
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła przód w BMW E82 - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
78
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 1 Coupe (E82) 118 d, BMW 1 Coupe (E82) 135 i, BMW 1 Coupe (E82) 120d, BMW 1 Coupe (E82) 123d, BMW 1 Coupe (E82) 125i, BMW 1 Coupe (E82) 120d, BMW 1 Coupe (E82) 120 i, BMW 1 Coupe (E82) 118 d, BMW 1 Coupe (E82) 120 i … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
BMW 1 Coupe (E82) 118 d, BMW 1 Coupe (E82) 135 i, BMW 1 Coupe (E82) 120d, BMW 1 Coupe (E82) 123d, BMW 1 Coupe (E82) 125i, BMW 1 Coupe (E82) 120d, BMW 1 Coupe (E82) 120 i, BMW 1 Coupe (E82) 118 d, BMW 1 Coupe (E82) 120 i … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić przednie łożysko koła w BMW Seria 1 E82 [PORADNIK AUTODOC]

Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do 1 Coupe (E82) i innych modeli BMW
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Bit imbusowy numerze H6
Nasadka o numerze 15
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 21
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Gniazdo amortyzatora
Pokrętka
Imadło
Łom
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
Wymiana: łożyska koła – BMW E82. AUTODOC zaleca:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie BMW E82.
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Ostrzeżenie! Zgaś silnik przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy – BMW E82.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 3Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
- Krok 4Odkręć śruby koła.Wymiana: łożyska koła – BMW E82. Wskazówka od AUTODOC:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 7Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
- Krok 9Rozłącz przewody czujnika ABS.
- Krok 10Odłącz wtyczkę czujnika ABS.
- Krok 11Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
- Krok 12Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 13Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 14Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.AUTODOC poleca:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
- Krok 15Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 16Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 17Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
- Krok 18Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 19Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 20Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 21Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 23Usuń śruby mocujące.
- Krok 24Zdejmij wahacze. Użyj łomu.
- Krok 25Odkręć śrubę mocującą.
- Krok 26Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 27Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 28Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.AUTODOC poleca:BMW E82 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
- Krok 29Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
- Krok 30Umieść zwrotnicę wraz z piastą koła w imadle.Krok 31Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 32Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 33Zdejmij tarczę hamulcową.
- Krok 34Wyczyść śrubę piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 35Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Zdejmij piastę koła razem z łożyskiem w komplecie, ponieważ one są nierozbieralnym węzłem.
- Krok 37Wyczyść miejsce montażu piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 38Nasmaruj miejsce montażu piasty koła. Zastosuj smar miedziany.
- Krok 39Zamontuj nową piastę koła wraz z łożyskiem.
- Krok 40Zaciągnij mocowanie piasty. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.Wymiana: łożyska koła – BMW E82. Eksperci z AUTODOC zalecają:Zespół łożyska piasty koła nie musi przechyłać się na sworzniu osiowym.
- Krok 41Zabezpiecz piastę w miejscu stykania się jej z tarczą hamulcową. Zastosuj smar miedziany.
- Krok 42Zainstaluj tarczę hamulcową.
- Krok 43Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 9 Nm.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 1 Coupe (E82)
Popularne poradniki serwisowe do BMW E82
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu BMW 1 SERIES
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące BMW 1 Coupe (E82)
Zobacz więcej
- 5 wskazówek samochodowych na zimowy dzień | Wskazówki od AUTODOC
- Jak samodzielnie zregenerować reflektory | Wskazówki AUTODOC
- 4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
- Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 1 SERIES
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE