Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w Seat Leon 1M1 - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
101
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.4 16V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V T,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 SDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6 16 V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić przód amortyzator w SEAT LEON 1M1 [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do Leon Hatchback (1M1) i innych modeli SEAT
Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 6
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 7
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 8
Poluzuj śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 9
Podnieś samochód.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Seat Leon 1M1. Wskazówka:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 10
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Seat Leon 1M1
Krok 11
Ściągnij koło.
Krok 12
Odłącz kable czujnika ABS.
Krok 13
Odłącz wtyczkę czujnika ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 14
Wyczyść dolne mocowanie łączące kolumnę resorującą ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 15
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 16
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 17
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Usuń nakrętkę mocującą.
Krok 19
Wyczyść mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Odkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Usuń śruby mocujące.
Krok 22
Odłącz przegub kulowy od wahacza poprzecznego.
Krok 23
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.
Krok 24
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów.
Krok 25
Odłącz zwrotnicę od kolumny amortyzatora.
Krok 26
Podeprzyj zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 27
Odkręć górny element mocujący kolumnę amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 28
Zdejmij kolumnę resorującą.
Krok 29
Ustaw kolumnę amortyzatora na ściągaczu do sprężyn.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Seat Leon 1M1. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że podczas używania kompresora sprężyn, trzeba mocno przytrzymać zwoje sprężyny, ściskając sprężynę po obu końcach.Upewnij się, że sprężyna jest prawidłowo umieszczona w uchwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny ściśle przylegają do uchwytów.
Odkręć nakrętkę tłoczyska kolumny amortyzatora. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 33
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 34
Rozluźnij sprężynę.
Krok 35
Zdejmij sprężynę.
Krok 36
Zdejmij osłonę i odbój amortyzatora.
Krok 37
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Krok 38
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Seat Leon 1M1. Profesjonaliści zalecają:
Przed montażem nowego amortyzatora ściśnij go ręcznie od 3 do 5 razy.
Krok 39
Załóż osłonę i odbój na nowym amortyzatorze.
Krok 40
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 41
Ściśnij sprężynę.
Krok 42
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 43
Dokręć nakrętkę tłoczyska kolumny amortyzatora. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów o numerze DD9. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wkręć górne elementy mocujące poduszkę kolumny amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Nie dociskaj go.
Krok 53
Zamocuj kolumnę amortyzatora do zwrotnicy.
Krok 54
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 55
Wyjmij podparcie spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Seat Leon 1M1. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 56
Załóż półoś napędową.
Krok 57
Podłącz przegub kulowy do wahacza.
Krok 58
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 59
Dokręć mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 60
Zamontuj nakrętkę mocującą.
Krok 61
Wkręć element mocujący półosi napędowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 62
Wkręć dolny element mocujący kolumny MacPhersona. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 63
Nasmaruj wtyczkę czujnika ABS. Skorzystaj ze smaru dielektrycznego.
Krok 64
Podłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 65
Podłącz kable czujnika ABS.
Krok 66
Dokręć dolne elementy mocujące kolumnę amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 67
Wkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.+90°
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Seat Leon 1M1. AUTODOC zaleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 68
Nasmaruj element mocujący, który łączy kolumnę zawieszenia ze zwrotnicą. Zastosuj smar miedziany.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 72
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Krok 73
Zamontuj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Seat Leon 1M1
Krok 74
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 75
Opuść samochód.
Krok 76
Dokręć nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 200 Nm.
Krok 77
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 78
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 79
Dokręć górne elementy mocujące kolumnę amortyzatora. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów o numerze DD9. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące SEAT Leon Hatchback (1M1)
Zobacz więcej
Wymiana wentylatora chłodnicy silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
8 złych nawyków za kierownicą | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w SEAT LEON