Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić sprężyny zawieszenia w samochodzie – poradnik naprawy
ściągnięć:
610
Wyświetlenia:
4261
Jak wymienić sprężynę zawieszenia [PORADNIK AUTODOC]


Pokrętka
Klucz nasadowy do kół
Klucz nasadowy
hydrauliczna sprężarka do sprężyn
sprężarka do sprężyn zawieszenia
Podnośnik
Napinacz do ściskania sprężyn śrubowych
Uwaga!
- W zależności od wersji wyposażenia w samochodzie mogą być zamontowane różne sprężyny zawieszenia
- Ich sztywność zależy od liczby zwojów i średnicy drutu
- Sprężyny są zawsze pod obciążeniem, co sprawia, że z czasem tracą swoje właściwości
- Nadmierny nacisk na sprężyny i korozja mogą powodować pękanie zwojów
- 1.
Przed rozpoczęciem pracy zapoznaj się z konstrukcją zawieszeniaWażne!Sprężyna może być elementem montowanym oddzielnie lub stanowić część kolumny amortyzatoraSprężyny montowane oddzielnie mogą być zamontowane na zawieszeniu zależnym (belka osi) lub niezależnymW tym drugim przypadku to wahacz znajduje się pod obciążeniem sprężyny - 2.
Najpierw należy nieco podnieść belkę osi, ponieważ amortyzator ogranicza skok sprężyny. Zawieszenie musi być również podniesione, aby zapobiec zerwaniu tulei - 3.
Aby zdjąć sprężynę z zawieszenia zależnego, odkręć dolne elementy mocujące amortyzator - 4.
Przed przystąpieniem do pracy upewnij się, że wszystkie czujniki i kable są odłączone od zawieszenia - 5.
Sprawdź mocowania i wymień je w razie potrzebyUwaga!Jeśli są zużyte, usłyszysz piski podczas pracy sprężyn - 6.
Oczyść gniazda mocowania na karoserii i elementach zawieszenia - 7.
Wkręć elementy mocujące amortyzatory do zawieszenia, nie dokręcając ichAUTODOC poleca:Dokręć elementy mocujące dopiero po podniesieniu belki osi do normalnego położeniaW normalnym położeniu zawieszenie przenosi ciężar obniżonego samochoduZastosuj moment dokręcania zalecany przez producenta samochodu - 8.
W takim przypadku najpierw podnieś nieco wahacz i poluzuj elementy mocujące - 9.
Jeśli występują śruby do regulacji pochylenia kół, trzeba je oznaczyć. Będą one służyły jako punkt odniesienia przy ponownym montażu elementów mocujących - 10.
Podnieś nieco wahacz, aby zrównoważyć działanie sprężyny - 11.
Poluzuj wszystkie elementy mocujące wahacza, nie odkręcając ich całkowicieWażne!Jest to konieczne, aby zapobiec uszkodzeniu tulei przy odciąganiu wahacza na bok - 12.
Zdemontuj element mocujący z jednej strony wahacza i opuść wahacz, opuszczając jednocześnie podnośnik skrzyni biegów - 13.
Upewnij się, że sprężyna jest całkowicie zwolniona, a następnie zdejmij ją - 14.
Oczyść gniazdo mocowania i zamontuj nową sprężynę - 15.
Zamontuj z powrotem wszystkie elementy w odwrotnej kolejnościUwaga!Ze względu na dużą siłę sprężyny istnieje ryzyko przemieszczenia się podnoszonej częściAby tego uniknąć, musi być ona pewnie zamocowana - 16.
Zamontuj elementy mocujące zgodnie z oznaczeniami - 17.
Podnieś wahacz tak, aby tuleje znalazły się w normalnym położeniu i dokręć elementy mocująceUwaga!Kolumna amortyzatora może być zamontowana zarówno na przedniej, jak i na tylnej osiAby wymienić sprężynę, trzeba ją wymontować
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
1 - użytkowników zagłosowało
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Amortyzacja: Popularne poradniki serwisowe
Najlepsze instrukcje dotyczące naprawy
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE





































