Jak wymienić łożysko koła przód w RENAULT Megane I Van / Hatchback (SA0/1_) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
4
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
RENAULT Megane I Van / Hatchback (SA0/1_) 1.9 (SA0U, SA0R, SA0A),
RENAULT Megane I Van / Hatchback (SA0/1_) 1.9 dCi
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do Megane I Van / Hatchback (SA0/1_) i innych modeli RENAULT
Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_).
Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Oczyść element mocujący wał napędowy. Użyj drucianej szczotki.
Krok 2
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 3
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 4
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 5
Podnieś samochód.
Wymiana: łożyska koła – RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 6
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_)
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 11
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: łożyska koła – RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_). Wskazówka od AUTODOC:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Krok 12
Odłącz przewód hamulcowy od amortyzatora. Użyj łomu.
Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z wkrętaka udarowego.
Krok 15
Zdejmij tarczę hamulcową.
Krok 16
Odłącz kable czujnika ABS.
Krok 17
Odłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 18
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 19
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Wyczyść mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 23
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 24
Odłącz przegub kulowy od wahacza poprzecznego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Odłącz przegub kulowy od wahacza poprzecznego. Użyj łomu.
Krok 26
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Odkręć śrubę mocującą.
Krok 27
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy. Odkręć śrubę mocującą.
Krok 28
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 29
Zdejmij zwrotnicę wraz z piastą koła.
Krok 30
Wypchnij piastę ze zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Podłącz przegub kulowy do wahacza. Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 49
Wkręć mocowanie łączące przegub kulowy z wahaczem poprzecznym. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 50
Wkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 75 Nm.
Krok 51
Wkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 52
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 170 Nm.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 56
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 57
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 58
Nasmaruj wtyczkę czujnika ABS. Skorzystaj ze smaru dielektrycznego.
Krok 59
Podłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 60
Podłącz kable czujnika ABS.
Krok 61
Wkręć element mocujący półosi napędowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 62
Wyczyść piastę. Użyj drucianej szczotki.
Krok 63
Zabezpiecz powierzchnię kontaktową. Zastosuj smar miedziany.
Krok 64
Zainstaluj tarczę hamulcową.
Krok 65
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 14 Nm.
Krok 66
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 67
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
Krok 68
Podłącz element mocujący przewód hamulcowy do kolumny amortyzatora.
Krok 69
Nasmaruj wszystkie połączenia końcówki drążka kierowniczego. Zabezpiecz mocowania kolumny amortyzatora. Zabezpiecz mocowania przegubu kulowego. Zastosuj smar miedziany.
Krok 70
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 71
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 72
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_)
Krok 73
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 74
Obniż samochód.
Krok 75
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 280 Nm.
Krok 76
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 90 Nm.
Krok 77
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Popularne poradniki serwisowe do RENAULT Megane I Kasten / Schrägheck (SA0/1_)
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące RENAULT Megane I Van / Hatchback (SA0/1_)
Zobacz więcej
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie? | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 przyczyn stukania w zawieszeniu | Wskazówki od AUTODOC
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w RENAULT MEGANE