Jak wymienić sprężyny zawieszenia tył w BMW E39 - poradnik naprawy
ściągnięć:
3
Wyświetlenia:
311
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds,
BMW 5 Sedan (E39) 523 i,
BMW 5 Sedan (E39) 528 i,
BMW 5 Sedan (E39) 540 i,
BMW 5 Sedan (E39) 535 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 td,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) M5,
BMW 5 Sedan (E39) 535 i,
BMW 5 Sedan (E39) 520 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 530 i
…
Zobacz więcej
Jak wymienić sprężyny tylne w BMW 520i (E39) [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Zawieszenie do 5 Sedan (E39) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 28
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
AUTODOC poleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Krok 29
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E39. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Odkręć dolne mocowanie sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 32
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 33
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 34
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 35
Odkręć element złączny łączący wahacz poprzeczny ze zwrotnicą tylną. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 36
Odkręć mocowanie ramienia od belki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 37
Odłącz dolną część kolumny MacPhersona. Użyj łomu.
Krok 38
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 39
Zdejmij dźwignię.
Krok 40
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
Krok 41
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 42
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E39. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 46
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 47
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 48
Zdejmij sprężynę.
Krok 49
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E39. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 50
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 51
Zamontuj osłonę oraz odbojnik na amortyzatorze.
Krok 52
Ściśnij sprężynę.
Krok 53
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 54
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm.
AUTODOC poleca:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 55
Rozluźnij sprężynę.
Krok 56
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 57
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 58
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących. BMW E39
Dokręć dolne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 127 Nm.
Krok 62
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 63
Zamontuj z powrotem wahacz.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E39. Wskazówka:
Nie zaszkodź osłonę przegubu kulowego.
Krok 64
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 65
Wkręć element złączny łączący wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 66
Dokręć element złączny łączący ramię wahacza zawieszenia ze zwrotnicą tylną. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 142 Nm.
Krok 67
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 68
Wkręć element złączny łączący wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 69
Dokręć mocowanie ramienia do belki. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 70
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 71
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 72
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 73
Podłącz czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Krok 74
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
BMW E39 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 75
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 76
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 79
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW E39. Wskazówka od AUTODOC:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 80
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW E39
Krok 81
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 82
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 83
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 84
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 24 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Sedan (E39)
Zobacz więcej
4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
Przegląd samochodu, który należy wykonać po zimie | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które musisz wiedzieć przed zakupem opon letnich | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES