
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić pompa wody & zestaw paska rozrządu w Audi A4 B7 - poradnik naprawy
ściągnięć:
15
Wyświetlenia:
1125

Zalecany okres wymiany kategorii części Zestaw paska rozrządu + pompa wody : 70000 km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8EC, B7) 2.0 TFSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić zestaw paska rozrządu i pompa wody w AUDI A4 (B7) [PORADNIK AUTODOC]

Wszystkie części, które można wymienić – Zestaw paska rozrządu do A4 Sedan (8EC, B7) i innych modeli AUDI
Zestaw paska rozrządu + pompa wody
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Uniwersalny spray do czyszczenia
Masa uszczelniająca
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 17
Klucz płasko-oczkowy o numerze 19
Klucz płasko-oczkowy o numerze 22
Bity typu Torx T20
Bity typu Torx T25
Bity typu Torx T27
12-punktowe gniazdo o numerze 19
Nasadka o numerze 7
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 12
Nasadka o numerze 13
Bit imbusowy numerze h6
Bit imbusowy numerze h8
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Pokrętka
Narzędzie do podważania klamr
Śrubokręt Płaski
Śrubokręt krzyżakowy
Łom
Szczypce do rur
Szczypce do opasek zaciskowych typu Clic R
Szczypce okrągłe
Skrobak do uszczelek
Lejek
Zbiornik na płyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Podnośnik
Taśma malarska
Ręcznik z mikrofibry
Pokrowiec na błotnik
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
- Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
- Ostrzeżenie! Zgaś silnik przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy – Audi A4 B7.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.
- Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 4Odłącz zaciski akumulatora.
- Krok 5Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
- Krok 6Poluzuj górne mocowania zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 7Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
- Krok 8Odkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Audi A4 B7
- Krok 9Ściągnij koło.
- Krok 10Odkręć i usuń mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 11Usuń osłonę nadkola.
- Krok 12Odkręć mocowanie podkładki dystansowej pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 13Odkręć mocowanie łączące zderzak z błotnikami. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 14Zwolnij boczne mocowania zderzaka. Ostrożnie zdejmij zderzak z jego mocowań.
- Krok 15Obniż samochód.
- Krok 16Odkręć górne mocowania zderzaka i je wyciągnij. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 17Odłącz wtyczkę świateł przeciwmgielnych.
- Krok 18Odłącz przewód spryskiwaczy reflektorów.
- Krok 19Odkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 20Wyjmij przedni reflektor.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Wskazówka od AUTODOC:Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
- Krok 21Odłącz złącza żarówek przedniego reflektora. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 22Odkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 23Wyjmij przedni reflektor.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. AUTODOC zaleca:Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
- Krok 24Odłącz złącza żarówek przedniego reflektora. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 25Odłącz wtyczkę klaksonu.
- Krok 26Odłącz kanał wentylacyjny.
- Krok 27Odłącz wtyczkę klaksonu.
- Krok 28Wyjmij kanał wentylacyjny.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Wskazówka:Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
- Krok 29Odłącz wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodzącego.
- Krok 30Odłącz okablowanie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 31Odkręć mocowania pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 32Usuń pręt zbrojeniowy zderzaka.
- Krok 33Odkręć elementy mocujące prowadnice powietrza chłodnicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 34Zdejmij prowadnice powietrza chłodnicy.
- Krok 35Odkręć elementy mocujące przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Odłącz przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy.Krok 37Przygotuj zbiornik na płyny.
- Krok 38Odkręć zawór spustowy płynu chłodniczego. Skorzystaj ze szczypiec do pompy wodnej.
- Krok 39Spuść płyn chłodzący z silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Profesjonaliści zalecają:Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
- Krok 40Zakręć zawór spustowy płynu chłodniczego.Krok 41Odłącz spinkę dolnego przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.Krok 42Odłącz dolną rury płynu chłodniczego. Użyj łomu.
- Krok 43Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 44Wyjmij rurę dolotową powietrza.
- Krok 45Przykryj prowadnicę powietrza intercoolera ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do wnętrza układu.
- Krok 46Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 47Wyczyść element mocujący przewód powietrza. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 48Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 49Wyjmij rurę dolotową powietrza.
- Krok 50Przykryj prowadnicę powietrza intercoolera ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do wnętrza układu.
- Krok 51Przygotuj zbiornik na płyny.
- Krok 52Poluzuj element mocujący przewodu układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
- Krok 53Odłącz przewód układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów.
- Krok 54Wyczyść przewód układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 55Odłącz zaciski rur układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 56Wyjmij rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów.
- Krok 57Nałóż zaślepki na rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów.
- Krok 58Wyczyść rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 59Odkręć elementy mocujące kanał dolotu powietrza. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
- Krok 60Wyjmij kanał dolotu powietrza.
- Krok 61Odłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy.
- Krok 62Zdejmij wspornik wiązki przewodów.
- Krok 63Odłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy.
- Krok 64Odłącz spinkę górnego przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj ze szczypiec półokrągłych.
- Krok 65Odłącz górny przewód płynu chłodniczego.
- Krok 66Zdejmij uszczelkę maski.
- Krok 67Odkręć elementy mocujące chłodnicę klimatyzacji. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 68Wyjmij chłodnicę klimatyzacji.
- Krok 69Odkręć elementy mocujące ramkę chłodnicy silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 70Zdejmij linkę maski.
- Krok 71Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Skorzystaj z podnośnika.
- Krok 72Wyjmij ramkę wraz z chłodnicą silnika.AUTODOC poleca:Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Nie używaj nadmiernej siły podczas demontażu części, ponieważ można ją w ten sposób uszkodzić.
- Krok 73Usuń podporę spod silnika.
- Krok 74Zdejmij pokrywę silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. AUTODOC zaleca:Unieś pokrywę silnika, trzymając ją jednocześnie z obu stron.Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
- Krok 75Odkręć elementy mocujące przednią górną pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 76Zdejmij przednią górną pokrywę paska rozrządu.
- Krok 77Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17.
- Krok 78Wyjmij pasek klinowy.
- Krok 79Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17.
- Krok 80Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 81Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego.
- Krok 82Odkręć element mocujący obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 83Poluzuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R.
- Krok 84Odłącz przewód płynu chłodniczego.
- Krok 85Odkręć elementy mocujące pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 86Zdejmij pokrywę paska rozrządu.
- Krok 87Wyczyść elementy mocujące koło pasowe wału korbowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 88Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 89Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 19. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 90Zablokuj wał korbowy. Użyj łomu.
- Krok 91Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
- Krok 92Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 93Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.Krok 94Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
- Krok 95Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
- Krok 96Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
- Krok 97Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8.
- Krok 98Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 99Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
- Krok 100Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 101Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
- Krok 102Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 103Zdejmij pasek rozrządu.
- Krok 104Wyczyść elementy mocujące pompę wody. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 105Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 106Zdejmij pompę wody.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Eksperci z AUTODOC zalecają:Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
- Krok 107Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 108Wyczyść pompę wody. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 109Obrób miejsce montażu pompy wody. Użyj uszczelniacza.Krok 110Zamontuj nową pompę wody.
- Krok 111Wkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 112Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm.
- Krok 113Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Wskazówka:Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
- Krok 114Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 115Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 116Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 117Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 118Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
- Krok 119Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 120Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 121Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
- Krok 122Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 123Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
- Krok 124Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
- Krok 125Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. Wskazówka od AUTODOC:Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
- Krok 126Zdejmij blokadę wału korbowego.
- Krok 127Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – Audi A4 B7. AUTODOC zaleca:Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane.
- Krok 128Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm.
- Krok 129Zamontuj dolną pokrywę rozrządu.
- Krok 130Dokręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
- Krok 131Załóż pokrywę paska rozrządu.
- Krok 132Dokręć elementy mocujące pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
- Krok 133Podłącz przewód płynu chłodniczego.
- Krok 134Zamocuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R.
- Krok 135Wkręć element mocujący obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 136Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
- Krok 137Zamontuj koło pasowe wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
- Krok 138Dokręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.+90°AUTODOC poleca:Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
- Krok 139Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
- Krok 140Zamontuj rolkę napinacza paska wielorowkowego.
- Krok 141Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 23 Nm.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu AUDI A4 B7 Sedan (8EC)
Popularne poradniki serwisowe do Audi A4 B7
Kompletne poradniki wymiany produktu Zestaw paska rozrządu + pompa wody w różnych modelach samochodu AUDI A4
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące AUDI A4 Sedan (8EC, B7)
Zobacz więcej
- 3 sposoby na odkręcenie uszkodzonej śruby | AUTODOC
- Jak usunąć rdzę | Wskazówki od AUTODOC
- Jak wymienić zawieszenie w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
- 7 objawów wadliwych wtryskiwaczy paliwa | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w AUDI A4
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE