Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. AUTODOC zaleca:
Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – FORD C-MAX II – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Odkryj maskę silnika.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 4
Odłącz zaciski akumulatora.
Krok 5
Zdejmij pokrywę silnika.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Profesjonaliści zalecają:
Unieś pokrywę silnika, trzymając ją jednocześnie z obu stron.Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
Krok 6
Odłącz wiązkę przewodów silnika od górnej pokrywy rozrządu. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 7
Odkręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij górną pokrywę rozrządu.
Krok 9
Odkręć elementy mocujące dolną osłonę paska wielorowkowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Zdejmij dolną osłonę paska wielorowkowego.
Krok 11
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 12
Wyjmij pasek klinowy.
Krok 13
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej.
Krok 14
Odłącz wtyczkę sprężarki klimatyzacji.
Krok 15
Odłącz wtyczkę alternatora.
Krok 16
Zdejmij zaślepkę z mocowania wiązki przewodów alternatora.
Krok 17
Odkręć mocowanie wiązki przewodów alternatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Odłącz wiązkę przewodów alternatora.
Krok 19
Odłącz zacisk wiązki przewodów alternatora od uchwytu. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 20
Odłącz wtyczkę wiązki przewodów silnika.
Krok 21
Odkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Odłącz zacisk wiązki przewodów silnika od pokrywy rozrządu. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 23
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 24
Odkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów alternatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Zdejmij wspornik wiązki przewodów alternatora.
Krok 26
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 27
Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego.
Krok 28
Odłącz wtyczkę czujnika położenia wału korbowego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 29
Odłącz okablowanie czujnika położenia wału korbowego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 30
Odłącz wiązkę przewodów silnika.
Krok 31
Odkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 32
Zdejmij zaślepkę koła pasowego wału korbowego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 33
Przekręć koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Uwaga!
Tłok powinien znajdować się w jego dolnym martwym punkcie (DMP).Ustaw rozrząd zaworowy zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Krok 34
Zamontuj blokadę koła zamachowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 35
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 36
Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
Krok 37
Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 38
Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
Krok 39
Odkręć element mocujący czujnik położenia wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 40
Zdejmij czujnik położenia wału korbowego.
Krok 41
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 42
Przygotuj zbiornik na płyny.
Krok 43
Wyczyść korek spustowy płynu chłodniczego. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. AUTODOC zaleca:
Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Krok 47
Wyczyść złącza przewodów płynu chłodniczego. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 48
Odłącz przewody płynu chłodniczego od zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 49
Odłącz zacisk dolnej rury płynu chłodniczego. Skorzystaj z kombinerek.
Krok 50
Odłącz dolną rury płynu chłodniczego.
Krok 51
Odkręć elementy mocujące rury klimatyzacji. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 52
Zwolnij uchwyty zbiornika płynu chłodniczego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 53
Wyjmij zbiornik płynu chłodniczego.
Krok 54
Zdejmij blokadę koła zamachowego. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 55
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Uwaga!
Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
Krok 56
Zamontuj blokadę koła zębatego wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 57
Zamontuj blokadę koła zębatego wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 58
Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 59
Oczyść mocowania wspornika silnika. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 60
Odkręć górne mocowane wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 61
Odkręć mocowania wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 62
Usuń śruby mocujące.
Krok 63
Usuń wsporniki silnika.
Krok 64
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 68
Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
Krok 69
Zdejmij pasek rozrządu.
Krok 70
Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 71
Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 72
Zdejmij pompę wody. Użyj łomu.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
Krok 73
Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 74
Załóż uszczelkę pompy wody.
Krok 75
Zamontuj nową pompę wody.
Krok 76
Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
Krok 77
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 78
Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 79
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
Krok 80
Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
Krok 81
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 82
Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 37 Nm.
Krok 83
Zamontuj nowy pasek rozrządu.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Wskazówka od AUTODOC:
Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
Krok 85
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
Krok 86
Zdejmij blokadę rolki napinacza paska rozrządu.
Krok 87
Zdejmij blokadę koła zębatego wałka rozrządu.
Krok 88
Zdejmij blokadę koła zębatego wału korbowego.
Krok 89
Przekręć koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Profesjonaliści zalecają:
Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane.
Krok 90
Zamontuj wspornik silnika w jego gnieździe montażowym.
Dokręć śruby mocujące wspornik silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Krok 94
Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
Krok 95
Wkręć górne śruby mocowania silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 96
Dokręć górne mocowane wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 97
Usuń podporę spod silnika.
AUTODOC poleca:
FORD C-MAX II – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 98
Zamontuj czujnik położenia wału korbowego.
Krok 99
Dokręć element mocujący czujnik położenia wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 9 Nm.
Krok 100
Zamontuj dolną pokrywę rozrządu.
Krok 101
Dokręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 6 Nm.
Krok 102
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Uwaga!
Tłok powinien znajdować się w jego dolnym martwym punkcie (DMP).Ustaw rozrząd zaworowy zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Krok 103
Zamontuj blokadę koła zamachowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 104
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 105
Zamontuj koło pasowe wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Krok 106
Dokręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.+190°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 107
Zdejmij blokadę koła zamachowego.
Krok 108
Zamontuj rolkę napinacza paska wielorowkowego.
Krok 109
Zamontuj wspornik wiązki przewodów alternatora.
Krok 110
Wkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów silnika. Wkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów alternatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 111
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 112
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 113
Dokręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów silnika. Dokręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów alternatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 14 Nm.
Krok 114
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 16 Nm.
Krok 115
Zamontuj zbiornik płynu chłodniczego. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Krok 116
Wkręć elementy mocujące rury klimatyzacji. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 117
Podłącz przewody płynu chłodniczego do zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 118
Wyczyść miejsce montażu dolnej rury płynu chłodniczego. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 119
Podłącz dolną rurę płynu chłodniczego.
Krok 120
Zamocuj zacisk dolnej rury płynu chłodniczego. Skorzystaj z kombinerek.
Wkręć mocowanie wiązki przewodów alternatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 132
Załóż zaślepkę na mocowanie wiązki przewodów alternatora.
Krok 133
Podłącz wtyczkę sprężarki klimatyzacji.
Krok 134
Podłącz wtyczkę alternatora.
Krok 135
Załóż pasek klinowy.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że pasek klinowy jest dobrze dopasowany do wszystkich kół pasowych.
Krok 136
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 137
Dopasuj pasek klinowy do rolki napinającej.
Krok 138
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 139
Zamontuj dolną osłonę paska wielorowkowego.
Krok 140
Wkręć elementy mocujące dolną osłonę paska wielorowkowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 141
Zamontuj górną pokrywę rozrządu.
Krok 142
Wkręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 143
Zamocuj zacisk wiązki przewodów silnika do górnej pokrywy rozrządu.
Krok 144
Podłącz wtyczkę wiązki przewodów silnika.
Krok 145
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 146
Wsadź lejek.
Krok 147
Wlej płyn chłodniczy do zbiornika płynu chłodniczego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Wskazówka:
Używaj wyłącznie płynu chłodzącego zalecanego przez producenta.Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.Poczekaj, aż powietrze wydostanie się z układu.
Krok 148
Załóż korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 149
Wkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 150
Podłącz zaciski do akumulatora.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Bądź ostrożny! Nie pomyl się, który z biegunów akumulatora jest dodatni, a który ujemny.
Krok 151
Wkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 152
Zamontuj osłonę silnika i ją zabezpiecz.
AUTODOC poleca:
Upewnij się, że pokrywa silnika jest prawidłowo założona. Nie powinna być ona przesunięta w odniesieniu do elementów prowadzących.Ostrzeżenie! Aby uniknąć uszkodzenia elementów złącznych w samochodzie podczas montażu, nie używaj nadmiernej siły. FORD C-MAX II
Krok 153
Włącz silnik na kilka minut. Jest to konieczne, aby usunąć resztki powietrza z układu chłodzenia i upewnić się, że komponenty pracują prawidłowo.
Krok 154
Zgaś silnik.
Krok 155
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. W razie potrzeby uzupełnij go do wymaganego poziomu.
Uwaga!
Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.
Krok 156
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 157
Zamknij maskę.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Profesjonaliści zalecają:
Pamiętaj o zapisaniu przebiegu, w którym dokonano wymiany zestawu paska rozrządu i pompy wody.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU)
Zobacz więcej
Regeneracja reflektorów | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
Jak wypolerować starą pokrywę zaworów silnika na połysk | Wskazówki od AUTODOC
Jak naprawić odpryski lub pęknięcia na szybie przedniej | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w FORD C-MAX