Jak wymienić poduszka amortyzatora przód w BMW X1 (E84) - poradnik naprawy
ściągnięć:
3
Wyświetlenia:
34
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW X1 (E84) xDrive 28 i,
BMW X1 (E84) sDrive 20 i,
BMW X1 (E84) xDrive 20 i,
BMW X1 (E84) sDrive 18 i,
BMW X1 (E84) xDrive 28 i,
BMW X1 (E84) sDrive 18 d,
BMW X1 (E84) xDrive 18 d,
BMW X1 (E84) xDrive 20 d,
BMW X1 (E84) sDrive 20 d,
BMW X1 (E84) xDrive 23 d,
BMW X1 (E84) xDrive 20 d,
BMW X1 (E84) sDrive 20 d,
BMW X1 (E84) sDrive 18 d,
BMW X1 (E84) xDrive 18 d,
BMW X1 (E84) sDrive 18 i,
BMW X1 (E84) xDrive 25 i,
BMW X1 (E84) xDrive 25 d,
BMW X1 (E84) sDrive 16 d,
BMW X1 (E84) xDrive 20 d,
BMW X1 (E84) sDrive 20 d,
BMW X1 (E84) sDrive 16 i,
BMW X1 (E84) sDrive 28 i,
BMW X1 (E84) sDrive 20 i Flex
…
Zobacz więcej
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Poduszka Amortyzatora do X1 (E84) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 9
Rozłącz przewody czujnika ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 10
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 11
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza typu Torx T45. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 13
Wyczyść mocowania łączące wahacz z ramą montażową. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14
Poluzuj przedni element złączny wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
Krok 15
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 16
Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.
Krok 17
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 18
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 20
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 21
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Wymiana: poduszki amortyzatora – BMW X1 (E84). AUTODOC zaleca:
Upewnij się, że zwrotnica jest podparta.
Krok 22
Obniż samochód.
Krok 23
Odkryj maskę silnika.
Krok 24
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
AUTODOC poleca:
BMW X1 (E84) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 27
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 28
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: poduszki amortyzatora – BMW X1 (E84). Wskazówka od AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.
Wymiana: poduszki amortyzatora – BMW X1 (E84). Wskazówka:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 36
Rozluźnij sprężynę.
Krok 37
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 38
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 39
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
BMW X1 (E84) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 40
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 34 Nm.
AUTODOC poleca:
W celu uniknięcia obrażeń podczas wkręcania śrub mocujących należy przytrzymać kolumnę amortyzatora.
Krok 41
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 42
Zamknij maskę.
Krok 43
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 44
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 45
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 46
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 47
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 48
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 49
Zamontuj tylne mocowanie wahacza.
Krok 50
Wkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 51
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 52
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 58 Nm.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 55
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza typu Torx T45. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 56
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 57
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 58
Dokręć tylne mocowanie wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki). Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 59
Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Krok 60
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Wymiana: poduszki amortyzatora – BMW X1 (E84). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 61
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 62
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: poduszki amortyzatora – BMW X1 (E84). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 63
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW X1 (E84)
Krok 64
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 65
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 66
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW X1 (E84)
Zobacz więcej
Samodzielna regeneracja podnośnika | Wskazówki od AUTODOC
5 najczęstszych błędów popełnianych przy myciu auta | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie naprawić zderzak | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW X1