Jak wymienić sprężyny zawieszenia przód w BMW E60 - poradnik naprawy
ściągnięć:
4
Wyświetlenia:
187
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d,
BMW 5 Sedan (E60) 525 d,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 545 i,
BMW 5 Sedan (E60) 525 d,
BMW 5 Sedan (E60) 535 d,
BMW 5 Sedan (E60) 540 i,
BMW 5 Sedan (E60) 550 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 525 d,
BMW 5 Sedan (E60) 535 d,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 545 i,
BMW 5 Sedan (E60) 550 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 d,
BMW 5 Sedan (E60) 535 i,
BMW 5 Sedan (E60) 530 i,
BMW 5 Sedan (E60) 520 d
…
Zobacz więcej
Jak wymienić sprężyny przedni w BMW E60 [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Zawieszenie do 5 Sedan (E60) i innych modeli BMW
Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 7
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 8
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 9
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 10
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. BMW E60
Krok 11
Ściągnij koło.
Krok 12
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów.
Krok 13
Wyczyść elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14
Odkręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
Krok 15
Odłącz czujnik poziomowania reflektorów.
Krok 16
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 17
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 19
Odkręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 20
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.
Krok 22
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 23
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 25
Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
Krok 26
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 27
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Profesjonaliści zalecają:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Krok 28
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 29
Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 30
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 31
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 32
Wyciągnij tylne mocowanie wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
Krok 33
Zdejmij dźwignię.
Krok 34
Wyciągnij przednie mocowanie wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
Krok 35
Zdejmij dźwignię.
Krok 36
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 37
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 38
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 39
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 40
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Wskazówka od AUTODOC:
Upewnij się, że zwrotnica jest podparta.
Krok 41
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. BMW E60
Krok 42
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 43
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Wskazówka:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 48
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 49
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 50
Zdejmij sprężynę.
Krok 51
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 52
Zamontuj osłonę oraz odbojnik na amortyzatorze.
Krok 53
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 54
Ściśnij sprężynę.
Krok 55
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 56
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.
AUTODOC poleca:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 62
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 63
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
BMW E60 – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 64
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 65
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 66
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 67
Wkręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 68
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 69
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 70
Zamontuj z powrotem wahacz.
Krok 71
Załóż przednie mocowanie ramienia.
Krok 72
Dokręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 73
Zamontuj z powrotem wahacz.
Krok 74
Zamontuj tylne mocowanie ramienia.
Krok 75
Wkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 76
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
BMW E60 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 79
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Dociśnij mocowanie złącza stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 83
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 84
Podłącz z powrotem czujnik poziomowania reflektorów.
Krok 85
Wkręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
Krok 86
Oczyść gniazda mocujące zacisku i jego wspornika. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 87
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 88
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 89
Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Krok 90
Dokręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm.
Krok 91
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 92
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
Krok 93
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 94
Dokręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 95
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 96
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 97
Dociśnij tylne mocowanie podłączając ramię do ościeżnicy nadwozia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 98
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 102
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 103
Zainstaluj koło.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E60. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 104
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 105
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 106
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 107
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 34 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Sedan (E60)
Zobacz więcej
Top 5 przyczyn stukania w zawieszeniu | Wskazówki od AUTODOC
5 porad dla początkujących kierowców | Wskazówki od AUTODOC
Dlaczego hamulce piszczą? | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy zaświeci się kontrolka silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES