
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła tył w Mercedes W211 - poradnik naprawy
ściągnięć:
13
Wyświetlenia:
560
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 220 CDI (211.006), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 (211.065), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 (211.070), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 240 (211.061), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 270 CDI (211.016), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 240 4-matic (211.080), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 4-matic (211.082), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 CDI (211.004), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 CDI (211.004), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 55 AMG Kompressor (211.076), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 Kompressor (211.042), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 CDI (211.026), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 400 CDI (211.028), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 4-matic (211.083), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 NGT (211.042), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 CDI (211.023), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 (211.054), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 350 (211.056), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 CDI (211.020), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 CDI (211.022), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 CDI 4-matic (211.084), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 420 CDI (211.029), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 4-matic (211.092), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 350 4-matic (211.087), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 CDI 4-matic (211.089), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 CDI (211.007), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 220 CDI (211.008), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 Kompressor (211.041), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 4-matic (211.090), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 (211.072), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 63 AMG (211.077), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 350 CGI (211.057), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 300 BlueTEC (211.024), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 230 (211.052), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E320 CDI (211.022), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 63 AMG (211.077) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 220 CDI (211.006), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 (211.065), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 (211.070), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 240 (211.061), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 270 CDI (211.016), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 240 4-matic (211.080), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 4-matic (211.082), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 CDI (211.004), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 CDI (211.004), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 55 AMG Kompressor (211.076), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 Kompressor (211.042), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 CDI (211.026), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 400 CDI (211.028), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 4-matic (211.083), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 NGT (211.042), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 CDI (211.023), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 (211.054), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 350 (211.056), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 CDI (211.020), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 CDI (211.022), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 CDI 4-matic (211.084), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 420 CDI (211.029), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 280 4-matic (211.092), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 350 4-matic (211.087), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 320 CDI 4-matic (211.089), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 CDI (211.007), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 220 CDI (211.008), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 200 Kompressor (211.041), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 4-matic (211.090), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 500 (211.072), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 63 AMG (211.077), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 350 CGI (211.057), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 300 BlueTEC (211.024), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 230 (211.052), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E320 CDI (211.022), MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211) E 63 AMG (211.077) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Wymiana łożysko koła tylnego MERCEDES-BENZ E W211 TUTORIAL | AUTODOC

Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do Klasa E Sedan (W211) i innych modeli MERCEDES-BENZ
Zestaw łożysk koła
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Uniwersalny spray do czyszczenia
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Klucz płasko-oczkowy o numerze 21
Nasadka o numerze 8
Nasadka o numerze E12
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze E18
Nasadka o numerze 32
Bit imbusowy numerze H10
Bity typu Torx M12
Bity typu Torx T30
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Młotek
Płaskie dłuto
Wybijak
Szczypce
Szczypce okrągłe
Śrubokręt Płaski
Zestaw do montażu łożysk i tulei
Łom
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
Wymiana: łożyska koła – Mercedes W211. Eksperci z AUTODOC zalecają:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie Mercedes W211.
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: łożyska koła – Mercedes W211. Użyj następującej procedury:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 3Podejmij tylną część samochodu i zafiksuj na podporach.
- Krok 4Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Mercedes W211
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 7Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Usuń śruby mocujące (2 sztuki).Krok 9Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.Wymiana: łożyska koła – Mercedes W211. Wskazówka:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
- Krok 10Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 11Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 12Zdejmij tarczę hamulcową.
- Krok 13Odegnij część nakrętki ustalającej piastę koła. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
- Krok 14Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #32. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 15Usuń nakrętkę mocującą.Krok 16Zdejmij regulator szczęk hamulcowych. Skorzystaj ze szczypiec. Skorzystaj ze szczypiec półokrągłych. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 17Zdemontuj szczęki hamulca ręcznego wraz z dolną sprężyną.
- Krok 18Rozłącz przewód od hamulca ręcznego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 19Wyczyść mocowania wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 20Odkręć mocowanie łączące wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 21Odkręć śrubę mocującą.Krok 22Zdejmij wahacz.
- Krok 23Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 24Odkręć łączniki stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 25Odkręć śrubę mocującą.
- Krok 26Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.Krok 27Odkręć mocowanie łączące wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza typu Torx M12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 28Odkręć śrubę mocującą. Skorzystaj z klucza typu Torx M12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Krok 29Odkręć mocowania górnego wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #E18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 30Odkręć śrubę mocującą. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
- Krok 31Odłącz wspornik wiązki przewodów ABS.Krok 32Zdejmij wahacz.
- Krok 33Odkręć mocowania górnego wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #E18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 34Odkręć śrubę mocującą.Krok 35Zdejmij wahacz.Krok 36Odkręć mocowanie łączące wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 37Zdejmij wahacz.Krok 38Odkręć mocowanie czujnika ABS ze zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 39Odłącz czujnik ABS.
- Krok 40Odkręć śrubę mocującą. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.Krok 41Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.Wymiana: łożyska koła – Mercedes W211. AUTODOC zaleca:Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
- Krok 42Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.Krok 43Wyjmij piastę koła ze zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj młotka.
- Krok 44Odkręć mocowanie piasty łożyska. Skorzystaj z nasadki o numerze #E12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 45Usuń mocowanie piasty łożyska. Użyj młotka.
- Krok 46Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 47Zamontuj nową piastę łożyska i zabezpiecz ją.
- Krok 48Dokręć element mocujący łożyska piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #E12. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 80 Nm.
- Krok 49Nasmaruj elementy mocujące łożysko piasty koła. Zastosuj smar miedziany.Krok 50Zainstaluj piastę koła na zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
- Krok 51Wyczyść wielowypusty przegubu homokinetycznego wału napędowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 52Zamontuj zwrotnicę wraz z piastą.
- Krok 53Zamontuj wał napędowy w łożysku koła.Krok 54Zainstaluj śrubę mocującą. Użyj młotka.
- Krok 55Zamontuj wahacz.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211)
Popularne poradniki serwisowe do Mercedes W211
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu MERCEDES-BENZ E-CLASS
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ Klasa E Sedan (W211)
Zobacz więcej
- Jak zaoszczędzić na zakupie części samochodowych?
- Jak myć samochód zimą | Wskazówki od AUTODOC
- Jak usunąć zarysowania z plastiku w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
- Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ E-CLASS
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE