Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
Ostrzeżenie! Zgaś silnik przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy – VW GOLF V (1K1).
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Odkryj maskę silnika.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 4
Odłącz zaciski akumulatora.
Krok 5
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 6
Poluzuj górne mocowania zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 7
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
Krok 8
Odkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW GOLF V (1K1)
Krok 9
Ściągnij koło.
Krok 10
Odkręć i usuń mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 11
Usuń osłonę nadkola.
Krok 12
Odkręć mocowanie podkładki dystansowej pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 13
Odkręć mocowanie łączące zderzak z błotnikami. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 14
Zwolnij boczne mocowania zderzaka. Ostrożnie zdejmij zderzak z jego mocowań.
Krok 15
Obniż samochód.
Krok 16
Odkręć górne mocowania zderzaka i je wyciągnij. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Odłącz wtyczkę świateł przeciwmgielnych.
Krok 18
Odłącz przewód spryskiwaczy reflektorów.
Krok 19
Odkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 20
Wyjmij przedni reflektor.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka od AUTODOC:
Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
Krok 21
Odłącz złącza żarówek przedniego reflektora. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 22
Odkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Wyjmij przedni reflektor.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). AUTODOC zaleca:
Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
Krok 24
Odłącz złącza żarówek przedniego reflektora. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 25
Odłącz wtyczkę klaksonu.
Krok 26
Odłącz kanał wentylacyjny.
Krok 27
Odłącz wtyczkę klaksonu.
Krok 28
Wyjmij kanał wentylacyjny.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka:
Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
Krok 29
Odłącz wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Krok 30
Odłącz okablowanie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 31
Odkręć mocowania pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 32
Usuń pręt zbrojeniowy zderzaka.
Krok 33
Odkręć elementy mocujące prowadnice powietrza chłodnicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 34
Zdejmij prowadnice powietrza chłodnicy.
Krok 35
Odkręć elementy mocujące przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć zawór spustowy płynu chłodniczego. Skorzystaj ze szczypiec do pompy wodnej.
Krok 39
Spuść płyn chłodzący z silnika.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Profesjonaliści zalecają:
Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Krok 40
Zakręć zawór spustowy płynu chłodniczego.
Krok 41
Odłącz spinkę dolnego przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 42
Odłącz dolną rury płynu chłodniczego. Użyj łomu.
Krok 43
Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 44
Wyjmij rurę dolotową powietrza.
Krok 45
Przykryj prowadnicę powietrza intercoolera ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do wnętrza układu.
Krok 46
Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 47
Wyczyść element mocujący przewód powietrza. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 48
Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 49
Wyjmij rurę dolotową powietrza.
Krok 50
Przykryj prowadnicę powietrza intercoolera ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do wnętrza układu.
Krok 51
Przygotuj zbiornik na płyny.
Krok 52
Poluzuj element mocujący przewodu układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Krok 53
Odłącz przewód układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów.
Krok 54
Wyczyść przewód układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 55
Odłącz zaciski rur układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 56
Wyjmij rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów.
Krok 57
Nałóż zaślepki na rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów.
Krok 58
Wyczyść rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 59
Odkręć elementy mocujące kanał dolotu powietrza. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
Krok 60
Wyjmij kanał dolotu powietrza.
Krok 61
Odłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy.
Krok 62
Zdejmij wspornik wiązki przewodów.
Krok 63
Odłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy.
Krok 64
Odłącz spinkę górnego przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj ze szczypiec półokrągłych.
Krok 65
Odłącz górny przewód płynu chłodniczego.
Krok 66
Zdejmij uszczelkę maski.
Krok 67
Odkręć elementy mocujące chłodnicę klimatyzacji. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 68
Wyjmij chłodnicę klimatyzacji.
Krok 69
Odkręć elementy mocujące ramkę chłodnicy silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 70
Zdejmij linkę maski.
Krok 71
Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Skorzystaj z podnośnika.
Krok 72
Wyjmij ramkę wraz z chłodnicą silnika.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Nie używaj nadmiernej siły podczas demontażu części, ponieważ można ją w ten sposób uszkodzić.
Krok 73
Usuń podporę spod silnika.
Krok 74
Zdejmij pokrywę silnika.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). AUTODOC zaleca:
Unieś pokrywę silnika, trzymając ją jednocześnie z obu stron.Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
Krok 75
Odkręć elementy mocujące przednią górną pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 76
Zdejmij przednią górną pokrywę paska rozrządu.
Krok 77
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17.
Krok 78
Wyjmij pasek klinowy.
Krok 79
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17.
Krok 80
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 81
Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego.
Krok 82
Odkręć element mocujący obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 83
Poluzuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R.
Krok 84
Odłącz przewód płynu chłodniczego.
Krok 85
Odkręć elementy mocujące pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 86
Zdejmij pokrywę paska rozrządu.
Krok 87
Wyczyść elementy mocujące koło pasowe wału korbowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 88
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 89
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 19. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 90
Zablokuj wał korbowy. Użyj łomu.
Krok 91
Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
Krok 92
Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 93
Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
Krok 94
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
Krok 95
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
Krok 96
Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
Krok 97
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8.
Krok 98
Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 99
Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
Krok 100
Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 101
Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
Krok 102
Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 103
Zdejmij pasek rozrządu.
Krok 104
Wyczyść elementy mocujące pompę wody. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 105
Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 106
Zdejmij pompę wody.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
Krok 107
Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 108
Wyczyść pompę wody. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 109
Obrób miejsce montażu pompy wody. Użyj uszczelniacza.
Krok 110
Zamontuj nową pompę wody.
Krok 111
Wkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 112
Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm.
Krok 113
Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka:
Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
Krok 114
Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 115
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 116
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 117
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 118
Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
Krok 119
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 120
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 121
Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
Krok 122
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 123
Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Krok 124
Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Krok 125
Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka od AUTODOC:
Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
Krok 126
Zdejmij blokadę wału korbowego.
Krok 127
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). AUTODOC zaleca:
Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane.
Krok 128
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm.
Krok 129
Zamontuj dolną pokrywę rozrządu.
Krok 130
Dokręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
Krok 131
Załóż pokrywę paska rozrządu.
Krok 132
Dokręć elementy mocujące pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
Krok 133
Podłącz przewód płynu chłodniczego.
Krok 134
Zamocuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R.
Krok 135
Wkręć element mocujący obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 136
Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
Krok 137
Zamontuj koło pasowe wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Krok 138
Dokręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 139
Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
Krok 140
Zamontuj rolkę napinacza paska wielorowkowego.
Krok 141
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 23 Nm.
Krok 142
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17.
Krok 143
Załóż pasek klinowy.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka:
Upewnij się, że pasek klinowy jest dobrze dopasowany do wszystkich kół pasowych.
Krok 144
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17.
Krok 145
Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Skorzystaj z podnośnika.
Krok 146
Zamontuj ramkę wraz z chłodnicą silnika.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Nie używaj nadmiernej siły podczas montażu. Może to spowodować uszkodzenie elementów złącznych.
Krok 147
Wkręć elementy mocujące ramkę chłodnicy silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 148
Zamontuj chłodnicę klimatyzacji.
Krok 149
Dokręć elementy mocujące chłodnicę klimatyzacji. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 13 Nm.
Wkręć elementy mocujące przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 159
Zdejmij ściereczkę z mikrofibry z prowadnicy powietrza intercoolera.
Krok 160
Zamontuj rurę dolotową powietrza i ją zabezpiecz.
Krok 161
Załóż obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 162
Wyczyść rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 163
Podłącz przewód układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów.
Krok 164
Dokręć element mocujący przewodu układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 165
Zdejmij ściereczkę z mikrofibry z prowadnicy powietrza intercoolera.
Krok 166
Zamontuj rurę dolotową powietrza i ją zabezpiecz.
Krok 167
Załóż obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 168
Podłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy.
Krok 169
Załóż obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 170
Załóż linkę maski.
Krok 171
Zamontuj wspornik wiązki przewodów.
Krok 172
Podłącz górny przewód płynu chłodniczego.
Krok 173
Załóż spinkę górnego przewodu płynu chłodniczego.
Krok 174
Podłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy.
Krok 175
Zamontuj prowadnice powietrza chłodnicy.
Krok 176
Wkręć elementy mocujące prowadnice powietrza chłodnicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 177
Załóż uszczelkę maski.
Krok 178
Zamontuj pręt zbrojeniowy zderzaka.
Krok 179
Wkręć elementy mocujące belkę wzmocnienia zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 180
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
Krok 181
Podeprzyj belkę wzmocnienia zderzaka. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 182
Dokręć mocowanie pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 183
Usuń podparcie spod belki wzmocnienia zderzaka.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 184
Podłącz wtyczkę klaksonu.
Krok 185
Podłącz kanał wentylacyjny.
Krok 186
Podłącz wtyczkę klaksonu.
Krok 187
Zamontuj kanał wentylacyjny.
Krok 188
Podłącz wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Krok 189
Podłącz okablowanie czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Krok 190
Podłącz złącza żarówek przedniego reflektora.
Krok 191
Zamontuj przednią lampę.
Krok 192
Wkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 193
Podłącz złącza żarówek przedniego reflektora.
Krok 194
Zamontuj przednią lampę.
Krok 195
Wkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 196
Dokręć elementy mocujące przednią lampę. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
Krok 197
Załóż przednią górną pokrywę paska rozrządu.
Krok 198
Wkręć elementy mocujące przednią górną pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 199
Zamontuj kanał dolotu powietrza.
Krok 200
Wkręć elementy mocujące kanał dolotu powietrza. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
Krok 201
Naklej taśmę malarską na błotnik samochodu, aby ochronić jego powłokę lakierniczą przed uszkodzeniem w trakcie demontowania błotnika.
Krok 202
Podłącz wtyczkę świateł przeciwmgielnych.
Krok 203
Podłącz przewód spryskiwaczy reflektorów.
Krok 204
Zamontuj zderzak w jego gnieździe montażowym. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Krok 205
Wkręć górne mocowania zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka:
Aby zapobiec uszkodzeniu części, przytrzymaj zderzak podczas wkręcania jego górnych mocowań.
Krok 206
Zatrzaśnij z powrotem boczne mocowania zderzaka. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Krok 207
Zdejmij taśmę malarską.
Krok 208
Wkręć elementy mocujące zderzak do błotników. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 209
Wkręć mocowanie podkładki dystansowej pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 210
Zamontuj osłonę nadkola w jego gnieździe montażowym.
Krok 211
Zamontuj i dokręć mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 212
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW GOLF V (1K1)
Krok 213
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 214
Obniż samochód.
Krok 215
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 216
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 217
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 218
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 219
Wsadź lejek.
Krok 220
Wlej płyn chłodniczy do zbiornika płynu chłodniczego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Profesjonaliści zalecają:
Używaj wyłącznie płynu chłodzącego zalecanego przez producenta.Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.Poczekaj, aż powietrze wydostanie się z układu.
Krok 221
Odkręć śrubę odpowietrznika układu chłodzenia. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Poczekaj, aż powietrze wydostanie się z układu.
Napełnij zbiornik płynem hydraulicznym do wspomagania kierownicy.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Wskazówka od AUTODOC:
Użyj płynu hydraulicznego do wspomagania kierownicy zalecanego przez producenta samochodu.Płyn hydrauliczny do wspomagania kierownicy powinien być na poziomie oznaczenia MAX.
Krok 224
Podłącz zaciski do akumulatora.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). AUTODOC zaleca:
Bądź ostrożny! Nie pomyl się, który z biegunów akumulatora jest dodatni, a który ujemny.
Krok 225
Wkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 226
Włącz silnik na kilka minut. Jest to konieczne, aby usunąć resztki powietrza z układu chłodzenia i upewnić się, że komponenty pracują prawidłowo.
Krok 227
Zgaś silnik.
Krok 228
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. W razie potrzeby uzupełnij go do wymaganego poziomu.
Uwaga!
Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.
Krok 229
Wkręć śrubę odpowietrznika układu chłodzenia. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 230
Załóż korek na zbiornik płynu wspomagania kierownicy.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Nie używaj nadmiernej siły podczas montażu. Może to spowodować uszkodzenie części.Upewnij się, że pokrywa silnika jest prawidłowo założona. Nie powinna być ona przesunięta w odniesieniu do elementów prowadzących.
Krok 235
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 236
Zamknij maskę.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF V (1K1). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Pamiętaj o zapisaniu przebiegu, w którym dokonano wymiany zestawu paska rozrządu i pompy wody.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf V Hatchback (1K1)
Zobacz więcej
Jak usunąć rysy z samochodu? | Wskazówki od AUTODOC
5 najczęstszych przyczyn wycieków oleju | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które musisz wiedzieć przed zakupem opon letnich | Wskazówki od AUTODOC
Top 6 produktów do poprawy wyglądu Twojego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF