Poluzuj śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 3
Podnieś samochód.
AUTODOC poleca:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 4
Odkręć śruby kół.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Mercedes W201
Krok 5
Zdejmij koła.
Krok 6
Wyczyść elementy mocujące końcówki drążka kierowniczego środkowego i drążków kierowniczych poprzecznych. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Wyczyść elementy mocujące amortyzator drgań układu kierowniczego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 8
Odkręć elementy mocujące amortyzator drgań układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 9
Usuń śruby mocujące.
Krok 10
Zdejmij amortyzator drgań układu kierowniczego.
Krok 11
Odkręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 13
Odkręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 14
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego od wspornika układu kierowniczego. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 15
Zdejmij drążek kierowniczy poprzeczny.
Krok 16
Odkręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 18
Odkręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego od wspornika układu kierowniczego. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 20
Zdejmij drążek kierowniczy poprzeczny.
Krok 21
Odkręć elementy mocujące środkowego drążka kierowniczego wzdłużnego od wsporników układu kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17.
Krok 22
Odłącz elementy mocujące środkowego drążka kierowniczego wzdłużnego od wsporników układu kierowniczego. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 23
Zdejmij środkowy drążek kierowniczy wzdłużny.
Krok 24
Wyczyść gniazda mocowania drążka kierowniczego wzdłużnego i drążków kierowniczych poprzecznych. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 25
Zamontuj nowy środkowy drążek kierowniczy wzdłużny.
Krok 26
Dokręć elementy mocujące, które łączą środkowy drążek kierowniczy wzdłużny ze wspornikami układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 27
Wyreguluj długość nowych drążków kierowniczych poprzecznych, wykorzystując stare drążki jako punkt odniesienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 28
Zamontuj nowe drążki poprzeczne.
Krok 29
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 30
Dokręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 31
Dokręć element mocujący, który łączy końcówkę drążka kierowniczego poprzecznego ze wspornikiem układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 32
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 33
Zamontuj amortyzator drgań układu kierowniczego.
Krok 34
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 35
Dokręć elementy mocujące amortyzator drgań układu kierowniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 36
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 37
Dokręć śrubę mocującą końcówkę drążka kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 38
Dokręć śrubę mocującą końcówkę drążka kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 39
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 40
Wyczyść gniazda mocowania felg. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 41
Nasmaruj powierzchnię styku tarczy hamulcowej z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 43
Wkręć śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 44
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Zobacz więcej
Jak wymienić zawieszenie w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Przegląd samochodu, który należy wykonać po zimie | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy zaświeci się kontrolka silnika | Wskazówki od AUTODOC
8 największych błędów popełnianych przez właścicieli samochodów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ 190