Jak wymienić wahacz przedni dolny w BMW E39 - poradnik naprawy
ściągnięć:
10
Wyświetlenia:
631
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds,
BMW 5 Sedan (E39) 523 i,
BMW 5 Sedan (E39) 528 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 td,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 i
…
Zobacz więcej
Jak wymienić przednim wahacz w BMW 520i (E39) [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Wahacz do 5 Sedan (E39) i innych modeli BMW
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW E39. AUTODOC zaleca:
Procedura wymiany jest identyczna dla lewych i prawych dolnych wahaczy.
Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW E39. Użyj następującej procedury:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW E39. Wskazówka od AUTODOC:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Zdejmij osłonę wahacza poprzecznego.
Krok 7
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 8
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 9
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 10
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 11
Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Wyciągnij przednie mocowanie wahacza.
Krok 13
Zdejmij dźwignię.
Krok 14
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 15
Zainstaluj nową dźwignię.
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW E39. Wskazówka:
Podczas instalowania stosuj tylko nowe bolce i nakrętki. Nie zaszkodź osłonę przegubu kulowego.
Krok 16
Połącz przegub kulowy ze zwrotnicą.
Krok 17
Wkręć mocowania przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 19
Załóż przednie mocowanie ramienia.
Krok 20
Dokręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 22
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 23
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 24
Dokręć mocowania przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 80 Nm.
Krok 25
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW E39. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 29
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW E39. AUTODOC zaleca:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 30
Zainstaluj koło.
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW E39. Profesjonaliści zalecają:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 31
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 32
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 33
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 5 Sedan (E39).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Sedan (E39)
Zobacz więcej
Co zrobić, jeśli nagrzewnica w samochodzie nie działa? | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie zrobić pianownicę | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielne wygłuszanie samochodu | Wskazówki od AUTODOC
5 błędów podczas mycia silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES