Wymiana: termostatu w układzie chłodzenia – BMW 3 (E46). AUTODOC zaleca:
Sprawdzaj stan płynu chłodniczego przy każdej wymianie termostatu. W razie potrzeby wymień płyn chłodniczy.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – BMW 3 (E46) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzić w następującej kolejności:
Krok 1
Odkryj maskę silnika.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Odkręć elementy mocujące obudowę kanałów powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 4
Wyjmij obudowę kanałów powietrza.
Krok 5
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 6
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
Krok 7
Odkręć mocowanie pokrywy silnika. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij pokrywę silnika.
AUTODOC poleca:
Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
Krok 9
Przygotuj zbiornik na płyny.
Krok 10
Odkręć korek spustowy płynu chłodniczego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 11
Spuść płyn chłodzący z silnika.
Wymiana: termostatu w układzie chłodzenia – BMW 3 (E46). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.Odczekaj, aż płyn chłodniczy całkowicie wypłynie z otworu spustowego.
Krok 12
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 13
Desconecte o clip de retenção do tubo de líquido de refrigeração. Użyj łomu.
Krok 14
Odłącz przewód płynu chłodniczego. Użyj łomu.
Wymiana: termostatu w układzie chłodzenia – BMW 3 (E46). AUTODOC zaleca:
Zachowaj ostrożność! Może dojść do wycieku płynu chłodniczego.
Krok 15
Wkręć korek spustowy płynu chłodniczego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 16
Zdejmij zaciski mocujące rurę odpowietrzającą i rurę wlotową filtra powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Zdejmij przewód ssący powietrza.
Krok 18
Zakryj przewód wlotu powietrza przy pomocy ręcznika z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostawaniem się do wnętrza systemu pyłu i brudu.
Krok 19
Odkręć elementy mocujące chłodnicę układu EGR. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5.
Krok 20
Desconecte o clip de retenção do tubo de líquido de refrigeração. Użyj łomu.
Krok 21
Odłącz przewód płynu chłodniczego.
Wymiana: termostatu w układzie chłodzenia – BMW 3 (E46). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zachowaj ostrożność! Może dojść do wycieku płynu chłodniczego.
Krok 22
Poluzuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Odłącz przewód płynu chłodniczego.
Wymiana: termostatu w układzie chłodzenia – BMW 3 (E46). Wskazówka:
Zachowaj ostrożność! Może dojść do wycieku płynu chłodniczego.
Krok 24
Poluzuj obejmę na rurze chłodnicy układu EGR. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Odłącz rurę chłodnicy układu EGR.
Krok 26
Odkręć elementy mocujące chłodnicę układu EGR. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
Krok 27
Wymontuj chłodnicę układu EGR.
Krok 28
Przykryj rurę chłodnicy układu EGR ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się kurzu i brudu do układu.
Krok 29
Desconecte o clip de retenção do tubo de líquido de refrigeração. Użyj łomu.
Krok 30
Odłącz przewód płynu chłodniczego.
Wymiana: termostatu w układzie chłodzenia – BMW 3 (E46). Wskazówka od AUTODOC:
Zachowaj ostrożność! Może dojść do wycieku płynu chłodniczego.
Krok 31
Wyczyść elementy mocujące obudowę termostatu. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 32
Odkręć elementy mocujące obudowę termostatu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 33
Odkręć wspornik chłodnicy układu EGR. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 34
Odkręć elementy mocujące obudowę termostatu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 35
Zdejmij obudowę termostatu.
Krok 36
Przykryj rurę chłodnicy układu EGR ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się kurzu i brudu do układu.
Krok 37
Wyczyść miejsce mocowania obudowy termostatu. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 38
Zdejmij ściereczkę z mikrofibry.
Krok 39
Wyczyść miejsce mocowania obudowy termostatu. Użyj uszczelniacza.
Krok 40
Zamontuj nową obudowę termostatu.
Krok 41
Dokręć elementy mocujące obudowę termostatu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 9 Nm.
Krok 42
Dokręć wspornik chłodnicy układu EGR. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 14 Nm.
Krok 43
Podłącz przewód płynu chłodniczego.
Krok 44
Conecte o clip de retenção do tubo de líquido de refrigeração.
Krok 45
Zdejmij ściereczkę z mikrofibry z rury chłodnicy układu EGR.
Krok 46
Zamontuj chłodnicę układu EGR.
Krok 47
Dokręć elementy mocujące chłodnicę układu EGR. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 6 Nm.
Krok 48
Dokręć elementy mocujące chłodnicę układu EGR. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 12 Nm.
Krok 49
Podłącz rurę chłodnicy układu EGR.
Krok 50
Zaciśnij obejmę rury chłodnicy układu EGR. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 51
Podłącz przewód płynu chłodniczego.
Krok 52
Zamocuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 53
Podłącz przewód płynu chłodniczego.
Krok 54
Conecte o clip de retenção do tubo de líquido de refrigeração.
Krok 55
Zdejmij ściereczkę z mikrofibry z przewodu płynu chłodniczego.
Krok 56
Załóż przewód ssący powietrza i przymocuj go.
Krok 57
Załóż zaciski mocujące rurę odpowietrzającą i rurę wlotową filtra powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 58
Wyczyść miejsca mocowania przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 59
Podłącz przewód płynu chłodniczego.
Krok 60
Conecte o clip de retenção do tubo de líquido de refrigeração.
Krok 61
Wsadź lejek.
Krok 62
Wlej płyn chłodniczy do zbiornika płynu chłodniczego.
Wymiana: termostatu w układzie chłodzenia – BMW 3 (E46). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Używaj wyłącznie płynu chłodzącego zalecanego przez producenta.Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.Poczekaj, aż powietrze wydostanie się z układu.
Krok 63
Odkręć śruby odpowietrzające. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Uwaga!
Jest to konieczne do usunięcia z układu resztek powietrza.
Krok 64
Wkręć śruby odpowietrzające. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 65
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. W razie potrzeby uzupełnij go do wymaganego poziomu.
Krok 66
Wkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 67
Załóż pokrywę silnika i przykręć ją.
AUTODOC poleca:
Podczas montażu nie przykładaj nadmiernej siły, aby uniknąć uszkodzenia części.
Krok 68
Dokręć mocowania pokrywy silnika. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 69
Zamontuj z powrotem obudowę kanałów powietrza.
Krok 70
Wkręć elementy mocujące obudowę kanałów powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 71
Obniż samochód.
Krok 72
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 73
Włącz silnik na kilka minut. Jest to niezbędne, aby upewnić się, że części odpowiednio pracują.
Krok 74
Zgaś silnik.
Krok 75
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 76
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 3 Sedan (E46)
Zobacz więcej
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Top 6 lifehacki z WD-40 | Wskazówki od AUTODOC
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Co zrobić, gdy zapali się kontrolka ABS | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 3 SERIES