
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła przód w PEUGEOT 301 Sedan - poradnik naprawy
ściągnięć:
3
Wyświetlenia:
23
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
PEUGEOT 301 1.2 VTi, PEUGEOT 301 1.6 VTi, PEUGEOT 301 1.6 HDI, PEUGEOT 301 1.6 BlueHDi, PEUGEOT 301 1.2 VTi, PEUGEOT 301 1.5 BlueHDI, PEUGEOT 301 1.6 LPG, PEUGEOT 301 1.2 PureTech … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
PEUGEOT 301 1.2 VTi, PEUGEOT 301 1.6 VTi, PEUGEOT 301 1.6 HDI, PEUGEOT 301 1.6 BlueHDi, PEUGEOT 301 1.2 VTi, PEUGEOT 301 1.5 BlueHDI, PEUGEOT 301 1.6 LPG, PEUGEOT 301 1.2 PureTech … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do 301 i innych modeli PEUGEOT
Zestaw łożysk koła
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 17
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 21
Nasadka o numerze 36
Bity typu Torx T30
Bity typu Torx T50
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Zestaw do montażu łożysk i tulei
Pokrętka
Młotek
Wybijak
Śrubokręt udarowy
Szczypce montażowe
3-ramienny ściągacz do zębatek
Separator do łożysk
Ściągacz do przegubów kulowych
Łom
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 301. AUTODOC zaleca:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie PEUGEOT 301.
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 301. Podejmij następujące kroki:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 3Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 4Odkręć śruby koła.Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 301. Eksperci z AUTODOC zalecają:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Wyczyść zawleczkę nakrętki półosi. Użyj drucianej szczotki.
- Krok 7Wyjmij zawleczkę nakrętki półosi. Skorzystaj z wybijaka.
- Krok 8Oczyść element mocujący wał napędowy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 9Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #36. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 10Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 11Odkręć mocowanie podłączające przegub kulowy do wahacza. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 12Odłącz przegub sferyczny od ramienia. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
- Krok 13Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 14Odłącz przegub sferyczny od ramienia. Użyj łomu.
- Krok 15Wyjmij podporę spod zwrotnicy.AUTODOC poleca:Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 301. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
- Krok 16Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 301. Wskazówka:Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).Krok 17Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 18Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
- Krok 19Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T50. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 20Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 301. Profesjonaliści zalecają:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
- Krok 21Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 22Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 23Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z wkrętaka udarowego.
- Krok 24Zdejmij tarczę hamulcową.
- Krok 25Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 26Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
- Krok 27Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 28Odkręć śrubę mocującą.
- Krok 29Nasmaruj element mocujący czujnik ABS. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 30Odkręć śrubę czujnika ABS. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 31Wyjmij czujnik ABS ze zwrotnicy.
- Krok 32Odkręć śrubę mocującą.
- Krok 33Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
- Krok 34Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.
- Krok 35Wyjmij piastę koła ze zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
- Krok 36Wypchnij wewnętrzny pierścień łożyska z piasty koła. Użyj separatora do łożysk. Skorzystaj z trzyramiennego ściągacza do zębatek.
- Krok 37Wyczyść pierścień zabezpieczający łożysko piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 38Zdejmij pierścień ustalający łożysko piasty koła. Użyj szczypiec montażowych.
- Krok 39Wyciśnij łożysko piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
- Krok 40Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 41Wciśnij nowe łożysko do piasty koła.Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 301. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
- Krok 42Załóż pierścień ustalający łożysko piasty koła. Użyj szczypiec montażowych.
- Krok 43Wyczyść piastę. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 44Zainstaluj piastę koła na zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu PEUGEOT 301 Sedan
Popularne poradniki serwisowe do PEUGEOT 301
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu PEUGEOT 301
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT 301
Zobacz więcej
- Jak odnowić kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
- Rzeczy, których nigdy nie należy robić z automatyczną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
- 5 najczęstszych błędów popełnianych przy myciu auta | Wskazówki od AUTODOC
- 5 możliwych powodów, dla których nagrzewnica samochodowa nie działa
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT 301
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE