Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 11
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW PASSAT Variant (3G5)
Krok 12
Ściągnij koło.
Krok 13
Wyczyść mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 15
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 16
Wyczyść dolne mocowanie łączące kolumnę resorującą ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 17
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 24. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 19
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 20
Wyczyść mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Odłącz przegub kulowy od wahacza poprzecznego.
Krok 23
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 24
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW PASSAT Variant (3G5). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
Krok 25
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 26
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 34
Wymontuj górne mocowanie kolumny zawieszenia wraz z odbojnikiem.
Krok 35
Zdejmij osłonę przeciwpyłową.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW PASSAT Variant (3G5). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 36
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 37
Zdejmij sprężynę.
AUTODOC poleca:
Sprawdź gumowe mocowania na sprężynie zawieszenia. Wymień je jeśli to konieczne.
Krok 38
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 39
Ściśnij sprężynę.
Krok 40
Załóż osłonę przeciwpyłową.
Krok 41
Zamontuj górne mocowanie kolumny zawieszenia wraz z odbojnikiem.
Krok 42
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Upewnij się, że kolumna amortyzatora jest zamontowana w prawidłowej pozycji, zgodnie z oznaczeniami.
Krok 48
Zabezpiecz górne mocowania amortyzatora. Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
VW PASSAT Variant (3G5) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 49
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 50
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 51
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW PASSAT Variant (3G5). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 52
Zamontuj wał napędowy.
Krok 53
Podłącz przegub kulowy do wahacza.
Krok 54
Dokręć mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 55
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 56
Zamontuj i dociśnij śrubę wału napędowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 24. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 57
Wyczyść element mocujący łącznik stabilizatora.
Krok 58
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 59
Wkręć element mocujący, który łączy łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 60
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 61
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 24. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 200 Nm.
Krok 62
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 63
Dokręć dolne elementy mocujące kolumnę amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #14. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°
Krok 64
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 65
Wkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.+45°
Krok 66
Nasmaruj element mocujący, który łączy łącznik stabilizatora z kolumną zawieszenia. Nasmaruj element mocujący, który łączy kolumnę zawieszenia ze zwrotnicą. Nasmaruj element mocujący przegub kulowy. Zastosuj smar miedziany.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 69
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 70
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW PASSAT Variant (3G5)
Krok 71
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 72
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 73
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 74
Dokręć górne mocowania kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm.+90°
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Passat Variant (3G5, CB5)
Zobacz więcej
Samodzielna naprawa rozrusznika | Wskazówki od AUTODOC
5 najczęstszych błędów popełnianych przy myciu auta | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Jak naprawić uszkodzony gwint | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW PASSAT