Połóż pasek wielorowkowy na alternatorze. Użyj łomu.
AUTODOC poleca:
Upewnij się, że pasek wielorowkowy jest odpowiednio napięty.
Krok 103
Zamontuj pasek klinowy.
Krok 104
Dokręć elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 105
Zamontuj górną pokrywę rozrządu. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Krok 106
Dokręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 107
Dokręć elementy mocujące alternator. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 108
Załóż ponownie obudowę filtra powietrza.
Krok 109
Zaciśnij spinki obudowy filtra powietrza.
Krok 110
Zdejmij ręcznik z mikrofibry z korpusu przepustnicy.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW Golf 3. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Podczas montażu nie przykładaj nadmiernej siły, aby uniknąć uszkodzenia części.
Krok 113
Wciśnij spinki pokrywy filtra powietrza na swoje miejsce.
Krok 114
Wkręć elementy mocujące obudowę kanałów powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 115
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 116
Wsadź lejek.
Krok 117
Wlej płyn chłodniczy do zbiornika płynu chłodniczego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW Golf 3. Wskazówka od AUTODOC:
Używaj wyłącznie płynu chłodzącego zalecanego przez producenta.Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.Poczekaj, aż powietrze wydostanie się z układu.
Krok 118
Zamontuj osłonę nadkola w jego gnieździe montażowym. Wkręć mocowania. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 121
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW Golf 3. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 122
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW Golf 3
Krok 123
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 124
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW GOLF III (1H1)
Zobacz więcej
Jak myć samochód zimą | Wskazówki od AUTODOC
5 najczęstszych przyczyn wycieków oleju | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja zacisków hamulcowych | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielne wygłuszanie samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF