Wyjmij mocowanie tłoczyska amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Użyj szczypiec samozaciskowych.
Krok 17
Zdejmij uchwyt amortyzatora, osłonę oraz odbojnik.
Wymiana: amortyzatorów – VW GOLF IV Variant (1J5). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 18
Zamontuj uchwyt, osłonę oraz odbojnik na nowych amortyzatorze.
Krok 19
Dokręć górne mocowanie tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Wkręć dolne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21.
Krok 29
Dokręć górne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 30
Dokręć dolne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Wymiana: amortyzatorów – VW GOLF IV Variant (1J5). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 33
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 34
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: amortyzatorów – VW GOLF IV Variant (1J5). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 35
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW GOLF IV Variant (1J5)
Krok 36
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 37
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 38
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf IV Variant (1J5)
Zobacz więcej
Jak zamienić silnik w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
5 najczęstszych przyczyn wycieków oleju | Wskazówki od AUTODOC
8 największych błędów popełnianych przez właścicieli samochodów | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF