Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
W jaki sposób mogę stwierdzić, czy sprężyny śrubowe uległy zużyciu?
Oznakami zużytych sprężyn śrubowych zawieszenia jest zmniejszony prześwit auta, wibracje, stukanie, wstrząsy podczas jazdy - zwłaszcza po wybojach - a także przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Samochód kołysze się z boku na bok podczas gwałtownego hamowania lub przyspieszania, albo opada na jedną ze stron. Ogólnie rzecz biorąc, komfort jazdy jest wyraźnie obniżony. W trakcie przeglądu można zauważyć ślady rdzy i kontaktu pomiędzy zwojami sprężyny.
Czy jazda z uszkodzoną sprężyną śrubową jest bezpieczna?
Nie, ponieważ brak nawet najdrobniejszego elementu tego komponentu skutkuje zwiększeniem obciążenia pozostałych części zawieszenia: kolumny amortyzatora, amortyzatorów, łożysk mocowania kolumny amortyzatora, a także odbojów. Prowadzi to do ich przedwczesnego zużycia, a tym samym do pogorszenia sterowności pojazdu.
Czy mogę wymienić tylko jedną sprężynę?
Nie. Sprężyny śrubowe powinny być wymieniane parami. Właściwości nowej i już używanej części mogą się między sobą znacznie różnić, co ma negatywny wpływ na wydajność zawieszenia. Poza tym uszkodzenie jednej z nich zwykle oznacza, że i druga wkrótce ulegnie uszkodzeniu.