
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić pompa wody & zestaw paska rozrządu w RENAULT Kangoo I Express (FC) - poradnik naprawy
ściągnięć:
4
Wyświetlenia:
28

Zalecany okres wymiany kategorii części Zestaw paska rozrządu + pompa wody : 70000 km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC08, FC09), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC1R), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC07, FC1R) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC08, FC09), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC1R), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC07, FC1R) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zestaw paska rozrządu do KANGOO Express (FC0/1_) i innych modeli RENAULT
Zestaw paska rozrządu + pompa wody
Produkty alternatywne

Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Masa uszczelniająca
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 10
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Bit imbusowy numerze h6
Nasadka o numerze 8
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze E14
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Lejek
Zbiornik na płyn
Skrobak do uszczelek
Szczypce do opasek zaciskowych typu Clic R
Długie szczypce okrągłe
Narzędzie do podważania klamr
Zestaw narzędzi do rozrządu silnika
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Eksperci z AUTODOC zalecają:
- Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Zalecana kolejność kroków:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 4Odłącz zaciski akumulatora.
- Krok 5Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
- Krok 6Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 7Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 8Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 9Odkręć śruby koła.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Wskazówka:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 10Ściągnij koło.
- Krok 11Usuń osłonę nadkola. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
- Krok 12Odkręć śruby mocujące obejmę filtra paliwa. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 13Wyjmij wspornik mocujący filtr paliwa.
- Krok 14Odkręć śruby mocujące obejmę filtra paliwa. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
- Krok 15Wyjmij wspornik mocujący filtr paliwa.
- Krok 16Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
- Krok 17Wyjmij pasek klinowy.
- Krok 18Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.Krok 19Podeprzyj ramę nośną. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 20Wyczyść elementy mocujące ramę nośną. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 21Odkręć elementy mocujące wspornik wzmacniający ramy nośnej. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Odkręć mocowanie ramy pomocniczej. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 23Usuń podparcie spod ramy nośnej.AUTODOC poleca:Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
- Krok 24Odkręć kołek blokujący wałek rozrządu w pozycji GMP. Skorzystaj z nasadki o numerze #E14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 25Zamontuj blokadę koła zębatego wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 26Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 27Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
- Krok 28Wkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Krok 29Zdejmij blokadę koła zębatego wału korbowego.
- Krok 30Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
- Krok 31Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 32Odkręć górne mocowane wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 33Zdejmij górną część mocowania silnika.
- Krok 34Zdejmij górną pokrywę rozrządu.
- Krok 35Odkręć mocowania wspornika silnika. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Usuń wsporniki silnika.
- Krok 37Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Uwaga!Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
- Krok 38Zamontuj blokadę koła zębatego wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 39Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
- Krok 40Zamontuj blokadę koła zębatego wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 41Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
- Krok 42Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
- Krok 43Odciągnij na bok rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 44Zdejmij pasek rozrządu.
- Krok 45Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej.Krok 46Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 47Odkręć elementy mocujące środkową pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 48Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
- Krok 49Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego.
- Krok 50Zdejmij środkową pokrywę rozrządu.
- Krok 51Odłącz zacisk dolnej rury płynu chłodniczego. Użyj długich szczypiec okrągłych.
- Krok 52Przygotuj zbiornik na płyny.
- Krok 53Odłącz dolną rury płynu chłodniczego.
- Krok 54Spuść płyn chłodzący z silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Profesjonaliści zalecają:Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
- Krok 55Podłącz dolną rurę płynu chłodniczego.
- Krok 56Zamocuj zacisk dolnej rury płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R.
- Krok 57Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 58Zdejmij pompę wody.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Wskazówka:Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
- Krok 59Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek.
- Krok 60Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
- Krok 61Załóż uszczelkę pompy wody.
- Krok 62Zamontuj nową pompę wody.
- Krok 63Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 12 Nm.
- Krok 64Załóż środkową pokrywę rozrządu.
- Krok 65Wkręć elementy mocujące środkową pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 66Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
- Krok 67Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 68Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Eksperci z AUTODOC zalecają:Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
- Krok 69Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). AUTODOC zaleca:Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
- Krok 70Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
- Krok 71Zdejmij blokadę koła zębatego wałka rozrządu.
- Krok 72Zdejmij blokadę koła zębatego wału korbowego.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu RENAULT Kangoo I Express (FC)
Popularne poradniki serwisowe do Renault Kangoo Express
Kompletne poradniki wymiany produktu Zestaw paska rozrządu + pompa wody w różnych modelach samochodu RENAULT KANGOO
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące RENAULT KANGOO Express (FC0/1_)
Zobacz więcej
- Sprawdzanie rozrusznika bez jego demontażu | Wskazówki od AUTODOC
- Głębokie czyszczenie wnętrza | Transformacja samochodu poprzez detailing
- Jak wypolerować starą pokrywę zaworów silnika na połysk | Wskazówki od AUTODOC
- TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w RENAULT KANGOO
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE