
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić sprężyny zawieszenia przód w BMW 5 Touring (E39) - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
53
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 523i, BMW 5 Touring (E39) 528i, BMW 5 Touring (E39) 525tds, BMW 5 Touring (E39) 520 d, BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 525 i, BMW 5 Touring (E39) 530i … Zobacz więcej
BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 523i, BMW 5 Touring (E39) 528i, BMW 5 Touring (E39) 525tds, BMW 5 Touring (E39) 520 d, BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 525 i, BMW 5 Touring (E39) 530i … Zobacz więcej
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zawieszenie do 5 Touring (E39) i innych modeli BMW
Sprężyna zawieszenia
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 22
bit imbusowy numerze H6
bit imbusowy numerze H7
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Gniazdo amortyzatora
Pokrętka
Łom
Ściągacz do przegubów kulowych
Hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Wskazówka od AUTODOC:
- Obydwie sprężyny śrubowe przedniego zawieszenia powinno wymieniać się jednocześnie.
- Procedura wymiany jest taka sama dla lewych i prawych sprężyn śrubowych przedniego zawieszenia.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Użyj następującej procedury:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 4Usuń zaślepkę mocowania amortyzatora. Użyj łomu.
- Krok 5Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
- Krok 6Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 7Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 8Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 9Odkręć śruby koła.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). AUTODOC zaleca:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 10Ściągnij koło.Krok 11Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 12Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 13Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
- Krok 14Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 15Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem. Użyj łomu.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Profesjonaliści zalecają:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
- Krok 16Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 17Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 18Usuń śruby mocujące.
- Krok 19Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 20Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
- Krok 21Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
- Krok 22Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 23Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
- Krok 24Wyjmij wspornik spod wahacza.AUTODOC poleca:Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
- Krok 25Rozłącz przewody czujnika ABS.
- Krok 26Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 27Zdejmij osłonę wahacza poprzecznego.
- Krok 28Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 29Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 30Wyciągnij przednie mocowanie wahacza.
- Krok 31Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 32Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 33Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.
- Krok 34Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 35Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów.
- Krok 36Wyjmij podporę spod zwrotnicy.AUTODOC poleca:BMW 5 Touring (E39) – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
- Krok 37Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
- Krok 38Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Wskazówka od AUTODOC:Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.Krok 39Wyjmij kolumnę resorującą.
- Krok 40Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Eksperci z AUTODOC zalecają:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
- Krok 41Ściśnij sprężynę.
- Krok 42Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 43Zdejmij górne mocowanie kolumny.
- Krok 44Zwolnij sprężynę śrubową.
- Krok 45Zdejmij sprężynę.
- Krok 46Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.AUTODOC poleca:Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
- Krok 47Zamontuj osłonę oraz odbojnik na amortyzatorze.
- Krok 48Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
- Krok 49Ściśnij sprężynę.
- Krok 50Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
- Krok 51Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 5 Touring (E39). Wskazówka:Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
- Krok 52Rozluźnij sprężynę.
- Krok 53Zdejmij zamontowany amortyzator.
- Krok 54Zamontuj amortyzator w nadkolu.
- Krok 55Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Nie dociskaj go.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 5 Touring (E39)Krok 56Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 57Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
- Krok 58Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 5 Touring (E39)
Popularne poradniki serwisowe do BMW E39 Touring
Kompletne poradniki wymiany produktu Sprężyny w różnych modelach samochodu BMW 5 SERIES
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Touring (E39)
Zobacz więcej
- Istotne różnice pomiędzy narzędziami samochodowymi | Wskazówki od AUTODOC
- Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
- 5 najczęstszych błędów popełnianych przy myciu auta | Wskazówki od AUTODOC
- TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE