Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w Mini R50, R53 - poradnik naprawy
ściągnięć:
3
Wyświetlenia:
95
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
MINI Hatchback (R50, R53) One,
MINI Hatchback (R50, R53) Cooper,
MINI Hatchback (R50, R53) Cooper S,
MINI Hatchback (R50, R53) One D,
MINI Hatchback (R50, R53) Cooper S,
MINI Hatchback (R50, R53) One D,
MINI Hatchback (R50, R53) One
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
W jaki sposób wymienić przedni amortyzator w MINI COOPER 1 (R50, R53) [TUTORIAL AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do Hatchback (R50, R53) i innych modeli MINI
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mini R50, R53. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Obydwa amortyzatory przedniego zawieszenia powinno się wymieniać jednocześnie.
Procedura wymiany jest identyczna dla lewego i prawego amortyzatora przedniego zawieszenia.
Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mini R50, R53. Podejmij następujące kroki:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mini R50, R53. AUTODOC zaleca:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów.
Krok 8
Oczyść mocownia podłączając złącze stabilizatora do amortyzatora, a te łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 9
Odkręć nakrętkę i wyjmij drążek stabilizatora z amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj XZN #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 11
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 13
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mini R50, R53. Wskazówka:
Upewnij się, że zwrotnica nie jest zwolniona z obciążenia.
Krok 14
Odkręć górne mocowanie wspornika amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. Mini R50, R53
Krok 15
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 16
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mini R50, R53. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 17
Ściśnij sprężynę.
Krok 18
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Usuń mocowanie amortyzatora.
Krok 20
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 21
Zdejmij sprężynę.
Krok 22
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mini R50, R53. Wskazówka od AUTODOC:
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 23
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 24
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 25
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 26
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. Użyj łomu.
Krok 27
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mini R50, R53. Profesjonaliści zalecają:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 28
Rozluźnij sprężynę.
Krok 29
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 30
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 31
Zabezpiecz górne mocowania amortyzatora (3 części). Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
Mini R50, R53 – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 32
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 33
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 34
Zainstaluj i dociśnij nową śrubę zwrotnicy. Użyj XZN #14. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 35
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Krok 36
Przymocuj łącznik stabilizatora do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 56 Nm.
Krok 37
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora. Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MINI Hatchback (R50, R53)
Zobacz więcej
Samodzielna regeneracja pokrywy zaworów | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MINI MINI