
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła tył w ALFA ROMEO SPIDER (939) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
2
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.0 JTDM (939DXQ1B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.2 JTS (939EXB1B, 939EXB11), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.4 JTDM (939EXD1B, 939EXD12), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.4 JTDM (939DXM1B, 939EXM1B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 3.2 JTS (939EXG2B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 1.8 TBi (939DXN1B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.0 JTDM (939DXP1B, 939EXP1B) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.0 JTDM (939DXQ1B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.2 JTS (939EXB1B, 939EXB11), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.4 JTDM (939EXD1B, 939EXD12), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.4 JTDM (939DXM1B, 939EXM1B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 3.2 JTS (939EXG2B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 1.8 TBi (939DXN1B), ALFA ROMEO SPIDER (939) 2.0 JTDM (939DXP1B, 939EXP1B) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do SPIDER (939) i innych modeli ALFA ROMEO
Zestaw łożysk koła
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Uniwersalny spray do czyszczenia
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 15
Nasadka o numerze E12
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze E14
bit imbusowy numerze H5
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Młotek
Łom
Klin pod koło
Wymiana: łożyska koła – ALFA ROMEO SPIDER (939). Wskazówka od AUTODOC:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie ALFA ROMEO SPIDER (939).
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Ostrzeżenie! Zgaś silnik przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy – ALFA ROMEO SPIDER (939).
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 3Podejmij tylną część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 4Odkręć śruby koła.Wymiana: łożyska koła – ALFA ROMEO SPIDER (939). AUTODOC zaleca:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Wyczyść mocowania zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.AUTODOC poleca:Wymiana: łożyska koła – ALFA ROMEO SPIDER (939). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
- Krok 7Odkręć mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Zdejmij zacisk hamulcowy. Użyj łomu.Wymiana: łożyska koła – ALFA ROMEO SPIDER (939). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
- Krok 9Zdejmij klocki hamulcowe. Użyj łomu.
- Krok 10Zdejmij klamry zabezpieczające klocki hamulcowe.Krok 11Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 12Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #E12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 13Zdejmij wspornik zacisku hamulcowego.
- Krok 14Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 15Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 16Zdejmij tarczę hamulcową.
- Krok 17Wyczyść śrubę piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 18Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #E14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 19Usuń śruby mocujące.
- Krok 20Zdejmij piastę koła razem z łożyskiem w komplecie, ponieważ one są nierozbieralnym węzłem. Użyj łomu. Użyj młotka.
- Krok 21Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 22Zabezpiecz powierzchnię kontaktową. Zastosuj smar miedziany.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu ALFA ROMEO Spider (939)
Popularne poradniki serwisowe do Alfa Romeo Spider 939
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu ALFA ROMEO SPIDER
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące ALFA ROMEO SPIDER (939)
Zobacz więcej
- Przegląd pasków pomiarowych Plastic Gauge od Kolbenschmidt
- Top 5 błędów przy zakupie części samochodowych
- Jak zamienić silnik w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
- 5 błędów przy wymianie materiałów eksploatacyjnych
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ALFA ROMEO SPIDER
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE