Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić amortyzator teleskopowy tył w BMW E60 - poradnik naprawy
ściągnięć:
4
Wyświetlenia:
397
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Sedan (E60) 520 i, BMW 5 Sedan (E60) 530 i, BMW 5 Sedan (E60) 530 d, BMW 5 Sedan (E60) 525i, BMW 5 Sedan (E60) 545i, BMW 5 Sedan (E60) 535 d, BMW 5 Sedan (E60) 530i, BMW 5 Sedan (E60) 523 i, BMW 5 Sedan (E60) 525i, BMW 5 Sedan (E60) 540i, BMW 5 Sedan (E60) 550i, BMW 5 Sedan (E60) 520d, BMW 5 Sedan (E60) 530d, BMW 5 Sedan (E60) 525xi, BMW 5 Sedan (E60) 530 xi, BMW 5 Sedan (E60) 530 xd, BMW 5 Sedan (E60) 525 d, BMW 5 Sedan (E60) 520d, BMW 5 Sedan (E60) 535 d, BMW 5 Sedan (E60) 525 i, BMW 5 Sedan (E60) 525xi, BMW 5 Sedan (E60) 523i, BMW 5 Sedan (E60) 525 d, BMW 5 Sedan (E60) 530 d, BMW 5 Sedan (E60) 530 xd, BMW 5 Sedan (E60) 530i, BMW 5 Sedan (E60) 530 xi, BMW 5 Sedan (E60) 530 i, BMW 5 Sedan (E60) 535i, BMW 5 Sedan (E60) 525xd, BMW 5 Sedan (E60) 520d, BMW 5 Sedan (E60) 520i, BMW 5 Sedan (E60) 520 i, BMW 5 Sedan (E60) 525 i xDrive, BMW 5 Sedan (E60) 530 d, BMW 5 Sedan (E60) 520i, BMW 5 Sedan (E60) 523i, BMW 5 Sedan (E60) 530i, BMW 5 Sedan (E60) 525 d … Zobacz więcej
BMW 5 Sedan (E60) 520 i, BMW 5 Sedan (E60) 530 i, BMW 5 Sedan (E60) 530 d, BMW 5 Sedan (E60) 525i, BMW 5 Sedan (E60) 545i, BMW 5 Sedan (E60) 535 d, BMW 5 Sedan (E60) 530i, BMW 5 Sedan (E60) 523 i, BMW 5 Sedan (E60) 525i, BMW 5 Sedan (E60) 540i, BMW 5 Sedan (E60) 550i, BMW 5 Sedan (E60) 520d, BMW 5 Sedan (E60) 530d, BMW 5 Sedan (E60) 525xi, BMW 5 Sedan (E60) 530 xi, BMW 5 Sedan (E60) 530 xd, BMW 5 Sedan (E60) 525 d, BMW 5 Sedan (E60) 520d, BMW 5 Sedan (E60) 535 d, BMW 5 Sedan (E60) 525 i, BMW 5 Sedan (E60) 525xi, BMW 5 Sedan (E60) 523i, BMW 5 Sedan (E60) 525 d, BMW 5 Sedan (E60) 530 d, BMW 5 Sedan (E60) 530 xd, BMW 5 Sedan (E60) 530i, BMW 5 Sedan (E60) 530 xi, BMW 5 Sedan (E60) 530 i, BMW 5 Sedan (E60) 535i, BMW 5 Sedan (E60) 525xd, BMW 5 Sedan (E60) 520d, BMW 5 Sedan (E60) 520i, BMW 5 Sedan (E60) 520 i, BMW 5 Sedan (E60) 525 i xDrive, BMW 5 Sedan (E60) 530 d, BMW 5 Sedan (E60) 520i, BMW 5 Sedan (E60) 523i, BMW 5 Sedan (E60) 530i, BMW 5 Sedan (E60) 525 d … Zobacz więcej
Jak wymienić amortyzatory tylne w BMW E60 [PORADNIK AUTODOC]

Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do 5 Sedan (E60) i innych modeli BMW
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Klucz płasko-oczkowy o numerze 21
Bity typu Torx T40
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 21
Bit imbusowy numerze h6
Bity typu Torx T40
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Pokrętka
Narzędzie do podważania klamr
Łom
Hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E60. AUTODOC zaleca:
- Obydwa amortyzatory tylnego zawieszenia powinno wymieniać się jednocześnie.
- Procedura wymiany jest identyczna dla lewych i prawych kolumn amortyzatorów tylnego zawieszenia.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – BMW E60 – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1
Otwórz pokrywę bagażnika. - Krok 2
Wyjmij matę z bagażnika. - Krok 3
Unieś dolną okładzinę bagażnika. - Krok 4
Odłącz tylne boczne obicie bagażnika. - Krok 5
Usuń plastikowy zatrzask przedniego bocznego obicia bagażnika. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer. - Krok 6
Odkręć mocowania przedniego bocznego obicia bagażnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 7
Usuń przednie boczne obicie bagażnika.AUTODOC poleca:Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E60. Nie używaj nadmiernej siły podczas demontażu części, ponieważ można ją w ten sposób uszkodzić. - Krok 8
Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 9
Zabezpiecz koła klinami. - Krok 10
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. - Krok 11
Podejmij tylną część samochodu i zafiksuj na podporach. - Krok 12
Odkręć śruby koła.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E60. Eksperci z AUTODOC zalecają:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub. - Krok 13
Ściągnij koło. - Krok 14
Odłącz czujnik zużycia klocków hamulcowych.Uwaga!Niektóre samochody nie są wyposażone w czujnik zużycia klocka hamulcowego. - Krok 15
Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 16
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 17
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E60. Profesjonaliści zalecają:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu. - Krok 18
Wyczyść mocowania łączące wahacz z ramą montażową. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 19
Odkręć ramię mocujące od ramy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki). - Krok 20
Wyczyść mocowania kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 21
Odkręć dolne mocowanie sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. - Krok 22
Rozłącz przewody czujnika ABS. Użyj łomu. - Krok 23
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 24
Odkręć element złączny łączący wahacz poprzeczny ze zwrotnicą tylną. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 25
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 26
Odłącz zwrotnicę tylną od wahacza zawieszenia. - Krok 27
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. - Krok 28
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 29
Wyjmij kolumnę resorującą. - Krok 30
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E60. Wskazówka od AUTODOC:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących. - Krok 31
Ściśnij sprężynę. - Krok 32
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 33
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 34
Zdejmij górne mocowanie kolumny. - Krok 35
Zwolnij sprężynę śrubową. - Krok 36
Zdejmij sprężynę. - Krok 37
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik. - Krok 38
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.AUTODOC poleca:Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E60. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy. - Krok 39
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej. - Krok 40
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze. - Krok 41
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze. - Krok 42
Ściśnij sprężynę. - Krok 43
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. - Krok 44
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E60. Eksperci z AUTODOC zalecają:Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości. - Krok 45
Rozluźnij sprężynę. - Krok 46
Zdejmij zamontowany amortyzator. - Krok 47
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 48
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Zastosuj smar miedziany. - Krok 49
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 5 Sedan (E60)
Popularne poradniki serwisowe do BMW E60
Kompletne poradniki wymiany produktu Amortyzator w różnych modelach samochodu BMW 5 SERIES
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Sedan (E60)
Zobacz więcej
Jak naprawić P0401 ✅ Układ recyrkulacji spalin – wykryty niewystarczający przepływ
Jak myć samochód zimą | Wskazówki od AUTODOC
Jak używać sprzętu do piaskowania | Wskazówki od AUTODOC
Jak zamienić silnik w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE



















































