
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić amortyzator teleskopowy tył w BMW E39 - poradnik naprawy
ściągnięć:
4
Wyświetlenia:
361
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Sedan (E39) 520i, BMW 5 Sedan (E39) 525tds, BMW 5 Sedan (E39) 523i, BMW 5 Sedan (E39) 528i, BMW 5 Sedan (E39) 540i, BMW 5 Sedan (E39) 535i, BMW 5 Sedan (E39) 525 td, BMW 5 Sedan (E39) 530 d, BMW 5 Sedan (E39) 535i, BMW 5 Sedan (E39) 520 d, BMW 5 Sedan (E39) 525 d, BMW 5 Sedan (E39) 520 i, BMW 5 Sedan (E39) 530 d, BMW 5 Sedan (E39) 525 i, BMW 5 Sedan (E39) 530 i … Zobacz więcej
BMW 5 Sedan (E39) 520i, BMW 5 Sedan (E39) 525tds, BMW 5 Sedan (E39) 523i, BMW 5 Sedan (E39) 528i, BMW 5 Sedan (E39) 540i, BMW 5 Sedan (E39) 535i, BMW 5 Sedan (E39) 525 td, BMW 5 Sedan (E39) 530 d, BMW 5 Sedan (E39) 535i, BMW 5 Sedan (E39) 520 d, BMW 5 Sedan (E39) 525 d, BMW 5 Sedan (E39) 520 i, BMW 5 Sedan (E39) 530 d, BMW 5 Sedan (E39) 525 i, BMW 5 Sedan (E39) 530 i … Zobacz więcej
W jaki sposób wymienić tylną kolumnę amortyzatora w BMW 520i (E39) [PORADNIK AUTODOC]

Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do 5 Sedan (E39) i innych modeli BMW
Amortyzator
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Klucz płasko-oczkowy o numerze 22
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 21
Nasadka o numerze 22
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Nasadka do amortyzatorów o numerze DD6
Pokrętka
Łom
Śrubokręt krzyżakowy
Plastikowe narzędzie demontujące
Hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
- Obydwa amortyzatory tylnego zawieszenia powinno wymieniać się jednocześnie.
- Procedura wymiany jest identyczna dla lewych i prawych kolumn amortyzatorów tylnego zawieszenia.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Podejmij następujące kroki:
- Krok 1Zdejmij dolną część tylnego siedzenia.
- Krok 2Odkręć elementy mocujące oparcie tylnego siedzenia. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 3Zdejmij zagłówki tylnego siedzenia.
- Krok 4Zdemontuj oparcie tylnego siedzenia.
- Krok 5Usuń plastikową osłonę boczną. Skorzystaj z plastikowego ściągacza do tapicerki.
- Krok 6Odkręć wspornik zagłówka tylnego siedzenia. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
- Krok 7Zdejmij spinki z półki bagażnika.
- Krok 8Odłącz półkę bagażnika.
- Krok 9Odkręć mocowania głośników. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
- Krok 10Odłącz wtyczkę głośników.
- Krok 11Wyjmij głośniki.
- Krok 12Odchyl izolację akustyczną wnętrza do góry.
- Krok 13Usuń zaślepkę mocowania amortyzatora.
- Krok 14Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 15Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 16Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 17Podejmij tylną część samochodu i zafiksuj na podporach.
- Krok 18Odkręć śruby koła.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Wskazówka od AUTODOC:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 19Ściągnij koło.
- Krok 20Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 21Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
- Krok 23Odłącz czujnik zużycia klocków hamulcowych. Użyj łomu.Uwaga!Niektóre samochody nie są wyposażone w czujnik zużycia klocka hamulcowego.
- Krok 24Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 25Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
- Krok 26Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 27Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 28Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.AUTODOC poleca:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
- Krok 29Wyjmij wspornik spod wahacza.AUTODOC poleca:Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
- Krok 30Wyczyść mocowania kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 31Odkręć dolne mocowanie sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 32Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 33Rozłącz przewody czujnika ABS.
- Krok 34Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 35Odkręć element złączny łączący wahacz poprzeczny ze zwrotnicą tylną. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Odkręć mocowanie ramienia od belki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
- Krok 37Odłącz dolną część kolumny MacPhersona. Użyj łomu.
- Krok 38Odkręć śrubę mocującą.
- Krok 39Zdejmij dźwignię.
- Krok 40Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
- Krok 41Wyjmij kolumnę resorującą.
- Krok 42Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Eksperci z AUTODOC zalecają:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
- Krok 43Ściśnij sprężynę.
- Krok 44Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 45Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 46Zdejmij górne mocowanie kolumny.
- Krok 47Zwolnij sprężynę śrubową.
- Krok 48Zdejmij sprężynę.
- Krok 49Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
- Krok 50Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. AUTODOC zaleca:Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
- Krok 51Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
- Krok 52Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
- Krok 53Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
- Krok 54Ściśnij sprężynę.
- Krok 55Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
- Krok 56Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Profesjonaliści zalecają:Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
- Krok 57Rozluźnij sprężynę.
- Krok 58Zdejmij zamontowany amortyzator.
- Krok 59Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 5 Sedan (E39)
Popularne poradniki serwisowe do BMW E39
Kompletne poradniki wymiany produktu Amortyzator w różnych modelach samochodu BMW 5 SERIES
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Sedan (E39)
Zobacz więcej
- Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
- Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
- Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
- Top 6 lifehacki z WD-40 | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE