Wymienić Termostat samemu

Jak wymienić Termostat - instrukcje i filmiki instruktażowe

Pomocne poradniki i wskazówki dotyczące wymiany Termostat
Marka
Model
Kategoria części samochodowych

Jak wymienić Termostat: instrukcje krok po kroku

Tutaj możesz znaleźć pomocne poradniki i wskazówki dotyczące wymiany Termostat w popularnych modelach samochodów. Stosowanie się do zaleceń naszych ekspertów pomoże Ci samodzielnie wymienić Termostat. Wybierz swój samochód z paska wyboru i pobierz bezpłatne poradniki i filmiki.
Wymiana Termostat: samouczki wideo

Najczęściej oglądane filmiki instruktażowe

  • Samodzielna wymiana Termostat układu chłodzenia silnika - wideo online
    Wymiana termostat OPEL VECTRA C TUTORIAL | AUTODOC
  • Montaż Termostat układu chłodzenia samemu instrukcja wideo na PEUGEOT 207
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia PEUGEOT 207 [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak i kiedy wymienić Termostat układu chłodzenia VW PASSAT (362): instrukcje wideo
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia VW PASSAT B7 Sedan [PORADNIK AUTODOC]
  • Wymontować Termostat silnika instrukcje online
    Wymiana wspornik poduszki wahacza BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Wskazówki do wymiany Termostat silnika VW
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia VW GOLF 4 [PORADNIK AUTODOC]
  • Dowiedz się jak rozwiązać problem z Termostat środka chłodzącego AUDI: przewodnik wideo
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia AUDI A4 B5 Sedan [PORADNIK AUTODOC]
  • Samodzielna wymiana Termostat układu chłodzenia silnika - wideo online
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia FORD MONDEO MK3 Sedan [PORADNIK AUTODOC]
  • Montaż Termostat układu chłodzenia samemu instrukcja wideo na OPEL MERIVA
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia OPEL MERIVA A [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak i kiedy wymienić Termostat układu chłodzenia BMW 3 Touring (E46): instrukcje wideo
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia BMW E46 Touring [PORADNIK AUTODOC]
  • Wymontować Termostat silnika instrukcje online
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia BMW E39 Touring [PORADNIK AUTODOC]
  • Wskazówki do wymiany Termostat silnika VW
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia VW GOLF 2 [PORADNIK AUTODOC]
  • Dowiedz się jak rozwiązać problem z Termostat środka chłodzącego BMW: przewodnik wideo
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia BMW E36 [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić termostat układu chłodzenia OPEL CORSA S93 [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia OPEL CORSA S93 [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić termostat układu chłodzenia ALFA ROMEO 147 (937) [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić termostat układu chłodzenia ALFA ROMEO 147 (937) [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić czujnika temperatury I termostatu układu chłodzenia w MERCEDES W124 [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić czujnika temperatury I termostatu układu chłodzenia w MERCEDES W124 [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak wymienić chłodnicy wody I termostatu układu chłodzenia w MERCEDES W201 [PORADNIK AUTODOC]
    Jak wymienić chłodnicy wody I termostatu układu chłodzenia w MERCEDES W201 [PORADNIK AUTODOC]
Termostat : prawidłowa utylizacja
Ogólne zalecenia AUTODOC dotyczące redukcji zanieczyszczeń
Wymiana Termostat - przewodnik po najlepszych praktykach

Termostat: filmy instruktażowe z wymiany - playlista AUTODOC CLUB

  • Wymień Termostat samodzielnie - darmowy film instruktażowy
    Play all playlists
    Wymiana termostat — instrukcja wideo | Lekcje wideo krok po kroku
Termostat przewodnik z rozwiązywania problemów samemu
Porady dotyczące obsługi samochodu
  • Termostat układu chłodzenia wymiana i wiele innych - darmowe porady wideo
    Hałas spod maski | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do wymiany Termostat silnika
    4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
  • Termostat środka chłodzącego hacki obsługi
    Objawy i przyczyny wypadania zapłonu | Jak zapobiec wypadaniu zapłonu? | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do obsługi Termostat układu chłodzenia silnika
    6 OZNAK ZUŻYTEGO FILTRA PALIWA | Wskazówki od AUTODOC
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Instrukcje do Termostat wymiana - skanuj kod QR
Skanuj

Aby pobrać aplikację:

  • - zeskanuj kod QR
  • - pobierz z App Store
  • - pobierz z Google Play
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty

Najczęściej zadawane pytania na temat wymiany termostatu

Jakie są objawy uszkodzenia termostatu?

Jeśli termostat ulegnie awarii, osiągnięcie przez silnik temperatury roboczej może zająć wiele czasu, lub wręcz przeciwnie silnik może szybko się przegrzać. Podczas przyspieszania temperatura silnika może gwałtownie spaść, a następnie gwałtownie wzrosnąć zaraz po zatrzymaniu samochodu. Ogrzewanie wnętrza staje się mniej wydajne. Kolejną oznaką uszkodzenia termostatu jest temperatura dolnej rury chłodnicy: jeśli nagrzeje się zaraz po uruchomieniu silnika, oznacza to, że zawór urządzenia zablokował się w pozycji otwartej. Z kolei gdy rura jest zimna po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej, oznacza to, że zawór zablokował się w pozycji zamkniętej.

W niektórych przypadkach uszkodzony termostat może spowodować zapalenie się kontrolki „Check Engine” na desce rozdzielczej. Skanowanie diagnostyczne może ujawnić odpowiedni kod błędu. Nie dzieję się tak jednak we wszystkich przypadkach, dlatego należy wciąż uwzględnić opisane powyżej objawy.

Zdarza się, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli urządzenie jest uszkodzone. Dotyczy to na przykład samochodów marki MINI, które posiadają termostaty z wbudowanymi czujnikami temperatury płynu chłodzącego. Jeśli czujnik ulegnie awarii, silnik odpali się, ale zaraz potem zgaśnie. Czasami sterownik silnika (ECU) blokuje rozruch silnika.

Jak naprawić zablokowany termostat?

Jeśli w trakcie skanowania diagnostycznego znajdziesz kod błędu wskazujący na zablokowanie termostatu, wymień go. Jest to jedyny sposób na usunięcie usterki.

Czy można jeździć samochodem z uszkodzonym termostatem?

Nie, nie można. Termostat powinien być w pełni sprawny, gdyż bezpośrednio od niego zależy praca układu chłodzenia. Jeśli zawór jest zablokowany w pozycji otwartej, płyn chłodniczy będzie krążył w dużym obiegu, co znacznie wydłuży czas nagrzewania się silnika. Zwiększa to zużycie silnika i obciąża układ smarowania. Jeśli zawór termostatu jest zablokowany w pozycji zamkniętej, płyn chłodniczy nie przepływa do chłodnicy i nie jest schładzany, co powoduje przegrzanie silnika.

Jaki problem może wystąpić w silniku, jeśli termostat zostanie zamontowany do góry nogami?

Urządzenie powinno zostać zainstalowane dokładnie w pozycji podanej przez producenta samochodu. Jeśli część została zamontowana do góry nogami, zawór będzie działał nieprawidłowo, co może doprowadzić do zagotowania się płynu chłodniczego, ponieważ będzie on krążył wyłącznie w małym obiegu. Może to doprowadzić do przegrzania silnika.

Dlaczego mój samochód przegrzewa się, gdy ma zainstalowany nowy termostat?

Możliwe, że nowe urządzenie nie zostało sprawdzone przed montażem i zakupiono uszkodzoną lub złej jakości część. Ten sam problem może być także spowodowany niewłaściwym montażem urządzenia. Jeśli jesteś pewien, że część jest w pełni sprawna i prawidłowo zainstalowana, oznacza to, że przyczyna przegrzewania się silnika leży gdzieś indziej. Może to być np. zatkana chłodnica, występowanie korków powietrznych w układzie lub krytycznie niski poziom płynu chłodniczego. W niektórych przypadkach problem z przegrzewaniem występuje nawet w prawidłowo funkcjonującym układzie chłodzenia. Dzieje się tak, na przykład gdy uszczelka głowicy cylindrów jest przetarta, dochodzi do wydmuchiwania gazów spalinowych lub problemów z wtryskiem paliwa, tworzeniem się mieszanki paliwowo-powietrznej lub zapłonem.

Czy podczas wymiany termostatu muszę spuścić płyn chłodniczy?

Tak, w większości przypadków należy spuścić płyn chłodniczy przed montażem nowego urządzenia. Jeśli niedawno wymieniłeś płyn chłodniczy i chcesz go ponownie użyć, przygotuj czysty pojemnik przed rozpoczęciem pracy. Niektórym właścicielom samochodów udaje się częściowo spuścić płyn chłodniczy przez przewód termostatu. Niemniej jednak w tym przypadku istnieje ryzyko rozlania płynu w komorze silnika i uszkodzenia elementów elektrycznych. Dlatego znacznie wygodniej i bezpieczniej całkowicie usunąć płyn z układu chłodzenia.