
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić końcówkę drążka kierowniczego w Renault Clio 2 - poradnik naprawy
ściągnięć:
3
Wyświetlenia:
245
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2 16V (BB05, BB0W, BB11, BB27, BB2T, BB2U, BB2V, CB05,..., RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 (B/CB0C, B/CB0S), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 (B/CB0D, BB00), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 16V (BB01, BB0H, BB0T, BB14, BB1D, BB1R, BB2KL, BB3G..., RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.9 D (B/CB0E, BB0J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 Hi-Flex (CB0H), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0 (CB06, CB2R, BB06, BB2R), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0 Flex (CB32, CB3B, CB3V, CB3W, BB32, BB3B, BB3V,..., RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 (BB01, BB1J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 16V, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V Sport (CB0M), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0L), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.9 dTi (B/CB0U), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P, BB13), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 3.0 V6 Sport (CB1A), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB07), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB08), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 3.0 V6 Sport (CB1H, CB1U, CB2S), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V Sport, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 Flex, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0 (BB0Y, BB2Y, CB0Y, CB2Y), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.9 D (B/CB0J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB03), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2 LPG (BB0A, CB0A), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/C2J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB3M), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (BB3N, CB3N), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2 LPG, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 Authentique Hi-Flex (BB26, BB3E, CB26), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V (CB0M, CB1G), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2 16V (BB05, BB0W, BB11, BB27, BB2T, BB2U, BB2V, CB05,..., RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 (B/CB0C, B/CB0S), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 (B/CB0D, BB00), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 16V (BB01, BB0H, BB0T, BB14, BB1D, BB1R, BB2KL, BB3G..., RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.9 D (B/CB0E, BB0J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 Hi-Flex (CB0H), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0 (CB06, CB2R, BB06, BB2R), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0 Flex (CB32, CB3B, CB3V, CB3W, BB32, BB3B, BB3V,..., RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 (BB01, BB1J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 16V, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V Sport (CB0M), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0L), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.9 dTi (B/CB0U), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.4 16V (B/CB0P, BB13), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 3.0 V6 Sport (CB1A), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB07), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB08), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 3.0 V6 Sport (CB1H, CB1U, CB2S), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V Sport, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 Flex, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.0 (BB0Y, BB2Y, CB0Y, CB2Y), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.9 D (B/CB0J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB03), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2 LPG (BB0A, CB0A), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/C2J), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB3M), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (BB3N, CB3N), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.2 LPG, RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 Authentique Hi-Flex (BB26, BB3E, CB26), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V (CB0M, CB1G), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.6 … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić końcówki drążków kierowniczych RENAULT CLIO 2 (C65) [PORADNIK AUTODOC]

Wszystkie części, które można wymienić – Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego do CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) i innych modeli RENAULT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Nasadka o numerze 17
Klucz płasko-oczkowy o numerze 20
Klucz płasko-oczkowy o numerze 22
Klucz nasadowy do kół o numerze 19
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Suwmiarka
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Renault Clio 2. Wskazówka od AUTODOC:
- Wymień parami końcówki drążków kierowniczych.
- Procedura wymiany jest identyczna dla prawej i lewej końcówki drążków kierowniczych.
- Podczas instalowania stosuj tylko nowe bolce i nakrętki.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – Renault Clio 2 – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
- Krok 3Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
- Krok 4Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Renault Clio 2
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 7Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
- Krok 8Zwolnij śrubę zabezpieczającą mcującą końcówkę do drążka. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 20. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
- Krok 9Podeprzyj przegub kulowy końcówki drążka kierowniczego. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 10Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 11Wyciągnij hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów.AUTODOC poleca:Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Renault Clio 2. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
- Krok 12Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
- Krok 13Odkręć końcówkę drążka kierowniczego.
- Krok 14Wyczyść gniazda mocujące koncówki drążka kierowniczego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 15Zabezpiecz gwintowaną część drążka kierowniczego. Zastosuj smar miedziany.Krok 16Przykręć nową końcówkę drążka kierowniczego.Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Renault Clio 2. Eksperci z AUTODOC zalecają:Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
- Krok 17Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu RENAULT Clio II Hatchback (BB, CB)
Popularne poradniki serwisowe do Renault Clio 2
Kompletne poradniki wymiany produktu Końcówka drążka kierowniczego w różnych modelach samochodu RENAULT CLIO
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_)
Zobacz więcej
- Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
- Jak wymienić szpilkę koła? | Wskazówki od AUTODOC
- Top 5 przyczyn stukania w zawieszeniu | Wskazówki od AUTODOC
- Samodzielna regeneracja pokrywy zaworów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w RENAULT CLIO
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE
Tak, masz rację, prawidłowy moment obrotowy to 37 Nm, nam się to przyda. Dziękuję za komentarz.Pozdrawiamy,AUTODOC