Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w VW Bora Sedan (1J2) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
20
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Bora Sedan (1J2) 1.6,
VW Bora Sedan (1J2) 2.0,
VW Bora Sedan (1J2) 2.3 V5,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.8,
VW Bora Sedan (1J2) 1.4 16V,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 SDI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.8 4motion,
VW Bora Sedan (1J2) 2.3 V5 4motion,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI 4motion,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI 4motion,
VW Bora Sedan (1J2) 1.6 16V,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.6,
VW Bora Sedan (1J2) 2.3 V5,
VW Bora Sedan (1J2) 1.8 T,
VW Bora Sedan (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.6 FSI,
VW Bora Sedan (1J2) 1.8 T
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do Bora Sedan (1J2) i innych modeli VW
Wyjmij wał napędowy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Krok 17
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 18
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 19
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 20
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów.
Krok 21
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
AUTODOC poleca:
VW BORA (1J2) – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 22
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 23
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
VW BORA (1J2) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 24
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 25
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW BORA (1J2). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 29
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 30
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 31
Zdejmij sprężynę.
Krok 32
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW BORA (1J2). Profesjonaliści zalecają:
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.
Krok 33
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW BORA (1J2). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 34
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 35
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 36
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 37
Ściśnij sprężynę.
Krok 38
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 39
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW BORA (1J2). AUTODOC zaleca:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 40
Rozluźnij sprężynę.
Krok 41
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 42
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 43
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących. VW BORA (1J2)
Krok 44
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 45
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 46
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 47
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW BORA (1J2). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Wkręć mocowania przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 52
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 53
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora.
Krok 54
Zakręć śrubę wału napędowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 30. Skorzystaj z pokrętki.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 57
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW BORA (1J2). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 58
Zainstaluj koło.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW BORA (1J2). Wskazówka:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 59
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 60
Obniż samochód.
Krok 61
Dokręć nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 200 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 62
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 63
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 64
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 65
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 66
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Bora Sedan (1J2)
Zobacz więcej
Top 6 lifehacki z WD-40 | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielne wygłuszanie samochodu | Wskazówki od AUTODOC
5 narzędzi, które znacznie ułatwią naprawę samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Wymiana wentylatora chłodnicy silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW BORA