Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w VW Golf V Variant (1K5) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
2
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Golf V Variant (1K5) 1.6, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI 16V, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TFSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI 4motion, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VW Golf V Variant (1K5) 1.6, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI 16V, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.4, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TFSI, VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI 4motion, VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do Golf V Variant (1K5) i innych modeli VW
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar ceramiczny
Smar na bazie miedzi
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 10
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
12-punktowe gniazdo o numerze 24
21 mm nasadka do nakrętek amortyzatora
Bit nasadowy XZN o numerze 6
Bit nasadowy XZN o numerze 14
Gniazdo amortyzatora
Bity typu Torx T30
Bit imbusowy numerze h6
Bit imbusowy numerze h7
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Pokrętka
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW GOLF V Variant (1K5). Eksperci z AUTODOC zalecają:
- Obydwa amortyzatory przedniego zawieszenia powinno się wymieniać jednocześnie.
- Procedura wymiany jest identyczna dla lewego i prawego amortyzatora przedniego zawieszenia.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW GOLF V Variant (1K5) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzić w następującej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3
Wyczyść elementy mocujące panelu plastikowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 4
Odkręć elementy mocujące panelu plastikowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 5
Usuń gumową uszczelkę. - Krok 6
Zdejmij panel plastikowy. - Krok 7
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 8
Poluzuj górne mocowania kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 9Zabezpiecz koła klinami.Krok 10
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 24. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 11
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. - Krok 12Podnieś samochód.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW GOLF V Variant (1K5). Profesjonaliści zalecają:Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.Krok 13
Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW GOLF V Variant (1K5) - Krok 14
Ściągnij koło. - Krok 15
Wyczyść mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 16
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 17
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego. - Krok 18
Rozłącz przewody czujnika ABS. - Krok 19
Wyczyść mocowanie łączące wspornik przewodu hamulcowego z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 20
Odkręć element złączny łączący uchwyt przewodu hamulcowego z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10. - Krok 21
Zdejmij wspornik uchwyt przewodu hamulcowego. - Krok 22
Wyczyść dolne mocowanie łączące kolumnę resorującą ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 23
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. VW GOLF V Variant (1K5) - Krok 24
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 25
Wyczyść mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 26
Odkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 27
Odłącz przegub kulowy od wahacza poprzecznego. - Krok 28Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła.Krok 29
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 30
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW GOLF V Variant (1K5). Wskazówka:Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony). - Krok 31
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów. - Krok 32
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. - Krok 33
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. - Krok 34
Odkręć górne mocowania kolumny amortyzatora.AUTODOC poleca:VW GOLF V Variant (1K5) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. - Krok 35
Wyjmij kolumnę resorującą. - Krok 36
Ustaw kolumnę amortyzatora na ściągaczu do sprężyn.AUTODOC poleca:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących. - Krok 37
Ściśnij sprężynę. - Krok 38
Wyczyść tłoczysko kolumny zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 39
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 40
Wymontuj górne mocowanie kolumny zawieszenia wraz z odbojnikiem. - Krok 41
Zwolnij sprężynę śrubową. - Krok 42
Zdejmij sprężynę. - Krok 43
Zdejmij osłonę przeciwpyłową.AUTODOC poleca:Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW GOLF V Variant (1K5). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby. - Krok 44
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej. - Krok 45
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.AUTODOC poleca:Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy. - Krok 46
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze. - Krok 47
Ściśnij sprężynę. - Krok 48
Załóż osłonę przeciwpyłową. - Krok 49
Zamontuj górne mocowanie kolumny zawieszenia wraz z odbojnikiem. - Krok 50
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW GOLF V Variant (1K5). Wskazówka:Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości. - Krok 51
Rozluźnij sprężynę. - Krok 52
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Zastosuj smar miedziany. - Krok 53
Zdejmij zamontowany amortyzator. - Krok 54
Wyczyść gniazda montażowe kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 55
Wyczyść wielowypusty przegubu homokinetycznego wału napędowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 56
Potraktuj wypusty przegubu wału napędowego odpowiednim środkiem. Zastosuj smar miedziany.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Golf V Variant (1K5)
Popularne poradniki serwisowe do VW Golf 1k5
Kompletne poradniki wymiany produktu Amortyzator w różnych modelach samochodu VW GOLF
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf V Variant (1K5)
Zobacz więcej
Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które musisz wiedzieć przed zakupem opon letnich | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja ręcznej skrzyni biegów | Regeneracja układu napędowego – Część 3
Samodzielna regeneracja sprężarki klimatyzacji samochodowej
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE























































