Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW Lupo 6X1
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Wyczyść wszystkie połączenia końcówki drążka kierowniczego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 8
Zwolnij śrubę zabezpieczającą mcującą końcówkę do drążka. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Krok 9
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 11
Odkręć końcówkę drążka kierowniczego.
Krok 12
Wyczyść gniazda mocujące koncówki drążka kierowniczego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 17
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Nakręć przeciwnakrętkę końcówki drążka kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Krok 19
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 20
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 21
Nasmaruj wszystkie połączenia końcówki drążka kierowniczego. Zastosuj smar miedziany.
Krok 22
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW Lupo 6X1
Krok 23
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 24
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Lupo (6X1, 6E1)
Zobacz więcej
Jak łatwo naprawić przebitą oponę | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna naprawa rozrusznika | Wskazówki od AUTODOC
5 najczęstszych błędów popełnianych przy myciu auta | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja pokrywy zaworów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW LUPO