
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić pompa wody & zestaw paska rozrządu w FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU) - poradnik naprawy
ściągnięć:
23
Wyświetlenia:
461

Zalecany okres wymiany kategorii części Zestaw paska rozrządu + pompa wody : 70000 km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 TDCi, FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 TDCi … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 TDCi, FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 TDCi … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zestaw paska rozrządu do C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU) i innych modeli FORD
Zestaw paska rozrządu + pompa wody
Produkty alternatywne

Uniwersalny spray do czyszczenia
Sprej WD-40
Masa uszczelniająca
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 15
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Bit imbusowy numerze h6
Nasadka o numerze 7
Nasadka o numerze 8
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 15
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
Bity typu Torx T30
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Zestaw narzędzi do rozrządu silnika
Lejek
Narzędzie do podważania klamr
Śrubokręt Płaski
Skrobak do uszczelek
Kombinerki
Łom
Zbiornik na płyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. AUTODOC zaleca:
- Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – FORD C-MAX II – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 4Odłącz zaciski akumulatora.
- Krok 5Zdejmij pokrywę silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Profesjonaliści zalecają:Unieś pokrywę silnika, trzymając ją jednocześnie z obu stron.Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
- Krok 6Odłącz wiązkę przewodów silnika od górnej pokrywy rozrządu. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 7Odkręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Zdejmij górną pokrywę rozrządu.
- Krok 9Odkręć elementy mocujące dolną osłonę paska wielorowkowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 10Zdejmij dolną osłonę paska wielorowkowego.
- Krok 11Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
- Krok 12Wyjmij pasek klinowy.
- Krok 13Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej.
- Krok 14Odłącz wtyczkę sprężarki klimatyzacji.
- Krok 15Odłącz wtyczkę alternatora.
- Krok 16Zdejmij zaślepkę z mocowania wiązki przewodów alternatora.
- Krok 17Odkręć mocowanie wiązki przewodów alternatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 18Odłącz wiązkę przewodów alternatora.
- Krok 19Odłącz zacisk wiązki przewodów alternatora od uchwytu. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 20Odłącz wtyczkę wiązki przewodów silnika.
- Krok 21Odkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Odłącz zacisk wiązki przewodów silnika od pokrywy rozrządu. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 23Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
- Krok 24Odkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów alternatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 25Zdejmij wspornik wiązki przewodów alternatora.
- Krok 26Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 27Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego.
- Krok 28Odłącz wtyczkę czujnika położenia wału korbowego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 29Odłącz okablowanie czujnika położenia wału korbowego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.Krok 30Odłącz wiązkę przewodów silnika.
- Krok 31Odkręć elementy mocujące wspornik wiązki przewodów silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 32Zdejmij zaślepkę koła pasowego wału korbowego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 33Przekręć koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Uwaga!Tłok powinien znajdować się w jego dolnym martwym punkcie (DMP).Ustaw rozrząd zaworowy zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
- Krok 34Zamontuj blokadę koła zamachowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 35Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
- Krok 37Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 38Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
- Krok 39Odkręć element mocujący czujnik położenia wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 40Zdejmij czujnik położenia wału korbowego.
- Krok 41Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
- Krok 42Przygotuj zbiornik na płyny.
- Krok 43Wyczyść korek spustowy płynu chłodniczego. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 44Zdejmij klamrę zabezpieczającą korek spustowy płynu chłodniczego.
- Krok 45Zdejmij korek spustowy płynu chłodniczego.
- Krok 46Spuść płyn chłodzący z silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. AUTODOC zaleca:Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
- Krok 47Wyczyść złącza przewodów płynu chłodniczego. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 48Odłącz przewody płynu chłodniczego od zbiornika płynu chłodniczego.
- Krok 49Odłącz zacisk dolnej rury płynu chłodniczego. Skorzystaj z kombinerek.
- Krok 50Odłącz dolną rury płynu chłodniczego.
- Krok 51Odkręć elementy mocujące rury klimatyzacji. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 52Zwolnij uchwyty zbiornika płynu chłodniczego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 53Wyjmij zbiornik płynu chłodniczego.
- Krok 54Zdejmij blokadę koła zamachowego. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 55Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Uwaga!Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
- Krok 56Zamontuj blokadę koła zębatego wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 57Zamontuj blokadę koła zębatego wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 58Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 59Oczyść mocowania wspornika silnika. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 60Odkręć górne mocowane wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 61Odkręć mocowania wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 62Usuń śruby mocujące.
- Krok 63Usuń wsporniki silnika.
- Krok 64Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
- Krok 65Odciągnij na bok rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 66Zamontuj blokadę rolki napinacza paska rozrządu. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 67Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
- Krok 68Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
- Krok 69Zdejmij pasek rozrządu.
- Krok 70Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 71Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 72Zdejmij pompę wody. Użyj łomu.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Eksperci z AUTODOC zalecają:Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
- Krok 73Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 74Załóż uszczelkę pompy wody.
- Krok 75Zamontuj nową pompę wody.
- Krok 76Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
- Krok 77Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 78Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 79Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
- Krok 80Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
- Krok 81Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 82Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 37 Nm.
- Krok 83Zamontuj nowy pasek rozrządu.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Wskazówka od AUTODOC:Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
- Krok 84Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza.AUTODOC poleca:Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
- Krok 85Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
- Krok 86Zdejmij blokadę rolki napinacza paska rozrządu.
- Krok 87Zdejmij blokadę koła zębatego wałka rozrządu.
- Krok 88Zdejmij blokadę koła zębatego wału korbowego.
- Krok 89Przekręć koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – FORD C-MAX II. Profesjonaliści zalecają:Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane.
- Krok 90Zamontuj wspornik silnika w jego gnieździe montażowym.
- Krok 91Zabezpiecz mocowania wspornika silnika. Użyj uszczelniacza.
- Krok 92Zamontuj śruby mocujące.
- Krok 93Dokręć śruby mocujące wspornik silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
- Krok 94Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
1 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU)
Popularne poradniki serwisowe do Ford C Max 2
Kompletne poradniki wymiany produktu Zestaw paska rozrządu + pompa wody w różnych modelach samochodu FORD C-MAX
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące FORD C-Max II (DXA/CB7, DXA/CEU)
Zobacz więcej
- Co zrobić, jeśli klimatyzacja w twoim samochodzie nie działa prawidłowo? | Wskazówki od AUTODOC
- Regeneracja reflektorów | Wskazówki od AUTODOC
- 5 błędów przy wymianie materiałów eksploatacyjnych
- Jak samodzielnie zrobić stanowisko do testowania wtryskiwaczy?
Najczęściej wymieniane części samochodowe w FORD C-MAX
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE