Jak wymienić łącznik stabilizatora tył w BMW 1 Coupe (E82) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
0
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 1 Coupe (E82) M,
BMW 1 Coupe (E82) 118 d,
BMW 1 Coupe (E82) 135 i,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 123 d,
BMW 1 Coupe (E82) 125 i,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 i,
BMW 1 Coupe (E82) 118 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 i,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 135 i
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Drążek skrętny do 1 Coupe (E82) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Odkręć element złączny łączący łącznik stabilizatora z wahaczem poprzecznym. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 9
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 10
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Wymiana: łącznika stabilizatora – BMW 1 Coupe (E82). Wskazówka od AUTODOC:
Sprawdź stan tulei stabilizatora. W razie potrzeby wymień je.
Zainstaluj mocowanie drążka w stabilizatorze i dokręć go. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 21 Nm.
Krok 14
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17 (2 sztuki). Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 58 Nm.
Krok 15
Nasmaruj wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Zastosuj smar miedziany.
Krok 16
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 17
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łącznika stabilizatora – BMW 1 Coupe (E82). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 18
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 1 Coupe (E82)
Krok 19
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 20
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 21
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 1 Coupe (E82)
Zobacz więcej
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z automatyczną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Jak wypolerować starą pokrywę zaworów silnika na połysk | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów podczas samodzielnej wymiany oleju | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 1 SERIES