Procedura wymiany może być stosowana dla:
AUDI R8 Spyder (427, 429) 5.2 FSI quattro,
AUDI R8 Spyder (427, 429) 4.2 FSI quattro,
AUDI R8 Spyder (427, 429) 5.2 FSI quattro
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Podobny filmik instruktażowy
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do R8 Spyder (427, 429) i innych modeli AUDI
Niektóre samochody nie są wyposażone w czujnik zużycia klocka hamulcowego.
Krok 9
Rozłącz klocki hamulcowe.Użyj łomu.
Krok 10
Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 11
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego.Skorzystaj z nasadki o numerze #21.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Skorzystaj z pokrętki.
Krok 12
Zdejmij wspornik zacisku hamulcowego.
Krok 13
Odłącz mocowanie przewodu czujnika ABS.Użyj łomu.
Krok 14
Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej.Skorzystaj z klucza typu Torx T30.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 15
Zdejmij tarczę hamulcową.
Krok 16
Oczyść wszystkie łączenia wahacza.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – AUDI R8 Spyder. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.Załóż okulary ochronne.
Krok 17
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21.Skorzystaj z pokrętki.
Krok 18
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 19
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy.Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 20
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #15.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego.Użyj młotka.
Krok 24
Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła.
Krok 25
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 26
Zabezpiecz wahacz.Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 27
Wyjmij wał napędowy z piasty.
Wymiana: łożyska koła – AUDI R8 Spyder. Wskazówka:
Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
Krok 28
Wyczyść śrubę piasty koła.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 29
Odkręć mocowanie piasty łożyska.Użyj XZN #12.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Skorzystaj z pokrętki.
Krok 30
Zdejmij piastę koła wraz z łożyskiem.Użyj ściągacza piast z młotkiem bezwładnościowym.
Krok 31
Chwyć piastę koła wraz z łożyskiem w imadło.
Krok 32
Usuń mocowanie piasty łożyska.Skorzystaj z trzyramiennego ściągacza do zębatek.
Krok 33
Wypchnij wewnętrzny pierścień łożyska z piasty koła.Użyj ściągacza do łożysk.Skorzystaj z trzyramiennego ściągacza do zębatek.
Krok 34
Zamontuj nową piastę łożyska i zabezpiecz ją.
Krok 35
Poluźnij imadło i wyjmij z niego piastę koła wraz z łożyskiem.
Krok 36
Wciśnij do piasty koła nowe łożysko.Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Krok 37
Wyreguluj łożysko piasty koła.
Wymiana: łożyska koła – AUDI R8 Spyder. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
Krok 38
Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 39
Zamontuj nową piastę koła wraz z łożyskiem.
Krok 40
Dokręć element mocujący łożyska piasty koła.Użyj XZN #12.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 80 Nm.+90°
Wymiana: łożyska koła – AUDI R8 Spyder. Wskazówka od AUTODOC:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.Zespół łożyska piasty koła nie musi przechyłać się na sworzniu osiowym.
Krok 41
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – AUDI R8 Spyder. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 50
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 51
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła.Skorzystaj z nasadki o numerze #13.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 52
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła.Skorzystaj z nasadki o numerze #15.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 53
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 54
Zainstaluj tarczę hamulcową.
Krok 55
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej.Skorzystaj z klucza typu Torx T30.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 5 Nm.
Krok 56
Ustalij wspornik zacisku hamulcowego.
Krok 57
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego.Skorzystaj z nasadki o numerze #21.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 190 Nm.
Krok 58
Podłącz mocowanie przewodu czujnika ABS.
Krok 59
Podłącz czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Krok 60
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 61
Dokręć nakrętkę mocującą oś piasty koła.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H16.
Krok 62
Zabezpiecz mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza.Zastosuj smar miedziany.
Krok 63
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą.Zastosuj smar miedziany.
Krok 64
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej.Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: łożyska koła – AUDI R8 Spyder. Profesjonaliści zalecają:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 65
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. AUDI R8 Spyder
Krok 66
Wkręć śruby koła.Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 67
Obniż samochód.
Krok 68
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H16.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 200 Nm.+180°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 69
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż".Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 70
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 71
Dokręć korek pojemnika na płyn hamulcowy.Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące AUDI R8 Spyder (427, 429)
Zobacz więcej
5 błędów podczas mycia silnika | AUTODOC
Dlaczego moje szyby elektryczne poruszają się powoli? | Wskazówki od AUTODOC
Jak pomalować zacisk hamulcowy | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w AUDI R8