Jak wymienić drążek kierowniczy poprzeczny w Mercedes W124 - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
24
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 250 D (124.126, 124.129),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 300 D (124.131),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 200 (124.019),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 220 (124.022),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 280 (124.029),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 280 (124.028),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 320 (124.032),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 200 D (124.120),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 250 Turbo-D (124.128),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 300 Turbo-D (124.133),
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124) E 36 AMG
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego w MERCEDES W124 [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Przegub Osiowy Drążka Kierowniczego Poprzecznego do Klasa E Sedan (W124) i innych modeli MERCEDES-BENZ
Poluzuj śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 3
Podnieś samochód.
AUTODOC poleca:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 4
Odkręć śruby kół.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Mercedes W124
Krok 5
Zdejmij koła.
Krok 6
Wyczyść elementy mocujące amortyzator drgań układu kierowniczego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odkręć elementy mocujące amortyzator drgań układu kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Usuń śruby mocujące.
Krok 9
Zdejmij amortyzator drgań układu kierowniczego.
Krok 10
Wyczyść elementy mocujące końcówki drążka kierowniczego poprzecznego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 11
Odkręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Odkręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 13
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 14
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego od wspornika układu kierowniczego. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 15
Zdejmij drążek kierowniczy poprzeczny.
Krok 16
Wyczyść elementy mocujące końcówki drążka kierowniczego poprzecznego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 17
Odkręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Odkręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 20
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego od wspornika układu kierowniczego. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 21
Zdejmij drążek kierowniczy poprzeczny.
Krok 22
Wyczyść elementy mocujące środkowego drążka kierowniczego wzdłużnego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 23
Odkręć elementy mocujące środkowego drążka kierowniczego wzdłużnego od wsporników układu kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19.
Krok 24
Odłącz elementy mocujące środkowego drążka kierowniczego wzdłużnego od wsporników układu kierowniczego. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 25
Zdejmij środkowy drążek kierowniczy wzdłużny.
Krok 26
Wyczyść gniazda mocowania drążka kierowniczego wzdłużnego i drążków kierowniczych poprzecznych. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 27
Zamontuj nowy środkowy drążek kierowniczy wzdłużny.
Krok 28
Dokręć elementy mocujące, które łączą środkowy drążek kierowniczy wzdłużny ze wspornikami układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 29
Wyreguluj długość nowych drążków kierowniczych poprzecznych, wykorzystując stare drążki jako punkt odniesienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22 (2 sztuki). Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 30
Zamontuj nowy drążek kierowniczy poprzeczny.
Krok 31
Dokręć śrubę mocującą końcówkę drążka kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 32
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 33
Dokręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 34
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 35
Zamontuj nowy drążek kierowniczy poprzeczny.
Krok 36
Dokręć śrubę mocującą końcówkę drążka kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 37
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 38
Dokręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 39
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 40
Zamontuj amortyzator drgań układu kierowniczego.
Krok 41
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 42
Dokręć elementy mocujące amortyzator drgań układu kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 43
Wyczyść gniazda mocowania felg. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 44
Nasmaruj powierzchnię styku tarczy hamulcowej z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 45
Zamontuj koła.
AUTODOC poleca:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 46
Wkręć śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 47
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W124)
Zobacz więcej
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z manualną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
TOP 4 produkty do czyszczenia karoserii | Wskazówki od AUTODOC
TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
Jak łatwo naprawić przebitą oponę | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ E-CLASS