Jak wymienić poduszka amortyzatora przód w Mercedes W124 - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
57
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 250 D (124.126, 124.129),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 300 D (124.131),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 280 (124.028),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 320 (124.032),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 250 Turbo-D (124.128),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 300 Turbo-D (124.133)
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić amortyzatory I sprężyny przód w MERCEDES W124 [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Poduszka Amortyzatora do Klasa E Sedan (W124) i innych modeli MERCEDES-BENZ
Poluzuj elementy mocujące górne mocowanie kolumny. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
AUTODOC poleca:
Nie odkręcaj jej do samego końca.
Krok 6
Poluzuj element mocujący tłoczysko kolumny. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Poluzuj śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 9
Podnieś samochód.
AUTODOC poleca:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 10
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Mercedes W124
Krok 11
Ściągnij koło.
Krok 12
Podeprzyj zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 13
Zamontuj sprężarkę sprężyny śrubowej na sprężynie śrubowej.
AUTODOC poleca:
Skorzystaj z adapterów i szczęk o odpowiednim rozmiarze.Sprężyny śrubowe powinny być dokładnie umcowane za pomocą sprężyn śrubowych.Używaj wysokiej jakości sprężarek do sprężyn śrubowych.
Krok 14
Ściśnij sprężynę.
Wymiana: poduszki amortyzatora – Mercedes W124. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zachowaj ostrożność. Ściśnięta sprężyna ma ogromną siłę i w razie poluzowania się może spowodować obrażenia.
Krok 15
Wyczyść mocowania amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 16
Odłącz wiązkę przewodów od kolumny.
Krok 17
Odkręć dolne elementy mocujące amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć mocowania wsporników tulei stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Usuń śruby mocujące.
Krok 23
Usuń wsporniki tulei stabilizatora.
Krok 24
Zdejmij sprężynę śrubową wraz ze sprężarką sprężyny śrubowej.
Podczas kompresji sprężyny, nie wykonuj na niej żadnych działań.
Krok 25
Odkręć element mocujący tłoczysko amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Odkręć elementy mocujące górne mocowanie kolumny. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 27
Zdejmij amortyzator.
Krok 28
Zdejmij mocowanie kolumny.
Krok 29
Zdejmij osłonę i odbój amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Dokładnie sprawdź stan osłony przeciwpyłowej i odboju kolumny zawieszenia. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 30
Oczyść gniazda mocujące sprężyny śrubowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 31
Oczyść gniazda mocujące amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 32
Wyczyść gniazdo montażowe mocowania kolumny zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 33
Zamontuj sprężynę wraz z kompresorem.
AUTODOC poleca:
Upewnij się, że sprężyna śrubowa jest odpowiednio umieszczona w swoich gniazdach mocująćych.
Krok 34
Zainstaluj nowe mocowanie amortyzatora.
Krok 35
Przykręć elementy mocujące górne mocowanie kolumny.
Krok 36
Zamontuj osłonę przeciwpyłową i odbój.
Krok 37
Zamontuj amortyzator.
Krok 38
Przykręć element mocujący tłoczysko kolumny.
Krok 39
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 40
Dokręć dolne elementy mocujące amortyzatorów. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 41
Wyjmij podparcie spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 42
Przymocuj wiązkę przewodów do kolumny.
Krok 43
Zamontuj wsporniki tulei stabilizatora. Skorzystaj ze szczypiec do pompy wodnej.
Krok 44
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 45
Dokręć elementy mocujące na uchwytach tulei drążka stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 46
Rozluźnij sprężynę.
Krok 47
Zdejmij sprężarkę sprężyny śrubowej.
Krok 48
Oczyść gniazdo mocujące felgi koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 49
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 51
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 52
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 53
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 54
Dokręć nakrętkę tłoczyska amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 55
Dokręć elementy mocujące górne mocowanie kolumny. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 56
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 57
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124)
Zobacz więcej
Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Jak usunąć rysy z samochodu? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ E-CLASS