Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 15
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 16
Odłącz przewód hamulcowy od amortyzatora.
Krok 17
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 18
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 19
Wyczyść wspornik, który łączy przegub kulowy do zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21.
Krok 21
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 22
Odłącz dźwignię dolną od zwrotnicy.
Krok 23
Wyjmij wał napędowy.
Krok 24
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 25
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 31
Ściśnij sprężynę.
Krok 32
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 33
Zdejmij górny uchwyt kolumny amortyzatora razem z jego łożyskiem.
Krok 34
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Volvo V50 MW. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 35
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 36
Zdejmij sprężynę.
Krok 37
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 38
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 39
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 40
Ściśnij sprężynę.
Krok 41
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 42
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 43
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Połącz przegub kulowy do zwrotnicy. Połącz dolne ramię ze zwrotnicą.
Krok 56
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.
Krok 57
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 58
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 90 Nm.
Krok 59
Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Krok 60
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 61
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 62
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora.
Krok 63
Zamontuj i dociśnij śrubę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 66
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Volvo V50 MW. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 67
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Volvo V50 MW
Krok 68
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 69
Obniż samochód.
Krok 70
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 73
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 74
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 75
Zamknij maskę.
Krok 76
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VOLVO V50 (MW, 545).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VOLVO V50 (545)
Zobacz więcej
Jak usunąć rdzę | Wskazówki od AUTODOC
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów przy zakupie części samochodowych
Co zrobić, gdy świeci się kontrolka poduszki powietrznej | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VOLVO V50