
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić wahacz przedni dolny w ABARTH 500C / 595C / 695C Cabrio (312) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
0
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
ABARTH 500C / 595C / 695C (312_) Cabrio 1.4 (312.AXY1A, 312.AXY11), ABARTH 500C / 595C / 695C (312_) Cabrio 1.4 (312.AXZ1A) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
ABARTH 500C / 595C / 695C (312_) Cabrio 1.4 (312.AXY1A, 312.AXY11), ABARTH 500C / 595C / 695C (312_) Cabrio 1.4 (312.AXZ1A) … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Wahacz do 500C / 595C / 695C (312_) Cabrio i innych modeli ABARTH
Wahacz, zawieszenie koła
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 17
Nasadka o numerze 7
Nasadka o numerze 8
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 17
Nasadka o numerze 18
Bity typu Torx T30
Klucz nasadowy do kół o numerze 19
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Pokrętka
Płaskie dłuto
Młotek
Młotek gumowy
Śrubokręt krzyżakowy
Łom
Taśma malarska
Klin pod koło
Wymiana: wahacz przedni dolny – ABARTH 500C / 595C (312_). Eksperci z AUTODOC zalecają:
- Procedura wymiany jest identyczna dla lewych i prawych dolnych wahaczy.
- Wymiana niezależnych dolnych wahaczy zawieszenia w niektóych samochodach wymaga zdjęcie rur wylotowych dodatkowej grzałki.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – ABARTH 500C / 595C (312_) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 3Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
- Krok 4Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 5Odkręć śruby koła.Wymiana: wahacz przedni dolny – ABARTH 500C / 595C (312_). AUTODOC zaleca:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 6Ściągnij koło.
- Krok 7Odkręć i zdemontuj osłonę miski olejowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Odkręć dolne mocowanie plastikowej osłony zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #8.
- Krok 9Odkręć mocowania osłony nadkola. Przesuń element na bok. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
- Krok 10Odłącz złącza przednich reflektorów.
- Krok 11Odkręć mocowanie łączące zderzak z błotnikami. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 12Naklej taśmę malarską na błotnik samochodu, aby ochronić jego powłokę lakierniczą przed uszkodzeniem w trakcie demontowania błotnika.
- Krok 13Poluzuj górne mocowania zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 14Ostrożnie zdejmij zderzak z jego mocowań.AUTODOC poleca:Wymiana: wahacz przedni dolny – ABARTH 500C / 595C (312_). Aby uniknąć uszkodzenia części podczas jej demontażu, nie używaj nadmiernej siły.
- Krok 15Odkręć górne mocowania zderzaka i je wyciągnij.Wymiana: wahacz przedni dolny – ABARTH 500C / 595C (312_). Wskazówka:W celu zapobiegnięcia przed uszkodzeniem części przytrzymaj zderzak podczas odkręcania jego górnych mocowań.
- Krok 16Odkręć mocowanie prowadnicy intercoolera powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 17Usuń prowadnicę intercoolera powietrza.
- Krok 18Odkręć mocowanie podkładki dystansowej pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 19Odkręć mocowania pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 20Usuń mocowania pręta zbrojeniowego zderzaka.
- Krok 21Usuń pręt zbrojeniowy zderzaka.
- Krok 22Odkręć górne mocowanie intercoolera. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 23Odkręć zacisk rury intercoolera. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 24Podważ i odłącz dolną rurę od intercoolera. Użyj łomu.
- Krok 25Odkręć mocowania podłużnicy od ramy montażowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 26Przesuń na bok intercooler i zdemontuj podłużnicę.
- Krok 27Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 28Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 29Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 30Odkręć mocowanie tylnego ramienia. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 31Zwolnij mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
- Krok 32Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Użyj łomu.
- Krok 33Zdejmij dźwignię.
- Krok 34Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Skorzystaj ze spreju WD-40.AUTODOC poleca:Wymiana: wahacz przedni dolny – ABARTH 500C / 595C (312_). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.Załóż okulary ochronne.
- Krok 35Zainstaluj nową dźwignię. Użyj łomu.
- Krok 36Załóż przednie mocowanie ramienia. Nie dociskaj go.
- Krok 37Zamontuj tylne mocowanie ramienia. Nie dociskaj go.
- Krok 38Połącz przegub kulowy do zwrotnicy. Konieczne jest użycie gumowego młotka.Wymiana: wahacz przedni dolny – ABARTH 500C / 595C (312_). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Nie zaszkodź osłonę przegubu kulowego.
- Krok 39Dokręć mocowanie tylnego ramienia. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 115 Nm.
- Krok 40Dokręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
- Krok 41Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
- Krok 42Przesuń na bok intercooler i zamontuj podłużnicę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu ABARTH 500C / 595C / 695C Cabrio (312)
Popularne poradniki serwisowe do Abarth 500С Cabrio
Kompletne poradniki wymiany produktu Wahacz (poprzeczny, podłużny, ukośny) w różnych modelach samochodu ABARTH 500 / 595
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące ABARTH 500C / 595C / 695C (312_) Cabrio
Zobacz więcej
- Kolejne 5 błędów w naprawie hamulców | Przestań popełniać te błędy podczas naprawiania hamulców
- Jak założyć pokrowiec na kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
- Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
- Jak naprawić uszkodzony gwint | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ABARTH 500 / 595
Profesjonalne instrukcje obsługi do najpopularniejszych modeli marki ABARTH
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE