Jak wymienić amortyzator teleskopowy tył w BMW E39 - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
108
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds,
BMW 5 Sedan (E39) 523 i,
BMW 5 Sedan (E39) 528 i,
BMW 5 Sedan (E39) 540 i,
BMW 5 Sedan (E39) 535 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 td,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 535 i,
BMW 5 Sedan (E39) 520 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 i
…
Zobacz więcej
W jaki sposób wymienić tylną kolumnę amortyzatora w BMW 520i (E39) [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do 5 Sedan (E39) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 28
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
AUTODOC poleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Krok 29
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Odkręć dolne mocowanie sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 32
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 33
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 34
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 35
Odkręć element złączny łączący wahacz poprzeczny ze zwrotnicą tylną. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 36
Odkręć mocowanie ramienia od belki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 37
Odłącz dolną część kolumny MacPhersona. Użyj łomu.
Krok 38
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 39
Zdejmij dźwignię.
Krok 40
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
Krok 41
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 42
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 46
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 47
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 48
Zdejmij sprężynę.
Krok 49
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Krok 50
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. AUTODOC zaleca:
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 51
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 52
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 53
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 54
Ściśnij sprężynę.
Krok 55
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 56
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Profesjonaliści zalecają:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 57
Rozluźnij sprężynę.
Krok 58
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 59
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 60
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących. BMW E39
Dokręć dolne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 127 Nm.
Krok 64
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 65
Zamontuj z powrotem wahacz.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Wskazówka:
Nie zaszkodź osłonę przegubu kulowego.
Krok 66
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 67
Wkręć element złączny łączący wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 68
Dokręć element złączny łączący ramię wahacza zawieszenia ze zwrotnicą tylną. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 142 Nm.
Krok 69
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 70
Wkręć element złączny łączący wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 71
Dokręć mocowanie ramienia do belki. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 72
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 73
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 74
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 75
Podłącz czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Krok 76
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 77
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 78
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 81
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 82
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW E39
Krok 83
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 84
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 85
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 86
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 24 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Sedan (E39)
Zobacz więcej
8 złych nawyków za kierownicą | Wskazówki od AUTODOC
Jak naprawić uszkodzony gwint | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy świeci się kontrolka poduszki powietrznej | Wskazówki od AUTODOC
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES