FORD FOCUS instrukcje naprawy

Instrukcje i filmiki instruktażowe dotyczące naprawy FORD FOCUS

Jak naprawić FORD FOCUS: wystarczy wybrać swój model lub część samochodową
Marka
Model
Kategoria części samochodowych
Naprawa DIY FORD FOCUS

FORD FOCUS ilustrowane instrukcje dotyczące serwisowania i naprawy w formacie PDF

Naprawa DIY FORD FOCUS

Wideotutoriale i wskazówki

  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Wymiana filtr kabinowy FORD FOCUS 3 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić przednie tarcze hamulcowe i przednie klocki hamulcowe w FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Wymiana tylne klocki hamulcowe FORD FOCUS 3 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić Wahacz przedni w FORD FOCUS 2 [TUTORIAL]
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Wymiana tylne tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Wymiana filtr powietrza FORD FOCUS 3 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić amortyzatory tylne w FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić przednie wycieraczki w FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Wymiana przednie tarcze hamulcowe, przednie klocki hamulcowe FORD FOCUS 3 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić filtr oleju i oleje silnikowe w FORD FOCUS 2 (DA) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić łącznik stabilizatora przedniego w FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić zestaw naprawczy mocowania amortyzatora, amortyzatory przednie w FORD FOCUS 2
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić świece zapłonowe w FORD FOCUS 2 (DA) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić tylne wahacz w FORD FOCUS 2 (DA) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Instrukcje wideo dla twojego FORD FOCUS
    Jak wymienić sprężyna gazowa pokrywy bagażnika w FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
FORD instrukcje dotyczące naprawy i serwisowania

Samodzielna naprawa i serwisowanie Forda Focusa

Silnik

  • Zimne silniki 1.6 samochodów DYB pracują nieregularnie. To samo dzieje się na biegu jałowym. Ponadto moc silnika jest zmniejszona. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest nieprawidłowe działanie zaworu regulacji biegu jałowego. Można sobie z tym poradzić, aktualizując sterownik silnika. W niektórych przypadkach konieczna jest wymiana zaworu. Zasięgnij informacji z instrukcji naprawy Forda Focusa krok po kroku, a z łatwością będziesz w stanie wykonać to zadanie samodzielnie.
  • Wtryskiwacze paliwa w silniku benzynowym Duratec 2.0 mogą ulec zatkaniu już po przejechaniu 30 000 kilometrów. Ten problem można częściowo rozwiązać za pomocą czyszczenia myjką ultradźwiękową w warsztacie. Aby wydłużyć żywotność wtryskiwaczy należy upewnić się, że stosujesz wysokiej jakości paliwo i regularnie wymieniasz filtr paliwa. Sprawdź, jak to zrobić w naszym poradniku naprawy Forda Focusa krok po kroku.

Skrzynia biegów

  • Po kilku latach pracy automatyczna skrzynia biegów może zacząć szarpać autem podczas ruszania. Jest to szczególnie widoczne podczas jazdy z częstymi postojami, na przykład w korkach. Aby wyeliminować tę usterkę, producent zaktualizował oprogramowanie firmowe do sterownika. Za pomocą niezbędnych narzędzi i naszego filmu instruktażowego możesz zaktualizować sterownik w domu.
  • Po przejechaniu 4 000 - 10 000 kilometrów może dojść do mechanicznego uszkodzenia uszczelniacza prawej półosi manualnej skrzyni biegów, który nie jest wystarczająco ściśle dopasowany. W takim przypadku niezwykle ważne jest zdiagnozowanie usterki w odpowiednim czasie i dokonanie natychmiastowej naprawy i serwisowania Forda Focusa, które możesz dokonać samodzielnie.

Układ kierowniczy 

  • W samochodach DYB elektryczne wspomagania kierownicy sprawia, że prowadzenie samochodem przy wysokich prędkościach jest mniej wygodne: skręcanie kierownicą wymaga więcej wysiłku. Problem można tymczasowo rozwiązać, gasząc silnik na kilka minut. Aby zapewnić prawidłową pracę układu w przyszłości, należy wymienić silnik elektryczny od EPS lub najprawdopodobniej cały podzespół przekładni kierowniczej. Przed rozpoczęciem naprawy zapoznaj się z ilustrowaną instrukcją naprawy Forda Focusa w formacie PDF. Wadliwe EPS może prowadzić do pogorszenia przyczepności samochodu do drogi. W takim przypadku należy zaktualizować oprogramowanie firmowe. Możesz pobrać za darmo szczegółowe wskazówki dotyczące tej procedury.
  • Drążki kierownicze w przedliftowych wersjach DYB zużywają się już po przejechaniu 3 000 - 7 000 kilometrów ze względu na źle zaprojektowany kształt i nadmierną sztywność osłon. Ponadto dość często występuje nadmierny luz, który można wyeliminować jedynie poprzez wymianę całej przekładni kierowniczej.